ראשי חדשות הכרזות מוצרים עכשיו זה רשמי: Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

עכשיו זה רשמי: Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

2
0

כצפוי, כשבועיים לאחר שנחשפה בטעות באתר חברת ניקון (והוסרה משם בבהילות תוך זמן קצר) הוכרזה היום באופן רשמי הגרסה החדשה לעדשת ה-50 מ”מ צמצם f/1.8 של חברת ניקון. העדשה החדשה מתאימה לפורמט מלא (Full Frame) וכוללת פוקוס אולטרסוני ותכנון אופטי חדש לגמרי. גם המחיר נחשף לראשונה.

גם לחברות הגדולות בתעשיית הצילום קורות לפעמים טעויות. בניגוד למקרים אחרים בהם ישנן הדלפות מכוונות יום או יומיים לפני השקת מוצר חדש, במקרה הנוכחי נראה כי טעות של אחד מעובדי החברה הובילה לחשיפה מלאה של העדשה שבועיים לפני ההשקה המתוכננת. לאחר שפנינו לניקון להסבר הוסר עמוד המוצר של העדשה (למותר לציין שתשובה לא זכינו לקבל בעניין).

הדגם החדש מכסה כאמור חיישן פורמט מלא והוא כבד במקצת מן הדגם הוותיק – ה-AF Nikkor 50mm f/1.8D אשר הוכרז בשנת 2002 (185 גרם במקום 155 גרם) וכן ארוך ורחב יותר. מרחק המיקוד נותר כשהיה אך העיצוב החיצוני השתנה לחלוטין ומזכיר מאד את עדשת ה-AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G מ-2009, בהבדל אחד חשוב – העדשה החדשה כוללת חלון המציג את מרחק המיקוד.

מבחינת המבנה הפנימי העדשה החדשה שונה כאמור לחלוטין וכוללת 7 אלמנטים במקום 6 ואלמנט אספרי (aspherical element) וכן מנוע פוקוס אולטרסוני אשר נועד לאפשר פוקוס שקט ומהיר יותר (וכמובן התאמה לליין מצלמות הכניסה של ניקון ה-D3100/D5100 חסרות מנוע הפוקוס המובנה). בדומה לכל שאר העדשות המודרניות של חברת ניקון גם העדשה הנוכחית כוללת בורר מצבים (M/A למצב אוטומטי עם manual override ומצב ידני מלא).

וכעת הגענו לשאלת המחיר – ובכן בהנחה שניקון תצליח לעמוד במכסות הייצור (כפי שדיווחנו המצב ביפן משפיע על מחירי העדשות בכל העולם והדבר נכון גם לעדשות שאינן מורכבות ביפן עצמה), מחירה הרשמי צפוי לעמוד על 220 דולרים (בארה”ב) – בהחלט מחיר סביר – זמינות כאמור היא כבר שאלה אחרת לגמרי.

ה-Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G – חדשה מבפנים ומבחוץ

AF S NIKKOR 50mm f1.8G

את המפרט המלא של ה-Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    ארז

    28/04/2011 ב 7:31 AM

    מה סביר כשהמחיר של הנוכחית הוא 500 שקל?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/04/2011 ב 9:44 AM

    מדובר בעדשה חדשה לגמרי עם מערכת פוקוס אולטרסונית. 220 דולר איננו מחיר יקר במיוחד. בדוק בבקשה מה קרה למחיר של ה-35 מ”מ f/1.8 בשבועות האחרונים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *