ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון EOS RP: מושכת את המחירים למטה ומפתיעה עם עדשות ייחודיות

קנון EOS RP: מושכת את המחירים למטה ומפתיעה עם עדשות ייחודיות

0
0

קנון השיקה אמש מצלמה חסרת מראה חדשה בעלת חיישן Full Frame בעלת תושבת RF (אחות קטנה למצלמת ה-EOS R שהושקה בשנה שעברה). האלמנט המפתיע ביותר בכל הנוגע למצלמה החדשה – המחיר – זול יותר באופן משמעותי מכל מצלמת FF חסרת מראה חדשה שהושקה עד כה. לא פחות מעניין הוא ליין העדשות הצפוי שחשפה קנון לתושבת ה-RF וצפוי להגיע במהלך 2019.

ה-EOS RP לא הייתה הפתעה גדולה לכל מי שעקב אחרי מה שפרסמנו כאן בימים האחרונים (למעשה פרסמנו כאן מפרט מדויק למדי של המצלמה עוד בטרם הוכרזה בשבוע שעבר). מה שבכל זאת מפתיע אולי הוא המחיר הנמוך במיוחד בו תימכר המצלמה החדשה – 1300 דולרים בלבד (גוף ללא עדשה – שימו לב). בנוסף פרסמה החברה פרטים ראשוניים ותמונות על לא פחות מ-6 עדשות חדשות עבור מצלמות סדרת ה-R – חלקן מעניינות למדי וייחודיות.

יש לא מעט הבדלים בין ה-EOS RP החדשה לאחותה מהשנה שעברה – הדגם הקודם כולל מסך עליון והוא גדול יותר ובעל רזולוציה גבוהה יותר (אותו חיישן המוכר מה-5D MKIV בעוד הדגם החדש כולל חיישן בן 26 מגה פיקסל המוכר מה-6D MKII). מסך המגע המפרקי דומה בשתי המצלמות אבל ב-RP הרזולוציה שלו נמוכה יותר (מליון נקודות לעומת 2 מליון ב-EOS R). לשתי המצלמות אין מייצב מובנה בגוף ויש טכנולוגיית Dual Pixel לפוקוס רציף בוידאו אבל בקנון החליטו בצורה מאד שנויה במחלוקת למנוע את פעולת הטכנולוגיה הזאת בדגם ה-RP בעת צילום ב-4K מה שהופך את המצלמה למוגבלת מאד בתחום הוידאו (לשתי המצלמות אגב קרופ ב-4K, ב-EOS RP יש קרופ של כ-1.6X). לשתי המצלמות כרטיס SD יחיד ו-WIFI/BT מובנים. עוד הבדל חשוב – לדגם ה-RP יש סוללת LP-E17 קטנה במיוחד שמספיקה לעד 270 תמונות בין הטענות (כמה אתרים שניסו את המצלמה טוענים שבצילום סטילס תוכלו בפועל להשיג יותר אבל בוידאו תצטרכו ככל הנראה סוללות נוספות אם תרצו להקליט יותר מפרק זמן קצר). ה-EOS RP קצרה וקלה משמעותית מה-EOS R אבל תוכלו לרכוש איתה פלטה תחתונה (עם חיבור לחצובה ופתח לשליפת הסוללה) בצבעים שונים בכדי להפוך את המצלמה למעט יותר גדולה.

הקנון EOS RP

3380c044 eos rp body mnt adptr rf24 105l usm 03

על פניו נראה שאם אתם מתרכזים בעיקר בסטילס ורוצים לחסוך ה-EOS-RP יכולה להיות אופציה לא רעה בכלל אבל כדאי לזכור עוד נקודה חשובה – קצב הצילום הרשמי של ה-RP עומד על 5 תמונות בשנייה – נמוך אך לכאורה סביר. בפועל אבל מדובר במהירות נמוכה אף יותר (4 תמונות לשנייה ואולי אף פחות) אם תרצו פוקוס רציף (Servo AF).

הצלם דן ווטסון הספיק להתנסות בעבודה עם ה-RP ויש לו כמה הערות והארות

האם מדובר ברכישה ראויה תמורת 1300 דולר? לא קל לענות על כך. למי שרוצה בעיקר שדרוג באיכות התמונה ביחס למצלמות קנון APS-C כנראה שבהחלט כן (עם כל המגבלות שכבר הזכרנו), אבל יש בשוק לא מעט אופציות שמציעות חבילה כוללת לא פחות מרשימה ובכל הנוגע למחיר – חשוב לזכור אם תרצו עדשות מסדרת ה-RF שתואמות לדגם ה-RP תאלצו להיפרד מלא מעט כסף (עם עדשת ה-24-105 מ”מ f/4 למשל המצלמה תעלה סביב 2200 דולרים – לא זולה במיוחד). ניתן כמובן להרכיב מתאם ולעבוד עם עדשות קנון EF קיימות אם יש ברשותכם.

קנון פרסמה סרטון העורך השוואה ישירה בין ה-EOS-R ל-EOS-RP ויש ללא ספק לא מעט הבדלים (בפועל יש לא מעט הבדלים שבקנון בחרו במכוון שלא להזכיר)

מבחינת עדשות הציגו בקנון 6 עדשות הנמצאות בימים אלו בשלבי פיתוח (בקנון לא התחייבו על תאריך השקה מדויק אבל כולן אמורות להיות זמינות במהלך 2019, על מחירים לא מדברים בשלב זה):

  • RF 85mm F1.2 L USM – עדשת פרייםפורטרטים מהירה מסדרת ה-L.
  • RF 85mm F1.2 L USM DS – גרסה שונה של אותה עדשה עם מנגנון Defocus אשר אמור לנפק בוקה ייחודי (לפוג’י וש כידוע עדשה עם מנגנון דומה אותה בדקנו לפני מספר שנים)..
  • RF 24-70mm F2.8 L IS USM – עדשת זום מהירה – אחת מהשלוש המרכזיות שיושקו השנה על ידי קנון.
  • RF 15-35mm F2.8 L IS USM – עדשת זום רחבה מהירה.
  • RF 70-200mm F2.8 L IS USM – עדשת זום-טלפוטו מהירה – קטנה במיוחד (קנון לא חשפה כיצד הצליחה להקטין את העדשה בצורה כה משמעותית.
  • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM – עדשת סופר-זום קומפקטית.

הצצה ראשונה של B&H על הקנון RP

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *