ראשי מבזקים סוני A7S III – מה אנו יודעים עד כה? [עדכון: סוני הודיעה רשמית כי ה-A7S III תושק ב-28 לחודש]

סוני A7S III – מה אנו יודעים עד כה? [עדכון: סוני הודיעה רשמית כי ה-A7S III תושק ב-28 לחודש]

0
0

נתחיל מהסוף – הסוני A7S III (כפי הנראה זה השם שצפוי למחליפתה של ה-A7S II הוותיקה) תושק בסוף החודש הקרוב ותהיה זמינה מספר שבועות מאוחר יותר. המצלמה הייתה אמורה להיות מושקת כבר בחודש שעבר אבל בסוני בחרו לתת לקנון להשיק את ה-R5 ראשונה כעצד אסטרטגי ולפיכך נדחתה ההשקה של הדגם החדש. המצלמה מוכנה מזה זמן וכעת מגיעות לרשת הדלפות נרחבות בנוגע למפרט הצפוי לה ואנו מביאים אותו בפניכם.

עדכון: סוני הודיעה באופן רשמי היום באתר האינטרנט שלה כי ה-A7S III תושק ב-28 לחודש

A7SIII press event

כל המידע שאנו מביאים היום מגיעים מדיווחים של האתר sonyalpharumors העוקב מקרוב אחרי כל ההדלפות בנוגע להשקה הצפויה והינה מה שהוא מדווח:

  • ל-A7S III יהיה חיישן 12 מגה פיקסל חדש בעל קצב קריאה מהיר במיוחד (fast readout). בשלב זה לא ידוע האם מדובר על stacked sensor (אם כי ישנה אפשרות שכן על פי ידיעה חדשה בנושא, ראו ידיעה עם הרצאה של נציג סוני בנושא הטכנולוגיה הנ”ל מהשנה שעברה).
  • למצלמה יכולת צילום וידאו מתקדמת עד 240 פריימים לשנייה ב-1080p ועד 120 פריימים לשנייה ב-4K שניהם עד 10 ביט 4:2:2 צבע עם אפשרות להוצאת RAW למקליט חיצוני (דרך HDMI – כנראה זו הנתמכת בגרסה מתקדמת – 2.1 של תקן HDMI).
  • קצב העברת הנתונים המקסימאלי יעמוד על 600 מגה ביט לשניה (כ-75 מגה בייט לשנייה) כלומר בכדי לצלם במהירות מקסימאלית יהיה צורך בכרטיסי SD מהירים.
  • למצלמה תהיה תמיכה בכרטיסים בתקן UHS-II (בשני החריצים), מעניין שסוני לא מנסה לדחוף את תקן ה-UHS-III או אפילו ה-SD Express (או בקיצור SD EX) המאפשר להגיע לכמעט 4000 מגה ביט לשנייה (או כ-500 מגה בייט לשנייה) והיה מאפשר קצבי העברה גבוהים משמעותית.
  • רגישות בסיס ISO 160 עם S-LOG3 (כנראה ללא ISO כפול כמו בחלק ממצלמות הוידאו המתקדמות). הרגישות המקסימאלית תעמוד על מעל 400 אלף ISO (אבל זה נתון חסר משמעות).
  • המצלמה תהיה מסוגלת לצלם ב-16bit RAW – הכוונה פה היא לצילום סטילס (לא ברור האם מדובר בנתון דומה או עדיף על פני ה-A7R IV המצלמת ב-14bit RAW אבל תוך שימוש במעבד עם עיבוד של 16 ביט).
  • סוני טוענת לטווח דינאמי של 15 סטופים (עוד נתון שמבחנים בלתי תלויים יצטרכו לבחון).
  • למצלמה צפויה עינית ברזולוציה חסרת תקדים – 9.44 מיליון נקודות (רזולוציה שאמורה להיות גבוהה יותר מ-4K DCI שהיא מעט פחות מ-9 מגה פיקסל – מרשים מאד בעינית של מצלמה ומתקרב כנראה לגבול יכולת ההפרדה של העין האנושית ממרחק כה קצר).
  • מערכת קירור פסיבית (כולל חריץ קירור שלפי הטענות אינו פוגע באטימות הגוף למים ואבק – לא ברור כיצד בדיוק) אשר אמורה למנוע התחממות של המצלמה גם בעת צילום ממושך ב-4K ב-120p (בניגוד לקנון R5).
  • למצלמה לא יהיו מגבלות צילום כלשהן (לא מבחינת קירור ולא מבחינת זמני הקלטה לכרטיס).
  • המבנה החיצוני צפוי להיות דומה למדי ל-A7R IV אבל עם מסך מגע מתהפך בדומה לZV-1.
  • ההשקה צפויה בסוף יולי והזמינות במהלך אוגוסט 2020.

תושק בקרוב? A7S III

A7sIII

אלו הם כאמור הפרטים בשלב זה (הכל כרגיל בערבון מוגבל). אפשר לקוות שלא יהיו עוד עיכובים בהשקה וגם שסוני בניגוד לקנון תאפשר לבודקים בלתי תלויים גישה למצלמה מרגע הכרזתה (עד כה קנון לא איפשרה זאת עם ה-R5 ויש עדיין הרבה שאלות פתוחות לגבי המצלמה גם לאחר הכרזתה). אנו מרשים לעצמנו להניח כי סוני לא תוכל להרשות לעצמה לשווק את המצלמה במחיר העולה (בטח לא עולה משמעותית) על זה של הקנון R5 – כלומר אפשר להניח שמחיר המטרה של סוני ינוע בין 3500-4000 דולרים וכל מחיר גבוה או נמוך מכך באופן משמעותי יהווה הפתעה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *