ראשי חדשות U3 – פורמט כרטיסי SD/SDXC חדש תומך ב-4K

U3 – פורמט כרטיסי SD/SDXC חדש תומך ב-4K

0
0

איגוד התקינה של כרטיסי ה-SD הכריז השבוע על פורמט כרטיסי זיכרון מסוג SD ו-SDXC חדש בשם UHS U3 אשר אמור להבטיח מהירות כתיבה מינימאלית גבוהה במיוחד לטובת הקלטה של סרטונים ברזולוציה אולטרה גבוהה (4K).

טלויזיות בפורט 4K כבר נמכרות בחנויות וגם מצלמות המסוגלות לצלם ברזולוציה זו כבר קיימות בשוק (ונוספות צפויות בשנה הקרובה). כעת מכריז ה-SD Association (גוף התקינה בתחום כרטיסי ה-SD) על פורמט/תקן חדש המכונה Ultra High Speed (UHS) Speed Class 3 (U3). תקן המעמיד את מהירות העברת הנתונים המינימאלית של כרטיסים על 30 מגה בייט לשנייה.

חשוב לזכור כמובן כי המהירות הממוצעת של כרטיסים מן הדור החדש יכולה להיות גבוהה בהרבה (עד 95 מגה בייט לשנייה כיום) אך עד כה לא הבטיחה אף יצרנית מהירות העברה רגעית העולה בכל רגע נתון על 10 מגה בייט לשנייה (אף כי בפועל אפשר וכרטיסים מסויימים אפשרו זאת). התקן החדש נועד ליצורסטנדרט המקובל על כל היצרניות ומחייב את הכרטיסים המיוצרים על ידן.

תזכורת לגבי סימונים על כרטיסי SD/SDXC:

מהירות מקסימום:

  • UHS- I – סימול המתייחס לדור הראשון של כרטיסי ה-Ultra High Speed (קצב העברה מקסימאלי של עד 104 מגבייט לשנייה). כיום מרבית הכרטיסים המתקדמים בשוק תומכים בסטנדרט זה.
  • UHS- II – הדור השני (והחדש) של כרטיסי ה-Ultra High Speed (קצב העברה מקסימאלי עד 312 מגה בייט לשנייה). רק כרטיסים בודדים כיום תומכים בתקן החדש אשר מתחילים להגיע לשוק בחודשים האחרונים.

מהירות מינימום:

  • U1 – סימול המתייחס לקצב ההעברה המינימאלי של הכרטיס אליו מתחייבת היצרנית (חשוב מאד בכדי למנוע מצב של dropped frames בעת הקלטת וידאו באיכות גבוהה) – כרטיסים בעלי סימול U1 מתחייבים לעמוד במינימום של 10 מגה בייט לשנייה.
  • U3 – הסימול החדש שהוכרז השבוע – כרטיסים שיתמכו בו יתחייבו לעמוד בקצב העברת נתונים מינימאלי של 30 מגה בייט לשנייה.

מוק אפ של כרטיס U3 – כרטיסים ראשונים צפויים בקרוב

SDXC U3 card 2בשלב זה לא קיימים עדיין כרטיסים בתקן החדש אך מהכרותנו את השוק אנ צפויים לכרטיסים בתקן זה מבית טושיבה, סנדיסק וחברות נוספות בעתיד הקרוב.

הכתבה המרכזית שלנו בנושא כרטיסי זיכרון – כרטיסי זיכרון למצלמות – המדריך השלם עודכנה בכדי לכלול את ההתפתחויות האחרונות בתחום והיא מומלצת לקריאה לכל מי שרוצה להתמצא בתחום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *