ראשי חדשות קנון תשיק מצלמת 8K ומצלמת רפלקס עם חיישן בן 120 מגה פיקסל

קנון תשיק מצלמת 8K ומצלמת רפלקס עם חיישן בן 120 מגה פיקסל

0
0

רק אמש התבשרנו כי קנון פיתחה אבטיפוס של חיישן בן 250 מגה פיקסל (אשר לא צפוי להגיע כנראה בקרוב למצלמות מסחריות), היום אנו מתבשרים על 3 פיתוחים של החברה שכנראה דווקא כן יימצאו את דרכם לשוק ואולי כבר בשנה הבאה – הראשון הוא מצלמת וידאו חדשה מסדרת ה-Cinema EOS של קנון עם חיישן 8K, השני הוא מוניטור עבור המצלמה גם הוא ברזולוציה של 8K (הרבה מעבר לכל מוצר מקביל הקיים כיום בשוק) והשלישי היא מצלמת רפלקס בעלת רזולוציה חסרת תקדים של 120 מגה פיקסל.

קנון דוחפת בכל הכוח את נושא הרזולוציה. רק אמש פרסמנו שהחברה חשפה חיישן ואבטיפוס של מצלמה בעלת חיישן בן 250 מגה פיקסל אשר ישמש ככל הנראה בעתיד למטרות תעשיתיות ואולי מדעיות וביטחוניות. כעת נראה כי החברה מכוונת גם לשוק המסחרי הרגיל עם שלל מוצרים עתידיים ברזולוציות חסרות תקדים.

כיום קנון היא החברה המובילה מבחינת הרזולוציה (על הנייר לפחות) עבור מצלמות Full Frame עם חיישן בן 50 מגה פיקסל הקיים בדגמי ה-5D R ונראה כי לחברה תוכניות להשיק מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה הרבה יותר (אולי כבר בשנה הבאה – בהודעה לעיתונות של החברה לא נמסרו פרטים). על פי המידע שנמסר החיישן החדש יהיה בעל רזולוציה של כ-120 מגה פיקסל וייאפשר הדפסות בהגדלה גדולה במיוחד וביצוע קרופים גדולים מתמונות. קנון לא התייחסה בהודעה לשאלה האם היא מפתחת במקביל עדשות חדשות שיאפשרו למצלמות ברזולוציה האדירה הנ”ל להפיק את המירב מן החיישן.

מצלמת רפלקס FF עם 120 מגה פיקסל – האם העדשות יספיקו?

2000731373

גם בתחום הוידאו לקנון יש בשורה. אף שהחברה זוכה להצלחה חלקית בלבד בכל הקשור למצלמות ה-4K (כיום רק ליין ה-Cinema EOS ומצלמת ה-1D C תומכים ברזולוציה זו) נראה כי קנון כבר מכוונת לדור הבא של צלמי הקולנוע אשר ירצו להבטיח לעצמם שהסרטים אותם יצלמו יהיו רלוונטיים גם בעוד עשור ויותר. המצלמה אותה מפתחת החברה תהיה מסוגלת לצלם ב-8K (רזולוציה המקבילה לכ-35 מגה פיקסל לערך) עם יכולת לבצע down-conversion ל-4K וקרופ ל-4K (כפי שניתן לבצע כיום מ-4K ל-1080p). לפי הדיווח למצלמה יהיה חיישן 35 מ”מ עם קצב צילום של עד 60 תמונות לשנייה ברזולוציה מקסימאלית ועד 13 סטופים של טווח דינאמי עם תמיכה ב-EF mount.

8K בליין הקולנוע העתידי

2000731372

מסך 8K שיתלווה להכרזת מצלמת הוידאו החדשה

2000731374

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *