ראשי חדשות הכרזות מוצרים SD הדור הבא – מהיר או חד פעמי

SD הדור הבא – מהיר או חד פעמי

3
0

שתי התפתחויות נפרדות בתחום כרטיסי הזיכרון הוכרזו בימים האחרונים על ידי גוף התקינה של כרטיסי ה-SD וחברת סנדיסק. ההתפתחות הראשונה נוגעת לצורת סימול חדשה לכרטיסי זיכרון מהירים והשנייה לסוג חדש של כרטיסי זיכרון למשימות מיוחדות בעלי אפשרות כתיבה חד פעמית.

נפתח דווקא בהודעה שפרסם מוקדם יותר היום גוף התקינה של מדיות ה-SD (המוכר גם כ- SD Association ומורכב מיותר מ-1000 חברות העוסקות בתחום כרטיסי הזיכרון והמוצרים העושים בהם שימוש). ההודעה כוללת הכרזה על שני סוגי סימול חדשים לכרטיסי זיכרון מסוג SDHC ו-SDXC. הסימול הראשון הוא I (האות האנגלית i באותיות גדולות) אשר יוטבע על כרטיסי זיכרון העומדים בתקן ה-Ultra High Speed 104 (המוכר גם כ-UHS-I). תקן זה בא לציין כי הכרטיס יוכל לעמוד במהירות העברה מקסימאלית של עד 104MB/s. בעתיד מתכנן ה-SD Association להכריז על תקן ה-UHS-II אשר יתמוך במהירויות מקסימאליות של עד 300MB/s.

הסימול השני עליו הכריז ה-SD Association מוקדם יותר היום הוא U ובתוכו הספרה 1. סימול זה בא לציין כי הכרטיס מסוגל להקליט וידאו ברזולוציה גבוהה בזמן אמת (בהודעה הרשמית לעיתונות לא ניתן פירוט מעבר לכך ואנו עושים מאמץ לברר זאת מול ה-SD Association ונעדכן בהתאם אם וכאשר נקבל תשובות).

מספר נקודות דורשות הבהרה ביחס לתקן החדש. ראשית מדובר בתקן נפרד מזה הבא לידי ביטוי בסימול ה-class המוכר מכרטיסי ה-SDHC (המסודרים כיום מ-class 2 ועד class 10). שני התקנים מתייחסים למהירות העברת המידע של הכרטיס (כתיבה וקריאה) אלא שהם נבדלים באופן ההתייחסות. בעוד ה-class הנוכחיים מתייחסים למהירות המינימאלית אותה מתחייב יצרן הכרטיס כי כרטיסו מספק (class 2 מחויב לספק מינימום 2MB/s ה-class 4 מחויב ל-4MB/s וכו הלאה), תקן ה-UHS-I עוסק במהירות המקסימאלית אותה מסוגל הכרטיס לספק (כאמור 104MB/s). נקודה נוספת המחייבת הבהרה – כרטיסים התומכים בתקן ה-UHS-I אינם זמינים עדיין בשוק ולא ברור מתי יהיו, אך גם כאשר יגיעו הראשונים לשוק הם ידרשו קוראי כרטיסים חדשים משום שהדור הנוכחי של קוראי הכרטיסים (כולל קוראי הכרטיסים החדשים התומכים בפורמט ה-SDXC) אינם תומכים בהכרח בתקן.

החידוש השני אשר הוכרז בימים האחרונים נוגע לסוג שונה לחלוטין של כרטיסי SD בעלי יכולת כתיבה חד פעמית (בדומה למדיות CD-R או DVD-R לדוגמא). טכנולוגיה זו המכונה גם Write Once Read Many  (או בקיצור WORM) הוצגה לראשונה על ידי חברת סנדיסק כבר ב-2008 בנפח קטן (128 מגה בייט) והשבוע שוחררה פעם נוספת בגרסה מחודשת בת 1GB. למדיה זו שימושים יחודיים (רובם חורגים במידה רבה מתחום הצילום) כגון שמירת תמונות משטריות מזירות פשע, עדויות מבית משפט ומידע על הצבעות (בבחירות). אפשר כמובן לחשוב גם על מצבים בהם גם גורמים פרטיים יהיו מעוניינים להעביר חומר מצולם מקורי ללא אפשרות עריכה. בנוסף טוענת חברת סנדיסק כי לטכנולוגיה שרידות גבוהה והיא מאפשרת שמירת נתונים עד 100 שנים.  הטכנולוגיה כבר מצויה בשימוש משטרת יפן. מידע נוסף ניתן למצוא באתר חברת סנדיסק.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    leen

    26/06/2010 ב 12:13 AM

    יפה מאוד ..כל הכבוד
    שאלה ?? אם לא כל קוראי הכרטיסים יעבדו עם הכרטיס הזה
    האם זה ישפיע על המצלמות האם המצלמות יעבדו עם זה .

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    27/06/2010 ב 2:59 PM

    זאת שאלה טובה.
    יכול להיות שניתן יהיה להוציא עדכון קושחה שיפתור את הבעיה אבל בנתיים עדיין מדובר בטכנולוגיה חדשה מאד שתגיע להערכתי לשוק לקראת סוף השנה – עוד נראה – נמשיך כמובן לעדכן ברגע שיהיו פרטים.

    אגב שווה לזכור שקצב ההתקדמות בכל נושא כרטיסי הזיכרון לא תמיד מהיר כמו שהיינו רוצים – SDXC עדיין לא ממש נפוץ גם במצלמות חדשות והכרטיסים עצמם יקרים בטירוף – זה לוקח זמן…

    השב

  3. Avatar

    אחד שאכפת לו

    13/01/2011 ב 10:19 AM

    החברות רוצים שתקנו ותשלמו יקר אז מוצאים כרטסים אם שמות מוזרים ומבלבלים אותנו יש לי כרטיס רמה 6 כבר שנתיים מקליט 720P פריים 30 בלי בעיות גם יותר הוא מקליט אז תחשבו אל זה קנו רמה 6או יותר במחיר מצחיק 16GB שקל250 +קורא USB מהיר לא צריך יותר חבל על הכסף ud

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *