ראשי חדשות האם סוני מפתחת חיישן מלא ברזולוציה 34.8 מגה פיקסל?

האם סוני מפתחת חיישן מלא ברזולוציה 34.8 מגה פיקסל?

0
0

מספר שמועות מהימים האחרונים מדברות על חיישן מלא (Full Frame) חדש אותו מפתחת חברת סוני (אשר בחישניה עושה שימוש גם חברת ניקון). על פי השמועות אשר התפרסמו לאחרונה באתר photorumors החיישן החדש בטכנולוגיית CCD SuperHAD II צפוי לצאת עוד השנה ולשמש בקו מצלמות האלפא של סוני.

כיום מרבית מצלמות הרפלקס עושות שימוש בחיישנים בטכנולוגיית CMOS (או Live MOS במקרה של פנסוניק ואולימפוס) אלא שדווקא מצלמות פורמט בינוני ופורמט מלא עושות שימוש בחיישנים בטכנולוגיית CCD (ה-S2 של לייקה אשר עושה שימוש בחיישן CCD של קודק היא דוגמא טובה לכך מן הזמן האחרון).

מידע רשמי מטעם חברת סוני מאשש אמנם את קיומה של טכנולוגיית החיישנים החדשה אך קושר אותה דווקא לתחום מצלמות האבטחה (תחום בו שולטים חיישני ה-CCD). למעשה טכנולוגיית ה- Super HAD CCD הקיימת משמשת את סוני בתחום זה בהצלחה מזה מספר שנים והטכנולוגיה החדשה מהווה שדרוג שלה.

על פי הדיווח הלא מאומת החיישן החדש בגרסה עבור מצלמות רפלקס יכלול:

  • חיישן מלא (Full Frame) ברזולוציה של 34.8 מגה פיקסל.
  • ISO גבוה (באופן יחסי) עד 3200.
  • מנגנון תריס אלקטרוני.
  • טכנולוגיית Anti-blooming.
  • מהירות קריאת מידע מהחיישן – 3.4 פריימים בשנייה (עדיין איטי ביחס ל-CMOS).

בסופו של יום העובדות הן שחברת סוני אכן פיתחה טכנולוגיית CCD משופרת אך באילו מוצרים היא תשולב והאם היא רלוונטית כלל למצלמות רפלקסיות, רק הזמן (וסוני) ידעו לומר. את הידיעה הראשונה בנושא מהאתר photorumors ניתן לקרוא כאן, עוד מידע ניתן למצוא גם כאן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *