ראשי מגזין 2020 ושוק הצילום – הכרזות צפויות והשפעת וירוס הקורונה על עולם הצילום

2020 ושוק הצילום – הכרזות צפויות והשפעת וירוס הקורונה על עולם הצילום

0
0

בימים האחרונים התפרסמו מספר פיסות מידע נפרדות ברשת שאנו רוצים לשתף איתכם ויוצרות תמונה אודות מה שקרה ומה שצפוי לקרות בשוק הצילום בתקופה הקרובה.

נפתח אולי עם החדשות הפחות חיוביות. אם חשבתם שוירוס הקורונה ישפיע רק על השוק הסיני תחשבו שוב. על פי אחד מנציגי הנהלת סוני במידע שנמסר למשקיעים, לחברה לה ארבעה מפעלים גדולים בסין (כולל פעילות הקשורה לייצור החיישנים הענף של החברה), לא ברור עדיין עד כמה צפויה פגיעה בפיעלות בייצור בין השאר משום שסין האריכה את חופשת ראש השנה ורבים מעובדי החברה לא חזרו עדיין לעבודה. סוני מעריכה כי עשויה להיות פגיעה משמעותית בעיקר בכל הקשור לייצור חיישנים לפלפונים (וקונסולות משחק) אבל חשוב להבין כי אם תתרחש פגיעה משמעותית בייצור בסין בכללותה, אפילו למספר חודשים – הדבר עשוי ליצור שיבושים שיממשכו זמן ממושך בתחומים רבים וזאת משום ששרשראות אספקת רכיבים שונים ייפגעו במגוון רחב של תעשיות (גם אם מצלמות סוני עצמן מיוצרות במדינות אחרות דוגמת תיאלנד חלק מהרכיבים מגיעים מסין ולא ניתן בהכרח למצוא להם תחליף זמין ומהיר ממדינות אחרות – לכן אפשר לצפות לעיכובים בזמינות מוצרים ואולי גם עיכובים בהשקות).

מהכיוון המעט יותר חיובי מספר חברות החליטו להודיע בימים האחרונים (ובחלק מהמקרים מידע דלף/הודלף לתקשורת) אודות המוצרים הצפויים להיות מושקים בתערוכת +CP שתפתח ביפן בסוף החודש. הינה כמה פרטים הידועים לנו בשלב זה:

  • חברת סיגמא צפויה להשיק את עדשת ה-70-200 מ”מ f/2.8 שלה לתושבות E ו-L (סוני ופנסוניק/סיגמא/לייקה FF).
  • חברת טמרון צפויה להשיק רשמית ולהציג את מחירה של עדשת ה-70-180 מ”מ f/2.8 שלה.
  • חברת פוג’יפילם צפויה להשיק רשמית את ה-X-T4 והיא עובדת במקביל על עדכון קושחה שיאפשר למצלמת ה-GFX 100 (מצלמת הפורמט הבינוני המתקדמת של החברה בעלת חיישן 100MP) לצלם במצב pixel shift ברזולוציה של עד 400 מגה פיקסל (!). עוד ידיעה מעניינת הנודעת לפוג’י – החברה עובדת בימים אלו על עדשת 50 מ”מ f/1 הצפויה להיות העדשה המהירה בעולם עם AF.

פוג’יפילם חושפת את תוכניותיה לעדשת 50 מ”מ f/1 עם AF

Fujifilm 50mm f 1 af

קנון, ניקון וסוני טרם הודיעו באופן מסודר על תוכניותיהן ל-+CP אם כי לא מעט שמועות מתרוצצות כרגע ברשת (במיוחד בכל הנוגע לתוכניותיה של קנון לגבי מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה מסדרת ה-R). אנו כמובן נעדכן כאן כשעוד פרטים יתבררו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *