ראשי ביקורות\סקירות ביקורת: ISDT NP2 – המטען האולטימטיבי למצלמות סוני?

ביקורת: ISDT NP2 – המטען האולטימטיבי למצלמות סוני?

0
0

אנו מפרסמים היום ביקורת מקיפה אודות מטען סוללות ייחודי למצלמות סוני אשר מסוגל להטעין זוג סוללות ממגוון סדרות של החברה כולל תמיכה באפשרויות הטענה מהירה ועוד. המטען מיוצר על ידי חברת ISDT הסינית המתמחה בייצור מטענים למוצרים אלקטרוניים שונים (כולל טיסנים ומוצרים דומים אחרים) והיא פחות מוכרת בתחום הצילום.

בניגוד למרבית המוצרים שאנו בודקים כאן ואותם אנו מקבלים ישירות מהיצרניות או באמצעות יבואנים מקומיים, את ה-NP2 רכשנו ישירות מאמזון ולא קיבלנו מהחברה (למעשה למרות שניסינו ליצור עם החברה קשר בכדי לברר כמה נקודות הנוגעות להטענת סוללות עם ה-NP2 לא זכינו למענה כלשהו וחבל כי כפי שנראה בהמשך הדבר יכול היה לעזור להבין טוב יותר מספר נושאים פתוחים הנוגעים למטען).

ה-NP2 מסוגל להטעין זוג סוללות מדגם Sony NP-FW50 הקטנות המשמשות למרבית מצלמות סוני מסדרת ה-A6XXX ומצלמות סדרת A7 הוותיקות יותר כמו גם לסוללות מדגם NP-FZ100 החדשות והגדולות יותר (המתאימות לדגמי ה-A7 החדשים ולמצלמת ה-A6600).בנוסף אם אתם נעזרים גם בסוללות NP-BX1 המשמשות את סדרת ה-RX100 לדורותיה תוכלו להטעין גם אותן באמצעות ה-NP2 – בהחלט שימושי למי שנמצא עמוק באקוסיסטם של סוני. ניתן לשלב כל זוג סוללות שתרצו ולהטעין במקביל.

מטען NP2 בביקורת – נתוני סוללה

A7R03919

את הביקורת הנוכחית כתבנו על פני מספר חודשים וזאת משום שתוך כדי התהליך למדנו כמה דברים אודות המטען ולמעשה גם עכשיו יש כמה דברים מרכזיים הנוגעים אליו שאנו טרם מבינים באופן מלא (ניגע בהם מיד).

למטען יש שני מצבים – מצב טעינה רגילה ומצב טעינה מהירה (Quick charge ממש כמו שאנו מכירים ממטענים סלולאריים). בתחילה הנחנו בטעות כי המטען מטעין בהטענה מהירה באופן אוטומטי אבל לא כך המצב ולמעשה יכול להיות שיש בכך היגיון – הטענה מהירה יכולה (לפחות באופן תיאורטי) לקצר את מספר מחזורי ההטענה של הסוללה שלכם ולכן אם יש לכם את הזמן מומלץ על כל מקרה לבצע הטענה רגילה. בכדי לבצע הטענה מהירה יש לבצע לחיצה של מספר שניות על אחד משני הכפתורים של המכשיר עד שהאור הירוק של ההטענה יהפוך לסגול (ל-NP2 בסך הכל 2 כפתורים – אחד עבור כל חריץ הטענה, החריצים אגב בנויים בצורה חכמה המאפשרת להטעין את כל שלושת הסוללות באמצעותן – כל אחת בזווית אחרת – בהחלט גאוני).

כאמור למטען יש מסך נתונים המציג את נתוני ההטענה של הסוללה (או אם יש שתי סוללות אז מצב ההטענה של שתיהן) והוא ברור מאד ומספק לא מעט מידע מעניין. לחיצה קצרה על הכפתור בצד הימני או השמאלי (בהתאם לסוללה שתרצו המצויה במטען) תאפשר לכם לקבל פרטים על אודות הסוללה ומצב ההטענה כולל משך ההטענה, טמפרטורה, וכמובן נתונים חשמליים שונים ואת מצב הסוללה ומצב התאים בסוללה (נתון המצוין על ידי המטען בכוכביות המופיעות אחרי מספר שניות של הטענה – לא סופר מדויק לדעתנו אבל גימיק חביב).

עוד דבר חשוב ששווה להזכיר ביחס למטען – יש לו אפשרות לעדכון קושחה. את גרסת הקושחה כמו גם את בהירות המסך ואת הצפצוף שהוא פולט כשהוא מסיים או מתחיל הטענה אפשר לשנות בהגדרות המכשיר – לחיצה רציפה על שני הכפתורים כשאין סוללות במכשיר. עדכון קושחה נעשה באמצעות חיבור המטען למחשב והורדה של העדכון מאתר החברה.

הטענת שתי סוללות שונות של סוני במקביל

A7R03884

ערכנו כאמור הרבה מאד בדיקות של זמני הטענה עם המטען על פני תקופה מאד ממושכת (בדקנו בעיקר את סוללות ה-FW-50 וה-FZ100 משום שלא הייתה ברשותנו סוללת NP-BX1 זמינה לבדיקה). נתחיל מהתוצאות החד משמעיות לגבי הטענה רגילה (לא מהירה):

  • סוללת NP FZ100 יחידה נטענת בתוך קצת פחות מ-4 שעות. זוג סוללות כאלו נטענות בתוך כ-5 שעות וחצי.
  • סוללת NP FW50 יחידה נטענת בתוך שעה ו-55 דקות, זמן הטעינה של שתי סוללות כאלו כמעט זהה ועמד על כשעתיים.

אלו נתונים די סטנדרטיים ולא מרשימים במיוחד. הטענה של סוללת FZ100 בתוך ה-A7R IV שלנו עם מטען USB-C מהיר מהקיר לקחה זמן זהה (לא ניתן כמובן להטעין שתי סוללות בתוך מצלמה לפחות ללא גריפ המאפשר זאת). במקרה של סוללות ה-FW50 עם מטען המחובר במיקרו USB זמן ההטענה היה כמעט כפול מבמטען.

אתם בוודאי כבר סקרנים לשמוע מה היו זמני ההטענה שקיבלנו במצב ההטענה המהיר של המכשיר (רשמית המכשיר תומך ב-QC 3.0 18W). ובכן, התוצאות בהחלט הפתיעו אותנו וגרמו לנו לפנות לחברה עצמה (כאמור ללא תשובה עד כה). זמן ההטענה של סוללת ה-FW50 ירד משעתיים לשעה – שיפור בהחלט משמעותי. לעומת זאת ה-FZ100 ירדה בזמן ההטענה מ-4 שעות ל-3 וחצי שעות – לא מרשים ביותר (לא היה שיפור משמעותי בטעינה של שתי סוללות אגב).

בחלק התחתון של המסך מצוין המתח המסופק למטען בוולט וכאן מתחיל לדעתנו הסיפור להסתבך. במקרה שלנו ועם כל מטען שמצאנו (ויש לנו הרבה מטענים מסוגים שונים – רובם איכותיים מאד של ANKER וחברות מובילות נוספות) קיבלנו סביב 5V. כאשר חיברנו את המטען לסוללת USB מתקדמת הצלחנו לקבל 9V (צבע סגול המורה לכאורה על הטענה מהירה) אבל לא באמת ניתן לעשות ניסויים מורכבים עם סוללת USB (למרות שעצם העובדה שניתן להטעין מסוללת USB יכולה להיות שימושית במצבים מסויימים – אגב למכשיר יש חיבור USB-C אבל הכבל המסופק איתו הוא USB-C ל-USB-A והמכשיר מאד בררן ביחס לכבלי USB-C ל-USB-C – רק כבלים מסויימים עבדו איתו ולא גילינו חוקיות ברורה).

אתם יכולים לראות את התהליך שעברנו עם המטען בשני סרטוני הביקורת שפרסמנו כאן בהמשך כחלק מהביקורות שלנו באתר הבת באנגלית lensvid.com (החלק הראשון הוא הביקורת המקורית והחלק השני מהווה עדכון לאחר שלמדנו את כל נושא ההטענה המהירה), אבל בשורה התחתונה ולמרות השאלות הפתוחות שעוד יש לנו לגבי מטען הקיר הנכון והכבלים שרצוי להשתמש בהם בכדי לקבל את המקסימום מה-NP2 מבחינת מהירות ההטענה, אנו חושבים שמדובר במוצר מאד מומלץ בעיקר כשלוקחים בחשבון את המטענים הקיימים בשוק ואת מחירו הנמוך – 35 דולרים באמזון (בזמן כתיבת שורות אלו הוא אינו זמין אגב ונקווה שיחזור למלאי בקרוב, באיביי הוא נמכר תמורת כ-100 ש”ח אבל אנו לא אחראים לאיכותו של המוכר או לזמן שייקח למוצר להגיע אליכם).

סרטון הביקורת המקורי שלנו אודות ה-NP2

הסרטון השני והמעודכן עם מידע נוסף בנוגע להטענה מהירה, כבלי USB-C ועדכוני קושחה

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *