ראשי חדשות Western Digital רוכשת את סנדיסק בעסקת ענק

Western Digital רוכשת את סנדיסק בעסקת ענק

0
0

שוק הטכנולוגיה התבשר היום על עסקת ענק בין שתי חברות מובילות בתחום האחסון – חברת Western Digital וחברת סנדיסק. הראשונה שילמה לא פחות מ-19 מיליארד דולר תמורת הזכות להשתלט על סנדיסק אשר בתקופה האחרונה פעלה באופן אקטיבי למציאת רוכש.

אף שהצורך באחסון לא קטן בשנים האחרונות ולמעשה גדל – מספר שינויי מגמות הובילו לעסקה הנוכחית. ראשית – שוק הצילום המסורתי עליו נשענה סנדיסק הצטמצם מאד – יותר ויותר אנשים נעזרים במכשירים סלולאריים עם זכרונות מובנים ושם לסנדיסק תחרות משמעותית מאד מול יצרניות אחרות ובראשן סמסונג. ל-WD מנגד אין נציגות משמעותית בשוק הפלאש (ובמיוחד בשוק ה-SSD הפורח), תחום בו עוסקת סנדיסק לא מעט (אם כי גם בו יש לה מתחרות חזקות מאד בדמות סמסונג ואינטל בין היתר). מכל הסיבות הללו לא מפתיע לראות את הרכישה (ובפעול אפשר ממש לדבר על איחוד בין שתי החברות המובילות הללו). יהיה מסקרן מאד לראות את ליין המוצרים המשותף של החברה לאחר שהאיחוד יצא לדרך בפועל (אפשר להניח בעוד כשנה או שנתיים)

מעבר לכך יהיה מעניין לראות מה יהיו ההשלכות בפועל של הרכישה גם בתחום העסקי. נזכיר  כי לסנדיסק יש מפעלים ומרכזי פיתוח כאן בארץ (אנו ביקרנו בהם בעבר), ולחברה זיקה חזקה מאד לישראל (בין השאר מסיבות היסטוריות כחלק מההשתלבות של חברת M-SYSTEMS בתוך סנדיסק בעשור שעבר). האם הדבר יוביל לפיטורים או דווקא להרחבה של הנציגות הישראלית – ימים יגידו.

אנחנו בכל מקרה מצפים בימים אלו לקבל מוצר אחסון חדש ומסקרן של חברת סנדיסק ומקווים להביא לכם ביקורת בקרוב (בהנחה שהאיחוד לא ייצור עיכובים).

סנדיסק – מעתה חלק מחברת WD העולמית

sandisk-logo

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *