ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: הצצה אל עדשות Venus Optics החדשות

פוטוקינה 2018: הצצה אל עדשות Venus Optics החדשות

0
0

אנו מפרסמים היום את הסרטון (הלפני) אחרון בסדרת הסרטונים שצילמנו בתערוכת פוטוקינה והפעם שורת עדשות ה-Laowa החדשות של חברת Venus Optics הסינית שהוצגו בתערוכה.

חברת Venus Optics החלה את דרכה לפני מספר שנים כיצרנית זעירה של עדשות מאקרו ותוך זמן קצר יחסית התפתחה גם לנישה של עדשות אולטרה רחבות. בתערוכת פוטוקינה 2018 נראה שהחברה צומחת בקצב מהיר ומציעה ליין נרחב למדי של עדשות חדשות (רובן יגיעו לשוק רק ב-2019) כולל עדשות למרבית התושבות (והחברות) המרכזיות בשוק ואפילו עדשות פורמט בינוני (ליין הפוג’י GXR) ועדשות קולנוע. בשלב זה עדיין מדובר בעדשות ידניות בלבד, מצד שני חברת סאמיאנג הקוראנית הוסיפה לפני מספר שנים עדשות עם AF כך שגם יצרניות צד שלישי שהיו עד כה בתחום הידני בלבד מתקדמות עם הזמן ואולי בעתיד נראה גם עדשות עם מערכת פוקוס אוטומטית מבית Venus Optics (בשלב זה אבל עיקר הליין של החברה הוא בעדשות מאקרו, אולטרה רחבות ו-CINE – שלוש קטגוריות בהן אפשר לרוב להסתדר לא רע גם ללא AF).

מבט ראשון אל עדשת ה-Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra Macro APO – סופר מאקרו טלפוטו

Venus Optics Laowa 100mm macro

אז מה חדש בליין ה-Laowa של Venus Optics – לא מעט מסתבר, רק שימו לב שרוב העדשות שהוצגו עדיין בפיתוח ולכן אין כאמור מחירים ואין זמינות מדויקת:

  • Laowa 10-18mm f/4.5-5.6 FE Zoom – עדשת זום אולטרה רחבה המיועדת למצלמות סוני (Full Frame) והיא אחת העדשות הרחבות ביותר לפורמט זה בשוק כיום. לעדשה 14 אלמנטים ב-10 קבוצות ומרחק פוקוס מינימאלי של 15 ס”מ והיא שוקלת כ-500 גרם בלבד. שיחקנו מעט עם העדשה בפוטוקינה והיא מרגישה בנויה היטב (מתכת) זאת העדשה היחידה ברשימה שכבר זמינה בשוק ומחירה בחו”ל $850.
  • Laowa 4mm f/2.8 Fisheye MFT – עדשת פריים עין דג מעגלית (circular fisheye) רחבה באופן קיצוני – 4 מ”מ (שווה ערך ל-8 מ”מ בפורמט 35 מ”מ) המותאמת לעבודה עם מצלמות מיקרו 4/3. העדשה מכסה זווית של 210 מעלות ולה מרחק פוקוס מינימאלי זעיר של 8 ס”מ בלבד ומשקל מצחיק של 135 גרם (פחות מהרבה סמרטפונים). היא כוללת 7 אלמנטים ב-6 קבוצות. לא נמסר מחיר או זמינות בשלב זה.
  • Laowa 9mm f/2.8 Zero-D MFT – גרסת מיקרו 4/3 לעדשה האולטרה רחבה הפופולארית של החברה שהוכרזה השנה (למצלמות APS-C), הגרסה הנוכחית מיועדת למצלמות מיקרו 4/3 (במקרה זה מדובר בעדשה מעט פחות רחבה ולכן אולי מעט פחות רלוונטית). יתרונה המרכזי של העדשה מלבד הזווית הרחבה הוא ההבטחה לעיוות מינימאלי. לא נמסר מחיר אבל הגרסאות האחרות של העדשה למצלמות סוני/פוג’י וקנון M נמכרות תמורת כ-500 דולר בחו”ל.
  • Laowa 12mm f/1.8  MFT – עדשה רחבה נוספת ומהירה למצלמות מיקרו 4/3. לעדשה 13 אלמנטים ב-7 קבוצות, מרחק פוקוס של 13 ס”מ ומשקלה 165 גרם בלבד. לא נמסר מחיר או זמינות בשלב זה.
  • Laowa 17mm f/1.8 MFT – עדשה רחבה נוספת ומהירה למצלמות מיקרו 4/3. לעדשה 9 אלמנטים ב-7 קבוצות ומשקלה 160 גרם בלבד. לא נמסר מחיר או זמינות בשלב זה.
  • Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra Macro APO – עדשת טלפוטו-סופר מאקרו (יחס הגדלת מאקרו גדול במיוחד 2:1 – הגדלה של 2X) מיועדת למגוון תושבות (כוללת קנון EF/ניקון F, פנטקס K וסוני FE). לעדשה 12 אלמנטים ב-10 קבוצות עם מרחק פוקוס מינימאלי של 24 ס”מ ומשקל של 683 גרם. לא נמסר מחיר או זמינות בשלב זה.
  • Laowa OOOM 25-100mm t/2.9 Cine Lightweight Zoom – עדשת זום קולנועית (Cine) – ונוס אופטיקס מציגה עדשה עתידית זאת כעדשת זום קולנועית “קומפקטית” המכסה חיישני סופר 35 מ”מ. היא תגיע לתושבת קנון EF ו-PL ומגיעה לצמצם T/2.9 וכוללת 9 להבי צמצם, לא פחות מ-20 אלמנטים (הרבה מאד לעדשה ללא מייצב או AF) ב-16 קבוצות ומשקלה עומד על 2.6 ק”ג. לא נמסר מחיר או זמינות בשלב זה.
  • Laowa 17mm f/4 Zero-D GFX – העדשה הראשונה של החברה למצלמות מסדרת הפוג’יפילם GXR (פורמט בינוני), לעדשה מספר אלמנטים גבוה בצורה יוצאת דופן (ביחס לעדשה ידנית) – 21 ב-14 קבוצות עם מרחק פוקוס מינימאלי של 20 ס”מ ומשקלה עומד על 830 גרם.

Venus Optics הציגה גם מספר גרסאות Cine לעדשות קיימות (עם טבעות פוקוס/צמצם משוננות) ונראה שהחברה נכנסת חזק לתחום. בסרטון בהמשך ניתן לראות גם הצצה קצרה לעדשה המוזרה במיוחד שהשיקה החברה מוקדם יותר השנה – ה-“Laowa 24mm f/14 2x Macro Probe Lens (ראו כתבה שלנו בנושא).

סרטון שלנו מתערוכת פוטוקינה בו מוצגות חלק מהעדשות החדשות ועוד פרטים

בשבוע הבא נפרסם את סרטון סיכום התערוכה כולל עוד שורה של מוצרים שלא הספקנו לסקר ב-20 הסרטונים שכבר פורסמו כאן באתר. בנתיים אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *