ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון חושפת: EOS M – מצלמה חסרת מראה ראשונה

קנון חושפת: EOS M – מצלמה חסרת מראה ראשונה

2
0

קנון חשפה הבוקר את ה-EOS-M המצלמה הדיגיטלית חסרת המראה הראשונה של החברה בעלת עדשות מתחלפות. יחד עם המצלמה הוכרזו גם זוג עדשות ומבזק חיצוני זעיר. כל הפרטים בידיעה שלפניכם.

לאחר שנים של ציפיה הצטרפה הבוקר סוף סוף יצרנית הצילום הגדולה בעולם אל ייתר חברות הצילום והציגה לראשונה מצלמה חסרת מראה. ה-EOS M כפי שהיא מכונה, פותחה לאחר שקנון בחנה את המגמות השונות בנישת הצילום החדשה ואיפשרה לה להבשיל במשך למעלה משנתיים (כיום קרוב למחצית מן המצלמות בעלות עדשות מתחלפות הנמכרות ביפן הן מצלמות חסרות מראה ובאירופה וארה”ב מדובר על 10-15 אחוזים והמספרים גדלים בהתמדה).

ה-EOS M – חסרת מראה ראשונה מבית קנון יחד עם המבזק החדש

EOS M 18 55mm flash

המפרט המלא של הקנון EOS-M הודלף למעשה כבר אמש לרשת ותמונות של המצלמה והעדשות החדשות נחשפו כבר בסוף השבוע. יחד עם זאת מספר פרטים חשובים נשארו מעורפלים עד הרגע האחרון ועם ההכרזה הרשמית אנו יכולים להביא בפניכם את המפרט הרשמי והמלא:

  • חיישם APS-C ברזולוציה של 18 מגה פיקסל (דומה או זהה לזה המצוי בדגם ה-650D).
  • מערכת פוקוס היברידית המשלבת פוקוס מבוסס פאזה עם פוקוס מבוסס קונטרסט (מובנים בחיישן).
  • רגישות: 100-12,800 ISO (עד 25,600 ISO עם הגברה).
  • מסך מגע 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (1.04 מליון נקודות).
  • מעבד DIGIC V.
  • מהירות צילום: 4.3 תמונות בשנייה.
  • רזולוציית וידאו: 1080p ב-30p/25p/24p.
  • מערכת פוקוס אוטומטי בוידאו.
  • מגוון מצבי “אפקטים”.
  • מגיעה ב-5 צבעים (אדום, לבן, שחור, כחול ואפור).
  • משקל: 298 גרם (כולל סוללה).
  • מחיר: ה-EOS M יחד עם עדשת ה-EF-M 22mm f/2 STM צפויה להימכר בארה”ב תמורת 800 דולר החל מאוקטובר 2012.
  • מתאם EF-EOS M אשר יימכר בנפרד בעלות של (200 דולר) יאפשר שימוש בכל עדשות קנון הקיימות.

את המפרט המלא של ה-EOS M ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר.

סרטון קצר המציג את ה-EOS-M מן האתר DigitalCameraWorld

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sa_9kNAMcIw[/youtube]

הדרך הטובה ביותר לתאר את ה-EOS-M אשר הוכרזה הבוקר היא לומר כי חברת קנון מיזערה את דגם ה-650D אשר הוכרז לפני קצת יותר מחודש לגוף של מצלמה קומפקטית (גם אם גדולה מעט). כמעט בכל היבט ניתן למצוא דמיון בין ה-650D ל-EOS-M – החיישן מקביל (גם בגודל, גם ברזולוציה וגם בטכנולוגיית הפוקוס ההיברידית – ניגע בכך מייד), המסך בעל הרזולוציה הגבוהה עם יכולות המגע זהים (פרט לעובדה שב-EOS-M לא מדובר בגרסה מפרקית), התפריטים גם הם דומים למדי. גם מהירות הצילום דומה למדי (5 פריימים לשנייה ב-650D לעומת 4.3 ב-EOS-M), שתיהן נגזרות מן השימוש של שתי המצלמות במעבד ה-DIGIC V של קנון.

EOS M – חסרת מראה של קנון – לעלות כיתה מהקומפקטית

EOS M front side white

הבחירה של קנון בחיישן APS-C היא אולי הנקודה המעניינת והחשובה ביותר. מבחינה זאת הולכת קנון יחד עם סוני וסמסונג ובניגוד לניקון ופנסוניק/אולימפוס אשר בחרו להשתמש בחיישנים קטנים יותר. היתרון הברור הוא איכות תמונה משופרת ודומה למה שניתן לקבל ממצלמות רפלקס בעיקר בתנאי תאורה נמוכים, החיסרון הוא גודל העדשות אשר לא מאפשר להקטין את המערכת בכללותה בדומה למה שמתאפשר במצלמות בעלות חיישנים קטנים יותר. החיישן עצמו זהה כאמור כפי הנראה לזה המצוי ב-650D וכולל את אותה מערכת פוקוס היברידית המשלבת פוקוס מבוסס קונטרסט עם פוקוס מבוסס פאזה (כתבנו עליו בהרחבה רק לאחרונה). אף שמערכת זו אמורה לאפשר מהירות ודיוק פוקוס משופרים, גורמים שונים אשר הספיקו להתנסות עימה טוענים כי לפחות בכל הנוגע למהירות המערכת רחוקה מלהרשים ומזכירה את מערכות הפוקוס של הדור הראשון של מצלמות אולימפוס (ראה התייחסות שלנו לנושא בביקורת על האולימפוס E-PL1 מלפני כשנתיים). אם קנון לא תצליח לשפר את מהירות הפוקוס עד להשקת המצלמה באוקטובר, מדובר יהיה בנקודת חולשה משמעותית ביותר לעומת המתחרות בקטגוריה.

הולכת על חיישן גדול – קנון EOS M

EOS M front side no lens

למרות הבחירה בחיישן זהה לליין מצלמות הרפלקס של החברה, הסרת מערכת המראה איפשרה לקנון לצמצם את המרחק בין החיישן לעדשות (ל-18 מ”מ) אך חייבה את החברה ליצור תושבת עדשה חדשה בשם EF-M (לקנון כידוע תושבת EF התואמת לעדשות Full Frame ותושבת EF-S עבור מצלמות בפורמט APS-C). באופן רגיל לא תוכלו לחבר את עדשות ה-EF/EF-S אל ה-EF-M אך קנון מציעה (בדומה לניקון) מתאם שעלותו כ-200 דולר ומאפשר חיבור כל עדשה מליין העדשות הנרחב מאד של החברה, אל המצלמה החדשה. עוד על זוג העדשות הראשונות לתושבת ה-EF-M בהמשך.

ה-EOS M עם עדשת EF 70-200 מ”מ ומתאם – חוסר פרופורציה?

Canon EOS M 70 200mm 011

 

גוף המצלמה קטן יחסית וקל (קצת פחות מ-300 גרם). במבט ראשון ניתן לראות כי קנון בחרו בגישה ספרטנית מאד. למצלמה מעט מאד כפתורים וחוגות שליטה וחלק לא מבוטל מן התפעול נעשה באמצעות מסך המגע – לטוב או לרע. בחלק העליון שני כפתורים בלבד (כפתור הדלקה וכפתור צילום) ובחלק האחורי 4 כפתורים וחוגת שליטה. כל שאר הפעולות מתבצעות כאמור מן המסך. מערכת התפריטים פותחה לדברי קנון מחיבור של צוותי הפיתוח של ליין הרפלקס עם אלו של ליין המצלמות הקומפקטיות של החברה ומי שמכיר את שני אלו לא יגלה במערכת החדשה חידושים רבים, אלא בעיקר שילוב של תכונות ואפשרויות קיימות (לא בהכרח דבר רע – בעיקר למי שרגיל). קנון בחרה להציע את המצלמה ב-5 צבעים – עובדה המלמדת לדעתנו יותר מכל מי קהל היעד של המצלמה. אלא שתכנון מצלמה המכוונת לקהל יעד של משדרגי מצלמות קומפקטיות המעוניינים ביכולת צילום איכותית מבלי לעבור למצלמות רפלקס גדולות לא לגמרי מסתדר עם תג המחיר של המצלמה העומד (יחד עם עדשת הקיט 22 מ”מ) על כ-800 דולר (ואף יותר מכך עם עדשת ה-18-55 מ”מ החדשה).

מבט על – EOS M של קנון

EOS M top

מלבד נושא המחיר (והפוקוס) אותם הזכרנו קודם, שני חוסרים אשר עשויים להטריד לא מעט משתמשים הם היעדר עינית (קנון לא מציעה בשלב זה עינית חיצונית ולמצלמה אין עינית מובנית אופטית או דיגיטלית). חיסרון נוסף נוגע להיעדר מבזק מובנה – החלטה מעט תמוהה מצד קנון בשוק בו מרבית המצלמות חסרות המראה של המתחרות כבר הצליחו למצוא שיטות לשלב מבזק – אפילו בדגמים הזולים ביותר (ראו לדוגמא את סוני NEX-F3 החדשה). נקודה גבולית נוספת נוגעת לסוללה של ה-EOS-M – המצלמה עושה שימוש בסוללה חדשה מדגם LP-E12 אשר אמורה להספיק על פי קנון לכ-230 תמונות – מספר דומה לזה המתקבל ממצלמות קומפקטיות רבות והרבה מתחת למה שניתן להשיג עם מרבית מצלמות הרפלקס בשוק כיום.

ה-EOS M יחד עם המבזק – מבט מאחור – מעט כפתור שליטה ומסך מגע

EOS M abck flash

אוכל ובחורות יפות – כך מקדמים בקנון את ה-EOS M – סרטון רשמי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vneVnFv3pz0[/youtube]

לפני שנסכם את ההכרזה כמה מילים על שתי העדשות, המתאם והמבזק עליהם הכריזה קנון יחד עם ה-EOS-M:

  • Canon EF-M 22mm F2 STM – עדשת הקיט הראשית של ה-EOS-M. עדשה קצרה זו (35 מ”מ אקוויולנטית ב-35 מ”מ) היא בעלת 6 אלמנטים, צמצם f/2 ו-Focus-by-wire (בדומה לעדשות פוג’י). לא פורסם מחיר בנפרד מן המצלמה.

22 מ”מ צמצם f/2 – עדשת פנקייק זעירה ל-EOS M

EF M 22mm f2 STM

  • Canon EF-M 18-55mm F3.5-5.6 STM IS – עדשת קיט זום אשר הוכרזה אף היא היום. העדשה בעלת צמצם f/3.5-f/5.6, ו-13 אלמנטים אופטיים עם Focus-by-wire כוללת מייצב מובנה ומנוע STM המותאם לעבודה עם מערכת הפוקוס ההיברידית של ה-EOS-M. מחירה של העדשה בארה”ב יעמוד (בנפרד מן המצלמה) על כ-300 דולר.

עדשת קיט מיוצבת עם גוף מתכת – 18-55 מ”מ STM

EF M 18 55mm f3.5 5.6 IS STM

  • EF-EOS M – מתאם המאפשר שימוש בעדשת EF ו-EF-S על תושבת ה-EF-M החדשה. עלותו תעמוד על 200 דולר בארה”ב החל מאוקטובר והוא כוללת מעמד מובנה לחצובה.

מתאם עם רגלית – פותח לשימוש את כל ליין עדשות החברה

ef EOS M adpter

  • Speedlite 90EX – מבזק זעיר בעל guide number של 9 ב-ISO 100 וכיסוי של 24 מ”מ (בשווה ערך על 35 מ”מ) בעל יכולת שליטה אלחוטית במבזקים אחרים המופעל על ידי זוג סוללות AAA. מחירו צפוי לעמוד בארה”ב על 150 דולר.

בהיעדר מבזק מובנה – מבזק זעיר חדש – Speedlite 90EX

 

Speedlite 90EX

וסרטון רשמי נוסף לסיום

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p5kqOaeWQfc[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    solmind

    23/07/2012 ב 11:28 AM

    אני מעריך שבעוד מספר שנים מועטות, כאשר טכנולוגית Mirrorless תבשיל, נקבל מצלמות DSLR קצת יותר קלות במשקל

    השב

  2. Avatar

    אבי הלוי

    06/10/2012 ב 12:03 PM

    איך מצלמים בשמש אחורית “המחשיכה”, את המסך. האם תהיה עינית בהמשך?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *