ראשי חדשות ניקון חושפת סרטון רשמי ראשון של המצלמה חסרת המראה שלה שתוכרז בקרוב

ניקון חושפת סרטון רשמי ראשון של המצלמה חסרת המראה שלה שתוכרז בקרוב

0
0

אם למישהו עוד היו ספקות בדבר כוונתה של ניקון להשיק מצלמות חסרות מראה מתקדמות בקרוב הוא מוזמן להסירן כעת – החברה פרסמה סרטון רשמי בו ניתן לראות (מעט במטושטש עדיין) כיצד תראה המצלמה חסרת המראה העתידית של החברה.

מה ניתן ללמוד מן הסרטון על המצלמה – לא יותר מידי האמת (מעבר לעובדה שההשקה כנראה קרובה מאד). הצורה החיצונית מזכירה אולי במעט את סדרת ה-A7/A9 של סוני עם עינית גדולה בחלק העליון המרכזי, גריפ גדול יחסית וכפתור צמצם בולט למדי (אחד הדיווחים שרצו ברשת לאחרונה בנוגע למצלמה – לכאורה מנסיין של ניקון – הייתה כי האחיזה של המצלמה נוחה במיוחד). בחלק האחורי ישנו כפי הנראה גריפ לאגודל ולפחות ממה שאנו הצלחנו להפיק מהסרטון החשוך נראה כי למצלמה מסך בר הטיה (אבל כנראה לא מפרקי – שוב בדומה מאד לסוני).

מתוך הסרטון – החלק האחורי עם עינית גדולה, מיקום לאגודל ומסך בר הטיה

Nikon M back

בחלק הקדמי אחד הדברים הבולטים הוא תושבת העדשה העצומה (ביחס לגוף) מה שמורה על אחת משתי האופציות – מדובר בגוף קטן יחסית (פחות סביר אם אכן מדובר בגוף מקצועי ארגונומי במיוחד) או שה-Mount החדש (שיקרא על פי השמועות Z-mount) הוא גדול במיוחד (זאת אפשרות מעניינת והיו ברשת כאלו שכבר העלו את האפשרות שניקון תיכננה אותו מראש כך שיכסה בעתיד גם חיישני פורמט בינוני – רעיון מעניין אבל בשלב זה ספקולטיבי לגמרי). בכל מקרה תמיד קיימת האופציה שזהו רק סרטון וניקון בחרה בכוונה להדגיש את גודל החיישן ואנו בעצם רואים רק אנימציה ולא ייצוג מושלם של המוצר הסופי – נדע בכל מקרה בקרוב.

התושבת החדשה הגדולה

Nikon M front

לכל מי ששכח – תזכורת לגבי מה שאנו יודעים (או לייתר דיוק מה שפורסם באופן לא רשמי) אודות המצלמות חסרות המראה העתידיות של ניקון.

במקביל ניקון הפסיקה באופן רשמי את ליין מצלמות ה-1 (ליין המצלמות חסרות המראה של החברה שפעל מתחילת העשור) והשתמש בחיישן 1″ קטנים. נראה שבניקון הבינו (באיחור רב יש לומר – ואנו התרענו על כך כבר בפוטוקינה 2010) כי הליין הזה איננו תחרותי ולא יכול לעמוד מול מה שמציעות סוני, פוג’יפילם ואפילו פנסוניק ואולימפוס (קנון מעט פחות דומיננטית בשוק החסרות מראה אם כי גם לה תוכניות למצלמה מתקדמת עם חיישן FF עוד השנה).

הסרטון של ניקון (את המצלמה ניתן לראות סביב 1:10)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *