ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה עדשת 35 מ”מ f/1.4 ונכנסת רשמית לתחום רחפני הצילום

סוני משיקה עדשת 35 מ”מ f/1.4 ונכנסת רשמית לתחום רחפני הצילום

0
2

מוקדם יותר הערב השיקה סוני עדשת 35 מ”מ f/1.4 חדשה מסדרת ה-GM וגם חשפה כחלק מתערוכת CES 2021 המתקיימת בימים אלו בצורה וירטואלית סרטון ומעט פרטים חדשים אודות פרויקט ה-AIRPEAK לפיתוח רחפן צילום מתקדם.

נפתח עם עדשת ה-35 מ”מ החדשה – Sony FE 35mm f/1.4 GM המשלבת כמה מן הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לסוני להציע כיום בתחום האופטי, המכאני וגם בגזרת העיצוב והתפעול.

חיצונית העדשה מזכירה יותר עת ה-24 מ”מ f/1.4 מסדרת ה-GM מאשר את ה-35 מ”מ f/1.8 אותה בדקנו כאן לאחרונה אל מול הסאמיאנג המקבילה (ראו ביקורת), היא כוללת טבעת צמצם עם מצב de-click, כפתור פוקוס ידני/אוטומטי וכפתור focus hold בר תכנות וכמובן טבעת פוקוס (עם throw מעט יותר ארוך מזה של ה-35 מ”מ f/1.8). היא עמידה לאבק ומים (גם ה-35 מ”מ f/1.8  אגב), יש לה 11 להבי צמצם וזוג מנועי XD ליניאריים מהירים ושקטים לפוקוס.

עדשת ה-Sony FE 35mm f/1.4 GM החדשה

Sony FE 35mm f1.4 GM

מפרט מלא של ה-FE 35mm F/1.4 GM:

  • עדשת 35 מ”מ f/1.4 עם כיסוי FF.
  • מבנה אופטי הכולל 14 אלמנטים ב-10 קבוצות כולל שני אלמנטים אספריים (XA)ואלמנט ED אחד.
  • ציפוי Nano AR II למניעת החזרים ו-Fluorine לניקוי קל יותר באלמנט הקדמי.
  • מרחק פוקוס מינימאלי 25 ס”מ (לעומת 23 של ה-f/1.8  אבל עם יחס הגדלה מעט יותר טוב 1:3.8 לעומת 1:4.1 ב-f/1.8).
  • בעלת 11 להבי צמצם.
  • קוטר פילטר 67 מ”מ.
  • משקל 524 גרם (כבדה יותר מדגם ה-f/1.8 השוקל 338 גרם).
  • מחיר – 1400 דולר (לעומת כ-700 לדגם ה-f/1.8) החל מסוף פברואר-ראשית מרץ 2021.

ברשת כבר הספיקו להתפרסם לא מעט ביקורות והשוואות על העדשה החדשה ומכיוון שאנו כאמור פרסמנו סקירה משלנו של ה-f/1.8 של סוני (והסאמיאנג המקבילה) אנו יכולים להצביע על ההבדלים בקלות. ראשית ברור שסוני שיפרה מאד את החדות (והקונטרסט) בעיקר בפינות – נקודת החולשה העיקרית של הסוני f/1.8 מהבדיקות שלנו. מצד שני סוני לא הצליחה לשמור על היתרון הייחודי של גרסת ה-f/1.8 בוידאו והוא היעדר מוחלט של נשימה (focus breathing) מה שהיה הופך את הגרסה החדשה למושלמת. הפוקוס עצמו נותר מצוין והצבעים מעט יותר בולטים.

אף שלא היינו בהכרח ממליצים למי שרכש את גרסת ה-f/1.8 של סוני לרוץ לשדרג (אלא גם הרכות בפינות מפריעה מאד), למי שאין כרגע עדשת 35 מ”מ למצלמות סוני ורוצה את הטוב ביותר (ומוכן להשקיע) העדשה החדשה היא ללא ספק התשובה.

ברשת כמובן כבר התפרסמו לא מעט ביקורות – הינה מבחר קצר.

טוני נורתרופ משווה לשתי עדשות ה-35 מ”מ האחרות של סוני

ג’רלנד אנדן עם סקירה של ה-35 מ”מ החדשה מול דגם ה-f/1.8

הצלם Manny Ortiz מתרשם מהעדשה החדשה

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR בביקורת על ה-35 מ”מ f/1.4 GM

וכעת לנושא השני שעל הפרק – הפיכתה של סוני ליצרנית רחפני צילום. אף שהחברה חשפה עוד בסוך 2020 טיזר קצר אודות תוכניותיה, באופן רשמי פורסם סרטון מטעם החברה אודות פרויקט ה-Airpeak מוקדם יותר השבוע וניתן לראות בו את הרחפן (הגדול) העתידי של החברה שיושק סביב המחצית השנייה של 2021.

הסרטון הרשמי של סוני אודות רחפן ה-Airpeak אשר יושק באביב הקרוב

חשוב להבין, ה-Airpeak, לפחות בגרסתו הראשונה לא נועד להתחרות ברחפני ה-MAVIC הפופולאריים של DJI, מדובר ברחפן כבד אשר נושא מצלמת FF (במקרה הזה סוני A7S III עם עדשת 24 או 20 מ”מ) על מייצב 3 צירים גדול עם רגליים מתקפלות וסוללות רבות עוצמה.

Airpeak – “מפלצת הצילום” המעופפת של סוני

Airpeak רחפן

הרחפן נועד לשוק הפקות הוידאו/קולנוע הגבוה (מחירו יעמוד על אלפי דולרים, מחיר רשמי לא פורסם עדיין – המתחרה הישיר שלו – הDJI matrice 200 v2 נמכר תמורת כ-7000 דולר לערך – תלוי בקיט המדויק וספק אם הסוני יהיה זול משמעותית). היתרון של הסוני הוא כמובן בשימוש במצלמות סוני האיכותיות ואולי גם בשילוב שליטה מתקדם עם המצלמה (למען האמת שילוב זה עשוי להביא לדור הבא של מצלמות החברה יכולות שלא היו זמינות עד כה בלי קשר לרחפנים כמו שליטה מתקדמת מרחוק מעבר לטווח של מספר מטרים ועוד).

A7S III על רחפן ה-Airpeak

A7S III  על Airpeak רחפן סוני

האם סוני תנסה בעתיד להתחרות ב-DJI גם בשוק הרחפנים הקטנים יותר? קשה לדעת – מדובר בשוק תחרותי מאד ול-DJI שליטה חזקה בו עם מוצרים איכותיים במחירים שלסוני יהיה קשה להתחרות בהם ולספק יתרון מובהק. ימים יגידו, אנו בכל מקרה נמשיך לעקוב.

הצלם Jason Morris מתייחס לסרטון ומציין כמה נקודות מעניינות אודות הרחפן

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *