ראשי חדשות האותיות הקטנות של ההכרזה הגדולה – קנון R5, התחממות ומה שצריך לדעת

האותיות הקטנות של ההכרזה הגדולה – קנון R5, התחממות ומה שצריך לדעת

0
0

אמש פרסמנו סקירה מקיפה מאד אודות ההכרזה הגדולה של קנון אודות ה-R5 וה-R6 כמו גם העדשות החדשות (והמכפילים) שהושקו כולם אמש.

אין ספק שקנון צעדה צעד גדול קדימה עם ההכרזה והציגה יכולות מאד מרשימות בתג מחיר מאד אטרקטיבי ביחס לתמורה.

יחד עם זאת ככל שעוברות השעות מתגלות האותיות הקטנות של ההכרזה והמשמעויות של של שילוב יכולות צילום ב-8K עם חיישן FF במצלמה כל כך קומפקטית.

כבר אתמול פרסמנו סרטון של הצלם Manny Ortiz (ראו שוב למטה) שהתייחס לכך שעל כרטיס של 64GB תוכלו לצלם רק 3 דקות של סרטון 8K RAW (אם תרצו לצלם למשל שעה רצופה אין כיום כרטיס בשוק שמאפשר זאת ובכל מקרה כפי שנראה מיד המצלמה עצמה לא תאפשר לכם).

אלא שנפח כרטיסי הזיכרון הקיימים (ומחירם) הם הבעיה הקטנה של ה-R5. מסתבר שהבעיה הגדולה בהרבה הקשורה למצלמה היא ההתחממות וזה כנראה לא בדיוק צריך להפתיע איש. אף שהמצלמה החדשה של קנון מעט גדולה יותר מסדרת ה-A7 של סוני למשל היא עדיין קטנה יותר מה-S1H של פנסוניק ולא כוללת מערכת קירור אקטיבית או פסיבית מתקדמת (מספיק). התוצאה היא שבאופן רשמי קנון מצהירה כי המצלמה תהיה מסוגלת לצלם עד כ-20 דקות וידאו 8K RAW בטמפרטורת החדר (מה זה אומר לגבי צילום בשמש הישראלית עוד צריך לראות). 20 דקות אולי נשמע סביר לצילום שכזה עבור לא מעט משתמשים אבל אם אתם צלמים מקצועיים ומבצעים מספר טייקים או מצלמים הפקה על פני יום שלם כנראה שתופתעו לגלות את הנתון הבא.

קנון R5 – דרוש קירור?

CAMERA FAN

אם צילמתם 20 דקות ב-8K RAW כיביתם את המצלמה ונתתם לה להתקרר ל-10 דקות – תוכלו לצלם שוב (על פי הנתונים הרשמיים של קנון) רק עוד 3 דקות בלבד עם אותן הגדרות צילום (!). אם תמתינו 20 דקות תקבלו רק עוד 8 דקות של צילום. אוקיי, נניח שכמו רוב המשתמשים אתם לא תשתמשו ביכולות ה-8K של המצלמה ותבחרו דווקא ב-4K ב-60p, אז תוכלו לצלם מקסימום של 35 דקות ברצף לפני שתאלצו להפסיק והמתנה של 10 דקות תיתן לכם רק עוד 10 דקות צילום לאחר מכן – בהחלט מגביל. לא פחות מעניין – אם תבחרו באופציה שמאפשרת ביצוע של downsample מ-8K ל-4K (שעל פי הדיווחים מאפשרת איכות תמונה משופרת באופן בולט ביחס ל-4K רגיל) גם היא סובלת מאותן בעיות חימום כמו 8K שהזכרנו קודם.

הצלם Max Yuryev על מגבלות זמן ההקלטה ב-R5

האם הדבר הזה פוסל מבחינתכם את ה-R5? האם תעדיפו את ה-R6 או מצלמה של חברה אחרת? נשמח לשמוע בתגובות ואנו ממתינים בנתיים לפרסומן של ביקורות משתמשים אמיתיות של המצלמה כשזאת תגיע לשוק בכדי לראות כיצד היא מתפקדת בעולם האמיתי ובעיקר בתנאי חום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *