ראשי חדשות Kickstarter PowerGXND – פילטר ה-ND המדורג המשתנה הראשון בעולם

PowerGXND – פילטר ה-ND המדורג המשתנה הראשון בעולם

0
0

לא מעט צלמי נוף עושים שימוש בפילטרי ND מדורגים (מה שמכונה בלעז Graduated Neutral Density או GND בקיצור). הבעיה עם אלו היא שהם קבועים ולכן נדרש לשאת כמה מהם, הם גם לרוב ריבועיים ומסורבלים ומגיעים ברמות קבועות (סטופ אחד, שני סטופים או שלושה). פיתוח חדש של חברת  Aurora Aperture מקליפורניה מציג פילטר ראשון מסוגו המאפשר שינוי של הדרוג (ממש כמו בפילטר ND משתנה). התוצאה היא פילטר ה-variable graduated neutral density הראשון בעולם המכונה PowerGXND.

חצי חצי – פילטר ה-ND המדורג המשתנה הראשון בעולם

PowerGXND-1

פילטרי GND הם עסק וותיק ומקובל אצל צלמי נוף, לרוב עושים בהם שימוש כפלטות זכוכית מלבניות המתחברות לעדשות רחבות או אולטרה רחבות עם מתאם מיוחד. ב-Aurora Aperture החליטו לקחת את העניין צעד אחד קדימה ולהציג פילטר GND משתנה עגול בעל טווח של 5 סטופים. הפילטר יכול לעבוד בחיבור ישיר לעדשה אבל ב-Aurora Aperture ממליצים להשתמש בו עם מתאם ריבועי דק יחסית שהם מתכננים להשיק יחד איתו (בצורה זאת ניתן בקלות יחסית לקבוע את מיקום קו האופק תוך שמירה על הטיה ישרה של המצלמה וקומפוזיציה נכונה).

סרטון הקיקסטרטר המציג את ה-PowerGXND 

הפילטר החדש עושה שימוש בזכוכית מסוג Schott B 270 באיכות גבוהה במיוחד עם ציפוי ננו רב שכבתי והוא יגיע במגוון רחב של גדלים ועם המתאם המדובר הוא מוצע כרגע באתר Kickstarter החל מ-111 דולר.

אנו מקווים לקבל לביקורת את ה-PowerGXND באביב הקרוב ולהביא לכם כאן סקירה שלו בהמשך.

עוד פרויקטי גיוס המונים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *