ראשי חדשות האם החיישן של מצלמת ה-D850 של ניקון פותח בשיתוף חברת TowerJazz הישראלית?

האם החיישן של מצלמת ה-D850 של ניקון פותח בשיתוף חברת TowerJazz הישראלית?

0
0

מאז הכרזתה של הניקון D850 היו שמועות משמועות שונות בקשר לשאלה מי ייצר את חיישן ה-46 מגה פיקסל שלה. בעבר נעזרה ניקון בעיקר בסוני ובטושיבה לצורך ייצור חיישנים אבל אחרי שחטיבת החיישנים של סוני רכשה את החטיבה המקבילה של טושיבה – האפשרויות העומדות בפני ניקון הצטמצמו והשאלות בנושא התחדדו.

אמש התפרסמה ידיעה באתר Nikon Rumors אודות שיתוף פעולה אפשרי ומעניין מאד בין חברת ניקון לחברת TowerJazz הישראלית ממגדל העמק. החברה הישראלית המעסיקה כ-4500 עובדים ברחבי העולם (אגב באופן רשמי מדובר בחברה אמריקנית ויש לה משרדים ומרכזים במדינות שונות בעולם כולל ביפן עצמה) ועוסקת בפיתוח וייצור שבבים. ל-TowerJazz אגב שת”פ משמעותי עם חברת פנסוניק אשר בבעלותה כ-50 אחוז ממניות החברה כך שחברות הצילום בוודאי אינן זרות לה.

ניקון ו-TowerJazz לא הגיבו מן הסתם לדיווחים אבל גם לא הכחישו אותם (ניקון יצאה לא פעם בעבר בהכחשות לגבי פרסומים שונים שלא מצאו חן בעיניה) וכך או כך הודיעה רשמית כי החיישן ב-D850 איננו מבית סוני.

בכל מקרה אם המידע מדויק ולפחות על פי התגובות של המשתמשים הראשונים שכבר זכו לעבוד עם ה-D850 (נראה שמאז שהגיעה לשוק יש מחסור כרוני במצלמה שנובע מעודף ביקוש) יש פה בהחלט מקום לגאווה ישראלית (אפילו אם מדובר בחברה שרשומה בפועל כאמריקנית ונמצאת בבעלות יפנית).

גאווה ישראלית? D850 עם חיישן של TowerJazz 

D850_image_sensor-towerjazz

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *