ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק מכריזה על ה-GF1 – מתחרה לאולימפוס PEN

פנסוניק מכריזה על ה-GF1 – מתחרה לאולימפוס PEN

0
0

חברת פנסוניק הודיעה היום על השקת מצלמה חדשה בפורמט מיקרו 4:3 אשר תתחרה באופן ישיר באולימפוס PEN E-P1. ה-GF1 תצטרף לשתי מצלמות המיקרו 4:3 האחרות של החברה (ה-G1 אשר הושקה ב-2008 וה-GH1 אשר הושקה מוקדם יותר השנה).

בדומה למצלמות רבות אחרות בתקופה האחרונה גם להשקתה של ה-GF1 קדמו שמועות והדלפות שונות כולל חשיפה מביכה של המצלמה בפרסומת באתר DPREVIEW יום לפני ההכרזה הרשמית.

ה-GF1 כוללת מספר מאפיינים בולטים:

  • נפח קטן בשליש מה-G1 (הקטנה בעצמה) ומשקל קטן בכרבע.
  • חיישן 12.11 מגה פיקסל (זהה ככל הנראה ל-G1 המקורית).
  • וידאו ברזולוציה גבוהה (עד 720p), זהה לאולימפוס PEN E-P1 אך נמוך מה-GH1 (עד 1080p).
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (460k פיקסלים), כפול מהאולימפוס.
  • מערכת פוקוס אוטומטית מהירה ומתקדמת.
  • עינית חיצונית אוניברסאלית (באולימפוס העינית החיצונית מוגבלת לעדשות מסוימות).
  • פלאש מובנה – בניגוד לאולימפוס פנסוניק הצליחה לדחוס לתוך הגוף הזעיר גם פלאש.

למעשה למרות הדמיון בין ה-GF1 לאולימפוס PEN E-P1 יש בניהן הבדלים לא מבוטלים ול-PEN E-P1 גם מספר יתרונות על פני הפנסוניק. כך למשל כוללת ה-PEN E-P1 מייצב מובנה (הפנסוניק תצטרך להסתמך על עדשות בעלות מייצב לשם כך), הקלטת סטריאו בוידאו (יתרון מובהק, אף על פי שפורמט הוידאו של הפנסוניק עדיף ככל הנראה – AVCHD Lite לעומת Motion JPEG באולימפוס) ושתי חוגות מצבים (ב-GF1 חוגה אחת עליונה בלבד).

העינית החיצונית של הפנסוניק החדשה צפויה להיות כנראה אחת הנקודות השנויות ביותר במחלוקת בקשר למצלמה החדשה. לפי דיווח ראשוני באתר DPREVIEW המהנדסים בחברת פנסוניק ניסו להתאים גרסה חיצונית של העינית האלקטרונית המעולה המצויה בדגמי ה-G1/GH1 אך ללא הצלחה. התוצאה היא עינית שימושית יותר מזו של האולימפוס (שהיא עינית אופטית המוגבלת לשימוש עם עדשת הקיט בלבד) אך רחוקה באיכותה מאחיותיה הגדולות וכזו שבוודאי איננה עומדת בסטנדרטים של עיניות המצויות במרבית מצלמות הDSLR. מחירה של העינית (אשר תימכר בנפרד) צפוי להיות כ-200 דולר.

שני הבדלים נוספים קשורים לעיצוב ולמחיר. אף על פי שעיצוב ואסתטיקה של מצלמות הוא לרוב עניין אינדיבידואלי, האולימפוס היא ללא ספק יותר ייחודית ובעלת מראה רטרו בעוד הפנסוניק בעלת מראה טיפוסי יותר למצלמה קומפקטית (גם אם גדולה וכבדה יותר ממצלמות PS רגילות). עניין המחיר חד משמעי הרבה יותר. ה-GF1 היא מצלמה יקרה. למעשה מחירה הצפוי (900$ בארה”ב) כולל אמנם את אחת משתי עדשות הקיט של פנסוניק, ה- LUMIX G 20 mm / F1.7 ASPH (החדשה) וה- DG LUMIX G VARIO 14-45mm/F3.5-5.6 ASPH/MEGA O.I.S (אשר הוכרזה ב-2008) אך הוא עדיין יקר ביחס לתמורה (בהתחשב בכך שבכ-900 דולר ניתן לרכוש בארה”ב גוף של Nikon D90 או ערכה מלאה של Nikon D5000 עם עדשת קיט ועדיין להישאר עם עודף ביד). הפנסוניק יקרה גם בהשוואה לאולימפוס PEN E-P1 אותה ניתן לרכוש בארה”ב בכ-100 דולר פחות (עם עדשת הקיט שלה) אבל כאן יש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של שתי המצלמות. המצלמה צפויה להיות זמינה בארה”ב החל מחודש אוקטובר 2009. קשה לדעת מתי אם בכלל תגיע המצלמה ארצה (בעיקר אם לוקחים בחשבון שנכון לזמן כתיבת שורות אלו ה-GH1 עדיין איננה מיובאת לארץ באופן מסודר).

את המפרט המלא של ה-GF1 ניתן למצוא במערכת המפרטים שלנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *