ראשי ביקורות\סקירות סוללות Bebob Mini V-Mount בביקורת: קומפקטיות ומתקדמות

סוללות Bebob Mini V-Mount בביקורת: קומפקטיות ומתקדמות

0
0

בשנתיים האחרונות בדקנו כאן שורה של סוללות V-Mount של יצרניות שונות והשבוע פרסמנו באתר הבת LensVid ביקורת אודות זוג סוללות קומפקטיות מתקדמות של חברת Bebob

Bebob היא חברה גרמנית שהוקמה בשנות ה-90 אשר משכנה במינכן והיא מתמחה בייצור סוללות ומוצרים תואמים (מטענים, פלטות ועוד) לשוק הוידאו והברודקסט ונחשבת לחברת פרימיום העושה שימוש בתאי סוללה באיכות גבוהה המיוצרים ביפן וההרכבה של הסוללות נעשית בגרמניה (העלות כמובן בהתאם).

לחברת Bebob טכנולוגיה ייחודית המכונה twist D-tap והיא נועדה לעשות חיים קלים לכל מי שעשוה שימוש בחיבור D-tap לסוללות שלה ומאפשרת חיבור דו כיווני (ראו בסרטון שלנו בהמשך) של כבל ה-D-tap לסוללה (קצת מזכיר את חיבור ה-USB-C החדש רק שכאן היה צורך ליצור חיבור חדש עם 3 פינים במקום 2 הפינים המקובלים בחיבורי D-Tap רגילים – בכל מקרה כל כבל D-tap סטנדרטי שניסינו פעל ללא שום בעיות). עוד כמה נקודות חשובות בקשר לסוללות של החברה – הן נועדו להיות עמידות באופן מיוחד (לא מדובר אמנם ב-Military grade כמו כמה חברות בשוק אבל לא רחוק מכך) ואם הסוללות בתוך הסוללה נגמרות או מתקלקלות החברה מציעה שירות המאפשר בעלות מופחתת החלפת תאים בסוללה (שימושי כשמדובר בסוללות יקרות יחסית). יש ל-Bebob עוד כמה פי’צרים חביבים בסוללות שלה – במיוחד בסדרת ה-Mini כפי שנראה בהמשך.

קומפקטיות ושימושיות במיוחד – סוללות V-mount של חברת Bebob 

Bebob 2

אנו קיבלנו במשלוח מגרמניה זוג סוללות Mini V-Mount קומפקטיות אחת בעלת קיבולת של 98Wh והשנייה בעלת קיבולת של 45Wh. שתי הסוללות מספקות 10A (לחברה גם סוללה חזקה יותר המספקת 12.5A והיא בעלת קיבולת של 150Wh מאותה סדרה). לכל סוללה כזו יש חיבור D-Tap יחיד וחיבור USB-A עם תריס למניעת כניסת לכלוך. עוד תכונה מעניינת של הסוללות – לשתיהן יש כפתור להצגת מצב הסוללה (עם לדים בצבעי כחול או אדום – שמציגים את בחירת המשתמש בנוגע לחיבור למצלמות וידאו מקצועיות – אלקסה – כחול, רד – אדום – ניתן לשנות באמצעות סדרה של לחיצות) ותכונה נוספת – לחיצה מהירה כפולה תפעיל פנס לד קטן בחלק האחורי של הסוללה – אם אתם עובדים בלילה בחוץ ורוצים לחפש משהו בתיק הצילום בלי לשלוף את הסלולארי – הסוללה יכולה לעזור – קצת גימיקי אבל חביב.

אנו בדקנו את שתי הסוללות עם מוניטור ה-7″ של חברת Swit הכולל חיבור V-mount מובנה בגב וקיבלנו 7 שעות רציפות של פעולה עם סוללות ה-98Wh ויותר מ-3 שעות של פעולה עם סוללת ה-45Wh. הבדיקה השנייה שעשינו הייתה עם ה-100W Swit S-2610 Flexible LED – התאורה הגמישה שבדקנו כאן לפני כשנה לערך. באמצעות סוללת ה-98Wh קיבלנו כשעה וחצי של פעולה בעוצמה מלאה (100W) בהחלט נאה (לא בדקנו את הסוללה הקטנה יותר שלדעתנו לא מתאימה כל כך לעבודה עם תאורות בעוצמות כאלו).

ניסינו את שתי הסוללות גם עם התאורה הסופר עוצמתית החדשה של חברת Nanlite (ה-Froza 300 שאנו בודקים בימים אלו). עד מהרה גילינו כי הן לא מתאימות וכי נדרשות סוללות בעלות עוצמה גדולה יותר בכדי להפעיל תאורה כה עוצמתית (משיחה עם Bebob אנו מבינים כי סוללות ה-150Wh עשויות לאפשר זאת – ואולי יזדמן לנו לבחון זאת בהמשך).

ה”ריג” שלנו מפעיל מוניטור עם אפשרות להפעלה עזרים נוספים ואף מצלמה

bebob 3

לא פחות מעניין מהסוללות עצמן הוא המטען הקומפקטי של Bebob אותו קיבלנו עם פלטת טעינה כפולה זעירה. זה ללא ספק מוצר ייחודי ולמיטב ידיעתנו מדובר במטען ה-V-mount הכפול הקטן בשוק. המטען עצמו בנוי נפלא עם כפל מסולסל מאד מסיבי ושקע חיבור (אירופאי במקרה שלנו) עם נורה אדומה/ירוקה המציינת את מצב הטעינה (היה נחמד אם היה גם חיווי קולי האמת בסיום ההטענה והעברנו את ההצעה לחברה). הפלטה פשוטה למדי ומאפשרת חיבור סוללת V-mount בכל צד.

זמן הטעינה לפי הבדיקה שלנו – 3.5 שעות לסוללת ה-98Wh וקצת יותר משעה לסוללת ה-45Wh. משיחה עם החברה נמסר לנו שבבדיקות שהם ערכו הם קיבלו זמני טעינה קצרים יותר – אנו נבחן זאת שוב ונעדכן בהתאם – בכל מקרה אלו זמנים די סבירים לדעתנו גם אם לא מדובר במטען “מהיר” (כדאי לקחת בחשבון שהטענות מהירות מידי אם הן לא באות עם הגנות מתקדמות עשויות בהחלט לקצר את חיי הסוללה). שווה להזכיר שבעת הכנסת הסוללה לפלטת ההטענה חשוב להיות מדוייקים וקרה לנו כמה פעמים שהיינו צריכים לנסות מספר פעמים עד שהכנסו את הסוללה בצורה מדוייקת (זה קצת יותר נדיר עם מטענים אחרים בהם השתמשנו).

סיכום

שתי הסוללות והמטען שקיבלנו עבדו מעולה ואם אתם מחפשים סוללות פרימיום שיחזיקו לכם שנים רבות (כולל אפשרות החלפת התאים בעלות מופחתת בהמשך) מדובר באופציה מעולה. המטען מאד אטרקטיבי לדעתנו במיוחד בשל גודלו הקטן ואם אתם טסים לחו”ל לעבודה ולוקחים איתכם מספר סוללות V-mount ואוצים להטעין זאת היא אולי אחת האופציות הטובות ביותר כיום לחיסכון במקום/משקל.

הסוללות, המטען והפלטה הכפולה (עם המטען תקבלו גם ראשים למדינות שונות)

Bebob 1

מבחינת חסרונות, היה נחמד אם הסוללות היו מאפשרות לנו להפעיל את ה-Froza 300 (לפחות סוללת ה-98Wh) אבל כנראה שבטכנולוגיה הנוכחית יש צורך בסוללה חזקה יותר לתאורות בעוצמה כזאת (מה גם שאפשר להניח שלא היינו מקבלים אפילו שעה של הפעלה בעוצמה מלאה משתי סוללות כאלו).

את סוללות Bebob ניתן להזמין ארצה ישירות מהיצרן (משלוח סוללות ליתיום איון הוא לצערנו כיום עניין די מורכב וחנויות מקוונות דוגמת אמזון או B&H אינן שולחות יותר סוללות ארצה ולחברה אין כיום יבואן ישראלי). בכל הנוגע למחירים מדובר כאמור על מוצר פרימיום והתמחור בהתאם – 245 דולר לסוללת ה-45Wh, סוללת ה-98Wh נמכרת תמורת 325 דולר והסוללה הגדולה בסדרה – ה-150Wh נמכרת תמורת 395 דולר. המטען נמכר תמורת 130 דולר (ניתן להטעין איתו סוללה יחידה דרך חיבור D-tap) והפלטה הכפולה נמכרת תמורת 240 דולר (ניתן להזמין מאתר החברה ישירות – שם המחירים ביורו כמובן).

ה-Bebob Mini V-Mount – סוללות פרימיום קומפקטיות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *