ראשי חדשות גוגל מוסיפה תמיכה מקווונת משופרת בקבצי RAW

גוגל מוסיפה תמיכה מקווונת משופרת בקבצי RAW

0
0

אולי לא ידעתם אבל מזה כשנה מאפשרת גוגל לשמור בשירות +Google תמונות RAW המוצגות אוטומטית לאחר המרה לקבצי JPEG עבור המשתמש או חבריו. לאחרונה הודיעה גוגל כי היא משפרת את השירות אשר תומך מעתה ביותר מצלמות ומאפשר איכות הצגה/המרה משופרת – האם עתיד העיבוד בענן?

לפני מספר חודשים פרסמנו כאן פרטים על שירות חדש המאפשר עיבוד תמונות RAW בענן. בזמנו נראה כי לא הייתה התרגשות גדולה מהרעיון וצלמים (אולי בצדק) מעדיפים להמשיך בשיטות העבודה הנוכחיות שלהם ולפתח את התמונות על המחשב. השירות אותו מציעה גוגל (וכאמור שופר לאחרונה מאד בשיתוף חברת Nik Software אותה רכשה גוגל לפני מספר שנים ומתמחה בעיבוד תמונה) לא נועד בשלב זה לעיבוד RAW מתקדם (אם כי כנראה שהחברה חותרת גם לשם – ראו שירות Snapseed שנרכש גם הוא על ידי גוגל בסרטון למטה).

קליפ של גוגל+ המציג את שירות העריכה המקוון Snapseed

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Lm4aKZ0NpFM[/youtube]

האסטרטגיה של גוגל הייתה ונותרה מעבר מלא מתוכנות מבוססת מחשב לשירותים מבוססי רשת. כמובן, לא כל מה שגוגל עושה מצליח (וניתן להיזכר בלא מעט כשלונות עבר צורמים…) אך יהיה מעניין לראות האם בעתיד באמת ינסו בגוגל לשנות את האופן שבו עובדים צלמים. כבר כיום מנסים באדובי לחתור למודל של שירות בחלק גדול מן התוכנות הקלאסיות (פוטושופ אך גם לייטרום מוצעות כך כיום) ואדובי מאפשרת שיטות אחסון המאפשרות עבודה ומעבר פשוט בין מחשבים והתקנים שונים לצורכי הצגה ועריכה של תמונות וסרטונים. לגוגל יש ללא ספק יכולות להציג פלטפורמה מתחרה (לכל הפחות עבור תוכנות העריכה הבסיסיות יותר – אנו מתקשים לראות מתחרה ישירה בפוטושופ מבית גוגל בעתיד הנראה לעין) והדבר בהחלט משתלב בפילוסופיית ההתרחבות הכללית של החברה.

תמונה לפני השיפור

google better raw before

אותה תמונה לאחר השיפור

google better raw after

פרטים נוספים על השיפור ועל המצלמות הנתמכות אפשר למצוא באתר גוגל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *