ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון מפתיעה: עדשת AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

ניקון מפתיעה: עדשת AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

0
0

חברת ניקון הכריזה הבוקר על עדשת מאקרו 40 מ”מ המיועדת למצלמות בפורמט DX (בעלות חיישן APS-C). העדשה החדשה קטנה וקלה במיוחד וצפויה להציע אופציה מושכת לצלמים חובבים המעוניינים בעדשת מאקרו בעלת אורך מוקד קצר ומחיר נמוך.

ליין המאקרו של חברת ניקון מן השנים האחרונות כולל שני דגמים בולטים המיועדים לפורמט מלא (Full Frame) – ה-AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED הארוכה יחסית אשר הוכרזה ב-2006 וה-AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED הקצרה יותר מ-2008. לצלמים המעוניינים בעדשה עבור מצלמות פורמט ה-DX הציעה ניקון עד כה רק את ה-AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR החדשה (2009) המקבילה פחות או יותר מבחינת אורך המוקד ל-105 מ”מ. כעת משלימה ניקון את ליין המאקרו ל-DX עם עדשה קצרה וקלה יותר (אך בעלת צמצם f/2.8 – בניגוד ל-f/3.5 של ה-85 מ”מ הנוכחית).

העדשה החדשה זוכה לגוף המזכיר במקצת את עדשת ה-50 מ”מ של ניקון שהוכרזה מוקדם יותר השנה (אם כי הוא ארוך מעט יותר). שתיהן כוללות מנוע אולטרסוני מובנה וחלון המציין את מרחק המיקוד. עוד נתונים הנוגעים ל-40 מ”מ החדשה – מרחק פוקוס בן 16 ס”מ (דומה יחסית לעדשת ה-60 מ”מ מאקרו של ניקון), מבנה אופטי בן 9 אלמנטים ומשקל זעום – 280 גרם בלבד.

עדשה קטנה, תכונות רבות (קרדיט: Nikon)

Nikon AF S DX Micro NIKKOR 40mm f2.8G

אנקדוטה מעניינת הקשורה לשוק היפני – בשנים האחרונות התחזק מאד הטרנד הנוגע לצילום אוכל בעקבות פתיחה של מאות ואלפי בלוגים פרטיים בנושאי הכנת מזון. הבלוגרים היפנים רצו להפיק תמונות איכותיות יותר ולכן עברו ממצלמות קומפקטיות לצילום במצלמות חסרות מראה ובמצלמות רפלקס. בנוסף הם גילו עד מהרה כי בין העדשות המתאימות במיוחד לסוג צילום זה ניתן למצוא עדשות מאקרו ובמיוחד מאקרו קצרות – לא מן הנמנע כי אחת הסיבות שדחפה את ניקון להכריז על עדשה זו דווקא עכשיו קשורה בצרכי השוק היפני.

בין אם העדשה מכוונת במיוחד לשוק היפני ובין אם לא, המחיר צפוי להיות אטרקטיבי למדי לכלל הצרכנים – 280 דולרים (בארה”ב) החל מה-25 לאוגוסט.

המפרט המלא של ה-Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G כבר מופיע במערכת מפרטי העדשות של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *