ראשי ביקורות\סקירות ProMediaGear Universal L-Cage והקץ לבעיית הכבלים – ביקורת

ProMediaGear Universal L-Cage והקץ לבעיית הכבלים – ביקורת

0
0

בסוף השנה שעברה קיבלנו לידינו שלל מוצרים חדשים של חברת ProMediaGear האמריקנית. בראשם כלוב מינימליסטי (בתצורת L) ומגן כבלים (Port Protector) אשר מתיימר לפתור אחת ולתמיד את בעיית הכבלים המתחברים למצלמה. כל זאת יחד עם עוד מספר אביזרים מעניינים וייחודיים אותם אנו מעמידים היום למבחן.

ProMediaGear היא יצרנית אמריקנית עם שורה של מוצרים חדשניים למדי (הכל מיוצר במפעל של החברה באילינוי). בעבר בדקנו סליידר ממונע של החברה (עד היום אחד המוצרים האיכותיים ביותר שבדקנו כאן מבחינת איכות הבנייה – הוא נחתך על ידי מכונות כרסום מבלוק אלומניום גדול ברמת דיוק גבוהה מאד) כמו גם פלטות היברידיות ואנו תמיד שמחים לראות מוצרים חדשים של החברה כשהם מגיעים לשוק. הפעם קיבלנו לידינו קופסא קטנה יחסית אך מלאה בכל טוב (ניתן לראות בסרטון שלנו בהמשך open box עם החלקים השונים).

הבעיה המרכזית בגללה החליטו ב-ProMediaGear לפתח את המוצר הנוכחי הייתה נושא הכבלים. מי לא נתקל בכך? אנו מצלמים וידאו ומחברים כבל HDMI סאונד או שניהם וברגע הקריטי תנועה לא נכונה והכבל נשלף בטעות. זה כמובן המקרה הפחות גרוע. במקרה היותר גרוע ראש כבל לא מוגן המקבל מכה יכול לשבור את הכניסה – לא מאמינים? לנו זה קרה בפוטוקינה 2012 בה לקראת סיום התערוכה כבל מיקרופון קיבל מכה ופגע בחיבור ה-3.5 מ”מ של המצלמה מה שחייב אותנו לשלם מאות שקלים עם שובנו לארץ על תיקון (שלא לדבר על הבעיות שנגרמו לנו בתערוכה עצמה מחוסר יכולת להקליט סאונד למצלמה).

“כלוב” הוידאו המינימליסטי של ProMediaGear 

PMG L Cage

יש בשוק לא מעט מגיני כבלים (המונח באנגלית הוא Port Protector והוא אולי מדויק יותר). רובם די בעיתיים ואת חלקם גם ניסינו בעצמנו. הבעיה המרכזית היא שאם אתם משתמשים במספר כבלים (לנו יצא להשתמש בלא מעט מקרים ב-3 כבלים בו זמנית) אנו לא מצאנו מגן כבלים שיתמודד בהצלחה עם העניין. וכאן נכנס הפתרון של ProMediaGear לתמונה.

המוצר עליו אנו מדברים הוא שילוב של כלוב – למעשה מדובר בשתי יחידות המתחברות יחד בתצורת L (ניתן אגב לרכוש אותן גם בנפרד) והן מתאימות למרבית מצלמות ה-DSLR וחסרות המראה בשוק (שימו לב שמדובר על מצלמות ללא גריפ – החברה בוחנת כרגע אפשרות לייצר גרסה המתאימה גם למצלמות עם גריפ). בניגוד ל L bracket אחרים בשוק המיועדים בעיקר לסטילס (למעבר מהיר בין צילום אופקי לאנכי) וכאלו יש אגב גם ל-ProMediaGear עצמה, כאן מדובר על פיתרון שמיועד לוידאו ולצילום אופקי (רק הבסיס התחתון מתאים לחיבור מהיר לראשי Arca Swiss). שתי היחידות יוצרות יחד צורת L שב-ProMediaGear מכנים כלוב (בפועל קצת קשה לנו עם המונח כי לא מדובר בכלוב סטנדרטי אבל הוא בהחלט כולל מספר חיבורי 1/4″ לאביזרים). “הכלוב” מאד מודולארי וניתן להרחיב ולהצר אותו בקלות עבור מצלמות בגדלים שונים על ידי שימוש במפתח אלן המחובר אליו באופן קבוע באמצעות מגנט (פיתרון מאד אלגנטי אגב שנכנס לתוך “הכלוב” עצמו וכנראה לא יילך לאיבוד בקלות). כמו כן ניתן להזיז את צידו הימני קדימה ואחורה בכדי לעבוד עם מצלמות בעלות מסך הנפתח הצידה (ראו סרטון בהמשך).

כאן נכנס לתמונה מגן הכבלים – שם הקוד שלו הוא A10 וכמו שני הרכיבים האחרים של הכלוב (המכונים PBX3 לפלטה התחתונה ו-BP2 לרכיב האופקי) הוא עשוי מתכת מושחרת ומרגיש בנוי היטב. ה-A10 זעיר למדי ולא נראה ייחודי אבל בפועל הוא פיתרון אפקטיבי ביותר לנושא הכבלים של המצלמה. הוא כולל 3 חריצים אשר לתוך כל אחד מהם ניתן לחבר כבל (כולל כבלים דקים אגב – ניסינו) ובאמצעות זוג ברגי אצבע ארוכים ואיכותיים מאפשרים לנעול במקום 1/2/3 כבלים שיוצאים מצידה של המצלמה. את ה-A10 ניתן לחבר במספר נקודות על ה-BP2 כולל על החלק העליון אם תרצו. הפיתרון הזה כל כך אפקטיבי שאפשר להחזיק בקלות את המצלמה מהכבל בלי שייגרם לה נזק (אנחנו לא באמת ממליצים לעשות את זה יותר מידי כי בעיקר בכבלים עדינים הדבר עשוי לפגוע בכבל עצמו – אבל הוא בהחלט עדות לאיכות הפיתרון של ProMediaGear).

ה-A10 – פיתרון פשוט ואלגנטי לבעיית הכבלים

A10 PMG

יש רק חיסרון אחד ל-A10 לדעתנו – הוא לא אוניברסאלי. המרווח בין שני החיבורים שלו לכלוב איננו סטנדרטי ולכן כשניסינו לחבר אותו לכלוב אחר (במקרה הזה של חברת smallrig) הוא פשוט לא התאים. ב-ProMediaGear יכולים לפתור את הבעיה בקלות על ידי יצירה של גרסה אוניברסאלית על ידי קביעת חורים אליפטיים במקום עגולים שיאפשרו קצת יותר “משחק” עם נקודת החיבור לכלוב – הצענו את זה לחברה ואנו מקווים שהם יפתחו מוצר שכזה בעתיד.

מלבד ה-A10 קיבלנו עם הכלוב עוד מספר מוצרים נלווים (הנמכרים בנפרד). הראשון מביניהם הוא ה-CS2 – מדובר בחיבור לתושבת Cold-Shoe לאביזרים דוגמת מבזקים, מוניטורים,תאורות קטנות ועוד. מה שמייחד את ה-CS2 הוא שהוא כולל “שיניים” קטנות המתחברות לכלוב (ל-BP2) ומונעות את האפשרות לסובב בטעות את מה שתציבו עליו (מה שמכונה בלעז anti-rotation). הרעיון נחמד אבל בפועל אף פעם לא נתקלנו בבעיה מיוחד בנושא עם תושבות cold shoe והאופן שבו מיקמו ב-ProMediaGear את החיבורים – מוזר (כולם ניצבים בזווית של 45 מעלות ביחס לכיוון המצלמה – כלומר מבזק או מיקרופון יהיו מכוונים הצידה – אנחנו מבררים עם ProMediaGear את הנושא כרגע). בכל מקרה מדובר ברכיב שמתאים ספציפית לכלוב של ProMediaGear ולא יעבוד כראוי עם כלובים אחרים.

ה-CS2 חיבור cold shoe מונע סיבוב

CS2

המוצר הבא שקיבלנו הוא זרוע קצרה (7 אינצ’ או כ-18 ס”מ) אך איכותית. הזרוע נחמדה למדי ובנויה היטב וכוללת שיניים קטנות (rosette) במרכז בכדי לייצר נעילה חזקה יותר, אבל מעבר לכך איננה ייחודית (למרות שמחירה בהחלט נגיש). היה נחמד אם ב-ProMediaGear היו בוחרים לייצר אותה עם מנגנון למניעת סיבוב (זרועות בהחלט נוטות להסתובב ומדובר בבעיה מציקה למדי).

אחרון ובהחלט חביב הגיע לנו כהפתעה – מברגון זעיר דו ראשי (A13) המתחבר למחזיק מפתחות. לדעתנו מדובר במתנה נפלאה לכל צלם (צד אחד כולל ראש מברג שטוח והשני 4 מ”מ אלן). היה נהדר אם ProMediaGear יחליטו לצאת בליין שלם של מיקרו מברגים/מחזיקי מפתחות כאלו (כולל פיליפס בגדלים שונים ואלן שונים) ואנו הצענו להם גם זאת.

המברגון הזעיר המתחבר לצרור המפתחות – מתנה אידאלית לכל צלם

Key PMG

אם לסכם, ProMediaGear ממשיכה במסורת שלה לייצר מוצרים חדשניים באיכות הבנייה הגבוהה ביותר. במקרה הנוכחי הפיתרון שמספק ה-A10 למי שקצה נפשו בהתנתקויות כבלים הוא פנטסטי וכה פשוט (באמת איך לא חשבו על זה קודם). החיסרון המרכזי של ה-A10 וה-CS2 הוא שהם מותאמים לעבודה עם הכלוב של ProMediaGear. לא שיש משהו רע בכלוב, אבל אם יש לכם כבר כלוב אחר שאתם אוהבים או שאתם רוצים לרכוש רק את ה-A10 ולהתאימו למוצר קיים כלשהו – הוא כנראה לא יעבוד. נקווה שב-ProMediaGear יקשיבו לנו ויפתחו מוצר אוניברסאלי.

ועכשיו למחירים – הכלוב (PBX3 וה-BP2) יחד עם ה-A10 נמכרים סביב כ-100 דולרים (המחירים משתנים ממקום למקום – אמזון / בי אנד אייהץ).  הזרוע נמכרת תמורת כ-33 דולרים (בהחלט לא יקר) וה-CS2 תמורת כ-15 דולרים לערך. אם תרצו תוכלו להוסיף גם ידית צד תמורת כ-60 דולרים. ואחרון – המברגון הזעיר (A13) נמכר תמורת כ-13 דולר – בהחלט מומלץ לחבר לצרור המפתחות או לתת כמתנה.

סרטון הביקורת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *