ראשי חדשות הכרזות מוצרים היום הגדול של קנון: R5 ו-R6 חסרות מראה ועדשות מתקדמות – סקירה מלאה

היום הגדול של קנון: R5 ו-R6 חסרות מראה ועדשות מתקדמות – סקירה מלאה

0
2

קנון השיקה היום שורה ארוכה של מוצרים חדשים במה שנראה כשהשקה המשמעותית ביותר של החברה מזה שנים רבות (יש יאמרו מאז ה-5D MKII). בלבד ההשקה עומדות זוג מצלמות Full Frame חסרות מראה מקצועיות שיעמדו מעל ה-EOS-R הנוכחית, בנוסף הכריזה קנון גם על 4 עדשות RF חדשות ומכפילים כולם לליין ה-R חלק מאלו מפתיעים למדי.

נתחיל עם שתי המצלמות אשר קנון מתייחסת אליהן כדגמים שמשותף להן יותר מאשר מבדיל ביניהן. הדרך הטובה ביותר להכיר את ה-R6 וה-R5 היא כנראה למנות את ההבדלים בין השתיים – ואלו לא רבים במיוחד.

  • ההבדל העיקרי הוא בחיישן – ל-R5 חיישן חדש בן 45 מגה פיקסל בעוד ל-R6 חיישן בן 20 מגה פיקסל.
  • כנגזרת של ההבדל בחיישן ישנו כמובן גם הבדל ברזולוציית צילום הוידאו – ה-R5 מסוגלת לצלם עד 8K ב-30 פריימים לשנייה (ללא קרופ!) כולל RAW פנימי ו-4K עד 120 פרמיים לשנייה (גם כן ללא קרופ) לעומת ה-R6 המצלמת עד 4K ב-60 פריימים לשנייה (עם קרופ קל).
  • חיצונית שתי המצלמות מאד דומות. ההבדל המרכזי הוא במסך הנתונים העליון הקיים ב-R5 (המאפשר מעבר בין מצבי צילום בלחיצת כפתור) המוחלף ב-mode dial קלאסי ב-R6. הבדל חיצוני חשוב נוסף – ל-R6 זוג כרטיסי SD עם תמיכה ב-UHS-II בעוד ל-R5 יש כרטיס SD עם UHS-II יחיד וחריץ לכרטיס CFexpress אחד. יש מסתבר גם הבדל בגוף עצמו עם יותר מגנזיום ב-R5. עוד הבדל חשוב הוא בגודל המסך – ל-R6 מסך 3 אינצ’ עם 1.6 מיליון נקודות לעומת 3.2 אינצ’ עם 2.1 מליון נקודות ב-R5.
  • ל-R6 יש עינית דיגיטלית ברזולוציה מעט פחות גבוהה – 3.69 מיליון נקודות לעומת 5.76 מליון נקודות ב-R5.
  • ל-R6 יש WIFI בסיסי יותר (single band) לעומת WIFI מתקדם יותר ב-R5.
  • שתי המצלמות מסוגלות לקבל את הגריפ החדש (BG-R10) אבל רק דגם ה-R5 מסוגל לקבל את הגריפ הכולל WIFI וחיבור רשת מובנה.
  • ולבסוף ההבדל המשמעותי ביותר עבור לא מעט משתמשים – המחיר – ה-R5 תימכר תמורת כ-3900 דולרים החל מסוף יולי בעוד שה-R6 תמורת 2500 דולרים אבל רק מסוף אוגוסט.

ה-R5 – ההכרזה החשובה ביותר של קנון מזה יותר מעשור

eos r5 martin bissig lifestyle 05 c629aad3c2154f34b3d7d7ba5a509196

אלו הם עיקרי ההבדלים בין הדגמים (אפשר להניח שישנם עוד מספר הבדלים קטנים יותר שיתגלו עם הזמן בתפריטים ובתפקוד של שתי המצלמות).

וכעת למפרט עצמו (הדגש פה הוא על ה-R5 לאור ההבדלים למעלה):

  • חיישן FF חדש עם 45 מגה פיקסל (או 20 מגה פיקסל ב-R6) ותושבת RF.
  • רגישות: 100-51,200 ISO (בדגם ה-R6 הרגישות גבוהה יותר ומגיעה עד 102,400 ISO ללא הגברה).
  • יכולות וידאו – עד 8K RAW ב-30 פריימים לשנייה פנימי ו-4K עד 120 פריימים לשנייה עם C-Log, HLG & PQ HDR ב-10 ביט 4:2:2 פנימי ללא קרופ (ה-R6 “מסתפקת” ב-DCI 4K עד 60 פריימים לשנייה ב-10 ביט פנימי עם קרופ מינימאלי וללא RAW).
  • טכנולוגיית Dual Pixel CMOS AF II (דור שני שהוצג לראשונה במצלמות הקולנוע של החברה). הדור החדש מציג יכולות משופרות עם כיסוי כמעט על כל שטח החיישן (1053 נקודות), מהיר ומדויק יותר גם בסטילס וגם בוידאו כולל בצילום וידאו 8K RAW ב-R5.
  • מייצב היברידי (שילוב של מייצב בחיישן ומייצב בעדשה בעדשות הכוללות ייצוב) מאפשר להגיע לייצוב של בין 7-8 סטופים (!) על פי קנון.
  • קצב צילום של עד 12 תמונות לשנייה עם תריס מכאני או 20 עם תריס דיגיטלי.
  • מעבד DIGIC X חדש (שימו לב כי בניגוד לשמועות למצלמה אין מאורר לקירור (מרשים במיוחד כשחושבים על יכולות הוידאו של ה-R5).
  • למצלמה עינית דיגיטלית בגודל חצי אינצ’ ברזולוציה של 5.76 מיליון נקודות (בטכנולוגיית OLED), לדגם ה-R6 עינית בגודל דומה אבל ברזולוציה של 3.76 מליון נקודות (כמו ה-EOS R).
  • למצלמה מסך מגע מפרקי מלא בן 3.2 אינצ’ (או 3 אינצ’ ב-R6) עם 2.1 מיליון פיקסלים (או 1.6 מיליון ב-R6).
  • לשתי המצלמות סוללה חדשה בשם LP-E6NH התואמת אחורה וקדימה לסוללות ה-LP-E6 הקיימות אבל מאפשרת הן למצלמות החדשות יותר חיי סוללה (וגם למצלמות אחרות עם סוללה דומה אגב). אם יש לכם סוללות ישנות תוכלו להשתמש בהן גם ב-R5/R6 (כמובן עם חיי סוללה מופחתים). חיי הסוללה של שתי המצלמות מעט מוגבלים ביחס למצלמות מקבילות של יצרניות אחרות (בדגש על סוני), חיי הסוללה רשמיים עומדים על 320 תמונות בלבד או 360 ב-R6 (אלו נתונים רשמיים עם המסך – והם אף נמוכים יותר עם העינית), יותר מסוללה אחת תהיה כנראה הכרחית ואולי גם גריפ.
  • ל-R זוג כרטיסי זיכרון – CFexpress ו-SD UHS-II עם אפשרות להקליט וידאו לשתיהן (אם כי RAW יוקלט רק ל-CFexpress). לדגם ה-R6 שני כרטיסי SD UHS-II.
  • לשתי המצלמות מגוון רחב של חיבורים פיזיים כולל חיבור אוזניות ומיקרופון, חיבור USB-C (תומך USB 3.2 Gen 2), ואולי החיבור השנוי ביותר במחלוקת מיקרו HDMI (רבים היו רוצים לראות HDMI בגודל מלא אבל כנראה שהדבר לא התאפשר בגודל הגוף שבחרה קנון).
  • לשתי המצלמות WIFI ו-BT אבל ל-R5 תמיכה גם ב-5Ghz בעוד ל-R6 תמיכה ב-2.4Ghz בלבד.
  • משקלה של ה-R5 עומד על 738 גרם עם סוללה וה-R6 שוקלת 680 גרם עם סוללה.
  • שתי המצלמות תומכות בגריפ BG-R10 החדש (עם מקום לזוג סוללות) וכוללת כפתור צילום וחוגה נוספת. לדגם ה-R5 בלבד יש תמיכה בגריפ ה-WFT-R10 המתקדם הכולל WIFI משודרג (802.11ac/c 2×2 MIMO) וגם העברת קבצים מהירה לרשת (דרך חיבור רשת פיזי – LAN – לשרתים). ההתקן מאפשר גם סנכרון בין מספר מצלמות במקביל. מחירו של ה-BG-R10 עומד על 350 דולרים ואילו ה-WFT-R10 יעלה 1000 דולר.
  • כאמור ה-R5 תימכר החל מסוף יולי תמורת 3900 דולר (גוף בלבד בארה”ב) וה-R6 תימכר תמורת 2500 דולר (גוף בלבד) החל מסוף חודש אוגוסט 2020.

עוד מספר תמונות של ה-R5

eos r5 back body eos r5 left rf24 105mmf4 Canon R5 main

החברה ב-B&H ערכו סרטון הכרות והתנסות ראשונה עם שתי המצלמות החדשות וכמה מן העדשות החדשות

הצלם Manny Ortiz עם כמה נקודות חשובות בנוגע להבדלים בין ה-R5 ל-R6 והמלצה די מפתיעה בנוגע למה לרכוש

לפיטר מקינון (שגריר של קנון) שהשתנסה במצלמה בחודשים האחרונים יש לא מעט מה לומר על ה-R5

הצלם גורדון לאינג בביקורת מוקדמת עם הרבה מאד מידע על ה-R5 וה-R6

סרטון רשמי של קנון המתייחס למייצב במצלמות החדשות

סרטון רשמי של קנון המציג את יכולות הוידאו של ה-R5

ועכשיו הגיע זמן לכמה מילים על עדשות. קנון השיקה כאמור 4 עדשות מעניינות חדשות וזוג מכפילים – כולן לליין ה-RF.

העדשות הן:

  • RF 600mm F11 IS STM – עדשת ה-600 מ”מ החדשה היא אולי הראשונה מסוגה בעולם עם צמצם f/11 אבל מערכת AF מתקדמת, מייצב ואלמנטים מסוג DO המורידים מאד מהמשקל של העדשה העומד על פחות מקילוגרם. ה-R5/R6 מסוגלות לעבוד עם עדשה זאת ואפילו עם המכפיל ללא כל קושי מבחינת מיקוד אפילו בצמצם המאד סגור שלה וכפי הנראה לספק תוצאות מפתיעות למדי באופן יחסי. המחיר גם הוא מפתיע לטובה ויקרוץ ללא מעט צלמי טבע, ציפורים וספורט – 700 דולר בלבד.
  • RF 800mm F11 IS STM – הגרסה המעט יותר ארוכה הכוללת תכונות דומות עם משקל של 1.2 ק”ג בלבד (רק לשם השוואה עדשת ה-EF 800mm f/5.6L IS USM המקצועית של קנון למצלמות DSLR שוקלת 4.5 ק”ג והיא נחשבת קלה יחסית). גם פה המחיר מאד סביר – כ-900 דולר בלבד.
  • RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM – עדשת זום טלפוטו ארוכה – למי שצריך זום עדשה זאת תספק טווח יפה מאד עם צמצם מהיר משמעותית משתי העדשות הקודמות. מדובר בעדשה מסדרת ה-L השוקלת 1.3 ק”ג בקירוב, היא תפעל עם שני המכפילים החדשים שהוכרזו היום (ראו בהמשך) ומחירה יעמוד החל מספטמבר על 2700 דולרים.
  • RF 85mm F2 Macro IS STM – עדשת פורטרטים/מאקרו מיוצבת ומהירה. זאת היא אחותה הארוכה יותר של ה-RF 35mm F1.8 IS STM והיא כוללת יחס הגדלת מאקרו של 1:2 ממרחק של 35 ס”מ (לא ממש מאקרו מלא אבל מספיק ללא מעט שימושים). העדשה תהיה זמינה באוקטובר תמורת כ-600 דולרים.
  • מכפילים – RF 1.4x ו-RF 2x – שני אלו יאפשרו להכפיל את אורך המוקד של עדשות ליין ה-RF פי 1.4X או 2X בהתאמה (אין ארוחות חינם כמובן והצמצם וכנראה במידת מה גם האיכות האופטית יושפעו). המחירים – 500 ו-600 דולר בהתאמה.

סרטון רשמי של קנון אודות עדשות ה-600 וה-800 מ”מ f/11

ממש לסיום קנון השיקה גם מדפסת חדשה – ה-imageProGraf Pro-300 שתימכר תמורת כ-900 דולר ותאפשר הדפסה של תמונות עד 19 על 13 אינצ’ (או 48 ס”מ על 33 ס”מ).

סרטונים אודות ה-imageProGraf Pro-300

ה-R5 והמדפסת החדשה בידיה של הצלמתLindsay Adler 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *