ראשי חדשות פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת אולימפוס

פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת אולימפוס

אנו גאים לפרסם היום ראיון אותו קיימנו לפני מספר שבועות עם נציגי חברת אולימפוס במסגרת סדרת הראיונות המקיפים שלנו בתערוכת פוטוקינה 2012.

במסגרת תערוכת פוטוקינה הזדמן לנו לערוך ראיון מקיף במיוחד עם לא פחות משלושה נציגים של חברת אולימפוס – קלאודיה בר, מנהלת תחום ה-DSLR וה-PEN באולימפוס אירופה (הזכורה לנו מן הראיון אותו ערכנו עימה בפוטוקינה 2010), פרנציסקה יורקי האחראית על תחום ה-PR ואוו לאוסן האחראי על תחום הייצוא.

ביתן חברת אולימפוס בתערוכת פוטוקינה 2012

olympus booth

בטרם נעבור לראיון, חברת אולימפוס הציגה בתערוכה שורה של מוצרים חדשים – הינה תזכורת קצרה:

  • Pen E-PL5 -אחד משני דגמים חדשים בסדרת ה-PEN עליהם הכריזה אולימפוס בתערוכה. המצלמה כוללת חיישן 16.1 מגה פיקסל CMOS (זהה לזה המצוי בדגם ה-OMD- E-M5) ומעבד דומה (TruePic VI), היא כוללת מסך מגע בר הטיה ברזולוציה גבוהה, מהירות פוקוס גבוהה, כפתורי שליטה שונים

olympus penlמבט מאחור

olympus penl2

  • Pen Mini E-PM2 – גרסה דומה מאד ל-Pen E-PL5 (אותו חיישן/מעבד וכו’) אך בעלת גוף קטן יותר הכולל פחות כפתורי שליטה ועוד מספר הבדלים מינוריים יחסית כגון מסך מתהפך (180 מעלות לצילום עצמי), יכולת צילום מספר רב של תמונות בהפרשי זמן ועוד.

משמאל ה-Pen Mini E-PM2, מימין ה-Pen E-PL5 מצא את ההבדלים

olymus penlback

  • XZ-2 – גרסה חדשה ומעודכנת למצלמה הקומפקטית המתקדמת של אולימפוס. למצלמה חיישן גדול יחסית (אם כי לא גדול כפי שרבים קיוו) בגודל “1:1/7 בטכנולוגיית CMOS (בניגוד לחיישן ה-CCD בדגם ה-XZ1 הקודם) ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, עדשה מהירה במיוחד – f/1.8-f/2.5 בעלת טווח של 28-112 מ”מ (אקוויולנטי ב-35 מ”מ), מסך מגע ברזולוציה גבוהה (920k נקודות) עם יכולת הטיה ושליטה בתכונות מתקדמות דרך העדשה.

ה-XZ2 – קומפקטית קטנה ומתקדמת שעברה שדרוג

Olympux XZ2

  • עדשת 17 מ”מ  f/1.8 – בשלב זה עדיין מדובר באבטיפוס בלבד (העדשה תוכרז במהלך 2013). העדשה בנויה באופן דומה למדי לעדשת ה-12 מ”מ f/2 של אולימפוס.
  • עדשת 60 מ”מ מאקרו – עדשה קטנה בעלת עיצוב מיוחד מאד הכולל מגביל פוקוס מובנה בעל 4 מצבים, מגן שמש נשלף, עיצוב סקאלת הגדלה/מרחק אנכי ואיכות בניה גבוהה.

עדשת ה-60 מ”מ f/2.8 עם מגן השמש המובנה הנשלף

Olympus 60mm macro f 2 8

  • עדשת 15 מ”מ f/8 – למעשה לא מדובר בעדשה אלא בכיסוי עדשה דרכו ניתן לצלם דרך צמצם f/8 קבוע עם ידית זעירה הקובעת את מרחק הפוקוס. המוצר עצמו יהיה זול מאד (ביחס לעדשה) ויעמוד על כ-80 יורו.
  • גרסה שחורה במהדורה מוגבלת של עדשת ה-12 מ”מ f/2 – עדשה זו אשר קיימת כבר בגרסה כסופה קיבלה מעתה גרסה במהדורה מוגבלת בת 3000 יחידות בצבע שחור (גם מגן השמש הריבועי המיוחד מגיע בצבע שחור אגב).

המפרטים של כל המוצרים שהוכרזו יתווספו למערכת המפרטים של האתר בהמשך.

ראיון עם נציגי חברת אולימפוס בפוטוקינה 2012

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pEIERNZblNg[/youtube]

  • הראיון נפתח בשאלה על העסקה בין סוני לאולימפוס. העסקה נחתמה לבסוף אך בזמן הראיון נציגי אולימפוס לא יכלו לאשר אותה.
  • העתיד מבחינת אולימפוס נעוץ במיקרו 4/3 – נציגי החברה לא מוכנים להתחייב על תאריך בו הליין כולו יתבסס על הטכנולוגיה, אך הכיוון ברור.
  • קלאודיה בר לא יכלה לאשר בראיון כי החיישן ב-OM-D E-M5 מיוצר על ידי סוני, אך בהחלט אישרה כי אותו חיישן מצוי גם בשני הדגמים החדשים עליהם הכריזה החברה בפוטוקינה.
  • גם המעבד של ה-OM-D מופיע בשני הדגמים החדשים (דבר המשפיע על מהירות הצילום ומהירות הפוקוס).
  • הגישה של אולימפוס להעברת תמונות אלחוטית היא שימוש בכרטיסי Flash Air (טכנולוגיה של חברת טושיבה) המאפשרת שליחת תמונות למכשיר נייד (אולימפוס מעדיפה לא לשלב WIFI ו-GPS במצלמה בכדי לחסוך בעלות ובמקום זאת לחבר את המצלמה למכשיר הסלולארי באמצעות כרטיס אלחוטי – בעתיד אפשר וגישה זאת תשתנה כמובן).
  • בראיה קדימה באולימפוס מסתכלים על המצלמות בשנים הבאות כמוצרים שיצטרכו לבדל עצם ממצלמות סלולאריות בכדי לשרוד בשוק הצילום התחרותי מאד. גם נושא הקישוריות (חיבור למכשירים ניידים ולרשת) צפוי להיות נושא חם מאד בשנים הקרובות ועיצוב הולך לשחק תפקיד מרכזי לא פחות מטכנולוגיה בדגמים שנראה בעתיד.

בתקופה הקרובה אנו צפויים לפרסם עוד שורה ארוכה של ראיונות מעמיקים מתערוכת פוטוקינה 2012 – את כולם תוכלו למצוא בעמוד המרוכז של ראיונות פוטוקינה 2012.

 צוות מגה פיקסל הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    guya

    11/11/2012 ב 9:55 PM

    ראיון מעניין ועשוי טוב

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *