ראשי חדשות הפתעה: חברת ריקו רוכשת את פנטקס

הפתעה: חברת ריקו רוכשת את פנטקס

0
0

מזה זמן רב שאנו עוקבים אחרי חברת ריקו (Ricoh) היפנית אשר פיתחה כמה מן המצלמות המוזרות ביותר שהגיעו לשוק בשנים האחרונות. הבוקר הפתיעה החברה במהלך אשר עשוי לשלוח טלטלה בעולם הצילום – רכישה של חברת פנטקס מידי קבוצת Hoya.

ריקו היא ענקית יפנית אשר השתעשעה בשנים האחרונות בתחום הצילום. החברה נוסדה בשנת 1936 והיא מעסיקה כיום לא פחות מ-100 אלף עובדים ברחבי העולם (כולל מרכזי פיתוח גדולים מחוץ ליפן בין השאר בעמק הסיליקון שבקליפורניה). תחום הפעילות המרכזי של החברה הוא מוצרים אלקטרוניים בדגש על מדפסות, ומכונות צילום והיא נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של מכשירים אלו. ריקו מחזיקה בלא פחות מ-234 חברות שונות והיא מדורגת כאחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות ביפן (הכנסותיה נאמדו ב-2010 בלמעלה מ-20 מיליארד דולר – פי שניים ויותר מאלו של חברת ניקון ומחצית מאלו של חברת קנון).

בקרוב – Ricoh K5?

Pentax Ricoh large 2

חברת Hoya רכשה את פנטקס בשנת 2008, על פי הערכות בעיקר בכדי להרוויח מן החטיבה העוסקת בפיתוח ציוד רפואי של פנטקס (מרבית חברות הצילום כיום עוסקות גם בתחומים אחרים). פנטקס, יצרנית המצלמות העשירית בגודלה בעולם מבחינת נתח שוק (כ-1.5% מן השוק העולמי בשנה החולפת על פי נתוני IDC) סבלה מירידה של 13% במכירות ו-Hoya העדיפה להיפטר מחטיבת הצילום שלה אך תמשיך להפעיל חטיבות אחרות ולמעשה המהלך מפצל את החברה.

בשלב זה לא ברור כיצד תשפיע הרכישה (אשר אושרה היום באופן רשמי על ידי Hoya) על חברת פנטקס או על חטיבת הצילום של ריקו. מנסיון העבר שינויים משמעותיים באסטרטגיה של חברות צילום לוקחים לרוב לפחות מספר חודשים ולעיתים אף מספר שנים (בשל מחזורי הפיתוח הארוכים) ואפשר שרק במהלך שנת 2012 נתחיל לראות סימנים ראשונים לכיוון חדש במוצרי החברה המשותפת – האם יהיו זה עוד “רובוטריקים” או שמה דווקא מהנדסי פנטקס הם אלו שישנו את תפיסתם של חבריהם בריקו – ימים יגידו.

עדכון: אף שסכום העסקה לא פורסם, מקורות שונים מדווחים על מחיר נמוך במיוחד – 124 מליון דולר בלבד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *