ראשי חדשות שוק האחסון עולה כיתה: יותר נפח, פחות שטח

שוק האחסון עולה כיתה: יותר נפח, פחות שטח

0
0

שתי ידיעות שונות הנוגעות לאחסון התפרסמו ביממה האחרונה ומבשרות על מגמת השיפור הבלתי פוסקת בתחום החיוני כל כך לצלמים בעידן הדיגיטלי. חברת Westren Digital הכריזה על כונן קשיח נייד קטן ראשון מסוגו בנפח 2TB ואילו יריבתה, חברת Seagate הודיעה כי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לה לדחוס כמעט כפול מידע על אותו שטח מכפי שניתן היה עד כה – בשנים הקרובות מאמינים ב-Seagate ניתן יהיה להגיע באמצעות הטכנולוגיה לנפחים של עד 60TB לדיסק קשיח (פי 20 מן הנפחים המקסימאליים הקיימים כיום).

חברת Westren Digital (או WD בקיצור) הכריזה אמש על סדרת דיסקים קשיחים חדשים מליין ה-My Passport הנייד של החברה. הדיסקים עושים שימוש בכונני 2.5″ קטנים וקלים מגיעים לראשונה עד לנפח של 2TB (או לא פחות מ-400 אלף תמונות בנות כ-5 מגה בייט). עד כה הגיעו דיסקים חיצוניים מבוססי כונני 2.5 אינצ’ בנפח של עד 750GB בעוד שכוננים גדולים יותר בני 3.5 אינצ’ הגיעו בנפחים של עד כ-3TB. הכוננים מן הסדרה החדשה תומכים בתקן ה-USB-3 המאפשר קצבי העברת נתונים גבוהים משמעותית ומחיריהם הרשמיים  (בארה”ב) ינועו בין 130 דולרים (עבור 500GB) ועד 250 דולרים (עבור 2TB).

WD My Passport – עד 2TB ניידים

WD my passport

ממוצרים נעבור לטכנולוגיות. חברת Seagate הודיעה אמש כי הפכה לחברה הראשונהבעולם אשר הצליחה לדחוס 1Tb לאינצ’ מרובע. הטכנולוגיה החדשה המכונה Heat-Assisted Magnetic Recording (או HAMR בקצרה) תאפשר להכפיל את נפחם של דיסקים קשיחים פי 20 ולהגיע עד לאמצע העשור הבא לנפח אחסון של כ-60TB לדיסק קשיח בן 3.5″ ועד כ-20TB לדיסק בן 2.5″. הטכנולוגיה עושה שימוש בלייזר זעיר אשר מחמם את הנקודה על הדיסק הקשיח בה נכתב המידע ובדרך זו מאפשרת לדחוס כמות מידע גדולה יותר לכל אינצ’ מרובע. מומחים מעריכים כי אנו צפויים לפחות לדור נוסף אחד של דיסקים קשיחים בטכנולוגיה הנוכחית (המכונה Perpendicular Magnetic Recording או PMR בקצרה) בטרם נזכה לראות דיסקים קשיחים בטכנולוגיית HAMR אי שם סביב 2016.

כאשר מדובר בטווחי זמן כה ארוכים בעולם המחשוב קשה לצפות מה יקרה, אך לא מן הנמנע שעד אז מרבית המחשבים יעברו לשימוש בלעדי כמעט של דיסקים קשיחים מבוססי פלאש (או SSDs) אשר מציעים מהירות העברת נתונים גבוהה בהרבה אך כיום לפחות אינם מסוגלים לאחסן כמויות גדולות של מידע בעלות המתקרבת לזו של דיסקים קשיחים מכאניים.

Seagate HAMR – הלייזר יאפשר נפחים גדולים יותר

Heat Assisted Magnetic Recording

בהזדמנות זו נזכיר את המדריך השלם לגיבוי תמונות לצלמים שלנו אשר יסייע לכם למצוא את השיטות הטובות ביותר לאחסן ולגבות את התמונות שלכם לאורך זמן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *