ראשי חדשות גיטזו משיקה ראש כדורי מתקדם עם משקל נשיאה גבוה לכל מזג האויר

גיטזו משיקה ראש כדורי מתקדם עם משקל נשיאה גבוה לכל מזג האויר

0
0

אמש השיקה חברת גיטזו את ה-Ball Head Series 4. ראש כדורי מסיבי במיוחד המסוגל לשאת לא פחות מ-30 ק”ג של משקל ומיועד לצלמי נוף, טבע ובעלי חיים בכל תנאי מזג האויר.

ראש כדורי מתקדם – גם לעדשות טלפוטו

Ball Head Series 4

בשבוע שעבר ערכה חברת Vitec (חברת האם של מותגי מנפרוטו גיטזו ורבים אחרים) אירוע מקוון סגור בו חשפה בפני עיתונאים ונציגים נבחרים מכל העולם את ליין המוצרים המתוכנן שלה לשנה הקרובה עבור מגוון המותגים המיוצגים על ידה ובינהם שורה של מוצרים מסקרנים במיוחד שיחשפו בחודשים הקרובים.

היום נחשף המוצר הראשון מתוך הרשימה הארוכה שהוצגה באירוע – ה-Ball Head Series 4 ראש כדורי מסיבי ומתקדם שנועד לשימושבתנאי מזג האויר קיצוניים ומתוכנן לעבודה עם משקלים גבוהים בדגש על עדשות טלפוטו ארוכות.

לראש משקל עצמי של 900 גרם ויכולת נשיאה הקרובה ל-30 ק”ג. אנו לא מכירים הרבה סט-אפים במשקל כזה אבל המשמעות היא שגם מצלמות עם עדשות כבדות הרבה פחות אבל עם משקל קדמי משמעותי המפעילות מנוף על הראש לא יהוו בעיה עבורו.

מרבית שוק צלמי הטבע/ספורט/ציפורים עם עדשות ארוכות עובד עם גימבלים (גם לגיטזו עצמה ישנם כאלו בליין אגב) ואנו מכירים אפילו מספר צלמים העבודים עם ראשי וידאו כבדים לטובת צילום ציפורים  גם בסטילס, אבל אלו מן הסתם מיעוט זניח. יהיה מעניין לראות האם הראש החדש יצליח לקחת חלק מסוים מעוגת צלמי הגימבלים המקצועיים (בין השאר מדובר הרבה יותר קומפקטי ונוח לנשיאה בתיק מאשר מרבית הגימבלים ויש לכך משמעות בעיקר לטובת מי שהולך מרחקים ארוכים עם ציוד כבד על הגב שחלקו לא רק ציוד צילום.

ל-Ball Head Series 4 כמה “שפנים בכובע” מבחינת היכולות – ראשית הוא נועד לעבוד כאמור בטמפרטורות מאד קיצוניות – בגיטצו טוענים לטווח הנע ממינוס 30 מעלות ועד 70 מעלות צלסיוס, בפנים ישנו נוזל תרמי מיוחד שאמור להיות עמיד בטווח טמפרטורות זה והופך את הראש ל-fluid head, לפחות בכל הקשור לביצוע pan (מההדגמות שאפשר לראות בסרטונים בהחלט נראה שהראש מנפק תנוע החלקה יותר מראשים דומים וכזו המזכירה ראשי וידאו (ולכן יכול לשמש גם לוידאו בהיבט הזה אם כי ספק אם יכול להחליף ראש וידאו מקצועי באופן מלא).

מבחינה מכאנית תמצאו בראש החדש שלוש חוגות/כפתורי תפעול (knobs), כפתור בלעדי לשינוי ההתנגדות/חיכוך, כפתור ל-pan וכפתור לפתיחה ונעילה של הראש עצמו (אגב מדובר בקוטר 54 מ”מ לכדור האלומיניום שבתוך הראש – בהחלט ראש מסיבי). הראש עצמו מגיע בשתי תצורות – עם חיבור Arca עם נעילה מסתובבת או למי שמעדיף עם נעילת “כנף” מהירה.

שלוש חוגות תפעול

Ball Head Series 4

מחיר וזמינות

הראש החדש זמין בחו”ל להזמנה מוקדמת תמורת כ-500 דולרים בנפרד או יחד עם אחד מהסטים מסדרת ה-Gitzo Systematic Carbon Fiber Tripod (מסדרות 3/4/5).

עדכון: מיבואנית גיטזו לישראל חברת A.B.S. נמסר כי הראש יהיה זמין בארץ בקרוב תמורת 2045 ש”ח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *