ראשי חדשות הכרזות מוצרים הפתעה: קנון 60Da – גרסה מיוחדת לצילום אסטרונומי

הפתעה: קנון 60Da – גרסה מיוחדת לצילום אסטרונומי

11
0

קנון חשפה הבוקר תת דגם של מצלמת ה-60D המיועדת עבור צילום אסטרונומי תחת השם – Canon EOS 60Da (ה-a עבור Astronomy). למצלמה החדשה פילטר אינפרה אדום מיוחד המותאם עבור "צילומי חלל".

לו הייתה ידיעה זו מתפרסמת לפני יומיים ניתן היה לחשוב בקלות כי מדובר במתיחה אלא שחברת קנון אכן הכריזה מוקדם יותר הבוקר על ה-60Da – יורשת ראויה לדגם ה-20Da אשר הוכרזה על ידי קנון בשנת 2005 ולא עודכנה מאז.

ה-60Da גרסה חדשה לחובבי אסטרונומיה

60Da front

אז מה מיוחד ב-60Da ומה הופך אותה למותאמת במיוחד לצילום אסטרונומי? ב-60Da בניגוד למצלמות רגילות פילטר האינפרה אדום (IR) תוכנן במיוחד באופן כזה שלא יחסום אור התואם לאורכי גל אותם פולטים מקורות מימן בחלל (או 656 ננומטר). למעשה הפילטר החדש רגיש פי 3 לאורך הגל הרלוונטי מאשר הגרסה הרגילה של ה-60D.

חברת קנון מציינת כי המצלמה החדשה צפויה להיות אידאלית לצילום ערפיליות (nebulae) חלל הפולטות פוטונים בתחום המימן (hydrogen-alpha או Ha בקיצור).

צילום ערפילית באמצעות ה-60D (קרדיט: קנון)

60D galaxy

צילום ערפילית באמצעות ה-60Da – שימו לב לרגישות המשופרת בתחום האדום (קרדיט: קנון)

60Da galaxy

אם כל בליל המידע המופיע למעלה אינו מדבר אליכם כנראה שגרסת ה-60D הרגילה של קנון תהיה אופציה טובה יותר עבורכם. המצלמה עצמה תיוצר ותימכר בכמות מוגבלת סביב מחיר של כ-1500 דולרים ומכוונת לאסטרונומים חובבים.

 60Da עם שלט TC-80N3 של חברת קנון עבור חשיפות ארוכות במיוחד

60D remote

את המפרט המלא של ה-Canon EOS 60Da ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

11 תגובות

  1. שקד

    03/04/2012 ב 3:23 PM

    בדיוק הסתכלתי באתר של canon וראיתי את ה60da ואז נכנסתי למגה פיקסל בשביל לשאול מה זאת המצלמה הזאת

    השב

  2. עידו גנוט

    03/04/2012 ב 3:31 PM

    עכשיו הכל ברור?

    השב

  3. לוי

    03/04/2012 ב 9:57 PM

    ואני חשבתי שסוף סוף יצא מצלמת קרופ עם 30-40 מגה פיקסל. 🙁

    השב

  4. עידו גנוט

    03/04/2012 ב 10:09 PM

    ממש לא ובטכנולוגיה הנוכחית אתה גם לא רוצה שתצא – זה יפגע קשות ברגישות.

    השב

  5. לוי

    04/04/2012 ב 6:27 PM

    הרעיון היה להשתמש בעדשות עם טווח אופטי קצר. לטובת כמות גדולה של פיקסלים. אבל שהסוף ישאר באותה איכות. זה אפשרי.?

    השב

  6. עידו גנוט

    04/04/2012 ב 7:44 PM

    קראתי את הודעתך כמה פעמים ואני עדיין לא מבין מה אתה שואל…

    השב

  7. לוי

    04/04/2012 ב 10:22 PM

    הכוונה שלי לקנות עדשה 400MM במקום 500MM. ואת ה100MM החסרים לקבל ממצלמה עם 30 אם 40 מגה פיקסל. כלומר להשתמש בזום אלקטרוני. למשל. נניח פסל קטן במרחק של כמאה מטר משני מצלמות. המצלמה הראשונה עם 15 מגה פיקסל ועדשה 500MM. והמצלמה השניה עם 30 מגה פיקסל ועדשה 400MM. ובשניהם יעשו קרופ עד שיראו את הפסל בלבד. השאלאה שלי היא איזה תמונה תהיה יותר איכותית או יותר נקיה.?

    השב

  8. עידו גנוט

    05/04/2012 ב 12:11 AM

    קרופ דיגיטלי הוא לא רעיון חדש. קשה לומר מה עדיף (על פניו הייתי אומר שעדשה ארוכה יותר – בהנחה שכל שאר התנאים שווים).

    אתה דיברת ספציפית על מצלמות קרופ – אני הערתי שבשלב זה אתה לא רוצה מצלמות קרופ עם רזולוציה גבוהה מידי – אנחנו בדקנו את ה-A77 וכבר ב-24 מגה פיקסל אתה מתחיל לראות בעיות עם הרגישות (למרות שזה גם קשור למראה החצי שקופה של סוני אבל עדיין יש ללא ספק פגיעה ככל שעולים).

    השב

  9. לוי

    05/04/2012 ב 10:32 PM

    תודה עידו. אני הבנתי אותך בקשר לרגישות של מצלמות הקרופ. ומה לדעתך בקשר למצלמות פול פריים. כמו למשל ה D800 עם עדשה 500MM. ומנגד הקנון 5D3 עם עדשה 500MM. האם יש יתרון באיכות התמונה לטובת הניקון לאחר הגדלות התמונה עד הפרט האחרון.בגלל ריבוי הפיקסלים.? ( נניח בצפרות). או האם הניקון תתאים יותר לצפרות מכל המצלמות הפול פריים הקיימות היום.?

    השב

  10. עידו גנוט

    06/04/2012 ב 12:43 AM

    שאלה טובה – את התשובה אולי אוכל לתת לך כשנקבל את ה-D800 לבדיקה בתקווה סוף סוף בקרוב.

    בגדול כאמור אין שום דבר מיוחד בקרופ – אם הרזולוציה שלך מספיק טובה וכך גם החיישן והאופטיקה אפשר לעשות קרופ שיראה מצויין – האם הוא יהיה זהה לאופטיקה ארוכה יותר באותה איכות עם חיישן בן פחות פיקסלים אני באמת לא יודע לומר (אני חושב שבגדול יש פה לא מעט משתנים אבל אולי מישהו בדק את הנושא).

    השב

  11. תומר יפה

    06/04/2012 ב 2:29 AM

    זאת שאלה מעניינת,
    בגדול הייתי אומר שהגדלה אופטית תמיד עדיפה, אבל יש חשיבות גדולה לאיכות האופטיקה.
    בשביל לחדד את השאלה, אני מציע את ההשוואה הזאת:
    Nikon D700 + Nikon 500mm F/4G – at F/8
    Nikon D800 + Nikon 300mm F/2.8G – at F/8

    הפריים המלא של ה-D700 הוא 12MP, ואם נחתוך תמונה זהה מה-D800 נקבל גם 12MP. שתי העדשות נותנות איכות מקסימלית לכן האופטיקה לא מהווה מגבלה.

    איזה מהאפשרויות תיתן תמונה מפורטת יותר? קשה לדעת, זאת בדיקה שצריך לעשות בפועל.
    אני מהמר על ה-D700.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *