ראשי חדשות קנון חשפה חיישן ברזולוציה של 250 מגה פיקסל

קנון חשפה חיישן ברזולוציה של 250 מגה פיקסל

0
0

חשבתם שמצלמת ה-5DR החדשה מרשימה עם חיישן ה-50 מגה פיקסל שלה? חשבו שוב, קנון חשפה היום פיתוח של חיישן חדש בעל רזולוציה חסרת תקדים ביחס לגודלו – לא פחות מ-250 מגה פיקסל בחיישן קטן מעט יותר מחיישן 35 מ”מ.

בשנת 2010 חשפה קנון את הדור הקודם של חיישני “הסופר-רזולוציה” שלה – אז היה זה חיישן בגודל APS-H (קטן יותר מחיישן 35 מ”מ אך גדול יותר מחיישן APS-C) ברזולוציה פנומנאלית של 120 מגה פיקסל. חמש שנים עברו בקנון הצליחו להכפיל (ויותר) את הרזולוציה של החיישן על אותו שטח וכעת מדובר על חיישן APS-H בן לא פחות מ-250 מגה פיקסל (או 19,580 על 12,600 פיקסלים).

החיישן החדש הוצג כאבטיפוס במארז בגודל מעט גדול יותר מזה של מצלמה סטנדרטית יחד עם עדשת 35 מ”מ f/1.4 של קנון כפי שאפשר לראות בתמונה בהמשך הידיעה.

החיישן החדש של קנון – רזולוציה חסרת תקדים ביחס לגודל החיישן

canon_250-mpixe_-cmos-sensor

טבלת גדלי חיישנים – שימו לב לגודלו של חיישן ה-APS-H

Camera-Sensor-sizes-table

החיישן החדש כבר נבחן על ידי קנון ומבדיקות שביצעה החברה עלה כי הוא מאפשר (עם עדשה מתאימה – הדגם הספציפי לא צויין), לאפשר זיהוי של טקסט על צידו של מטוס ממרחק של 18 ק”מ. לא פחות מעניינת היא העובדה שהחיישן החדש הצליח ללכוד וידאו ברזולוציה גבוהה פי 30 (!) מ-4K (אשר הופך בתקופה האחרונה לסטנדרט החדש בצילומי וידאו). מיותר לציין כי אין כיום בעולם שום אמצעי תצוגה המסוגל להציג רזולוציות שכאלו.

אב-הטיפוס עם עדשת 35 מ”מ

Camera-prototype-with-CMOS-Sensor.web_-361x400

אם אתם מצפים לראות את החיישן החדש באחד הדגמים הבאים של מצלמות החברה אותן תוכלו לרכוש בחנויות – תחשבו שוב. קנון מייעדת את החיישן לשוק התעשייתי, הביטחוני ולתחומים נוספים שאינם צרכניים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *