ראשי חדשות סניו: סוללות eneloop pro ו-eneloop plus

סניו: סוללות eneloop pro ו-eneloop plus

1
0

חברת סניו הכריזה על שתי סדרות חדשות של סוללות כחלק מליין ה-eneloop הפופולארי. הסדרה הראשונה – eneloop plus – נועדה למנוע התחממות יתר של הסוללות וכוויות בעיקר בקרב ילדים, הסדרה השנייה – eneloop pro מספקת קרוב ל-25 אחוז יותר עוצמה מן הדור הנוכחי של סוללות החברה – אידיאלי למשתמשים כבדים במבזקים ושאר צרכני חשמל.

בספטמבר שנה שעברה במסגרת תערוכת פוטוקינה הכריזה חברת סניו (כיום חלק מחברת פנסוניק) על ה-eneloop XX –  ליין סוללות חדש צבוע שחור (עם סימון X כפול בצבע כסף משני צידיו) המגיע בקיבולת של 2500 מיליאמפר (דור ה-eneloop הלבן הוותיק תומך בקיבולת של 2000 מיליאמפר – קפיצה של כ-25 אחוז). החיסרון המרכזי של ליין ה-XX נוגע ליכולתו לשמור על המטען גם לאחר תקופת אחסון ארוכה – בעוד הדור האחרון של ליין הסוללות הלבן של החברה מתהדר ב-85% טעינה לאחר שנה במגירה, ה-XX מגיע ל-75% בלבד (אם כי ביחס למרבית הסוללות בשוק עדיין מדובר בתוצאה טובה מאד). חיסרון נוסף – מספר מחזורי הטעינה קטן משמעותית מזה של הליין הלבן – 1000 מחזורים במקום 1500 בטרם תראו ירידה דרמטית בביצועי הסוללה (לעוצמה כנראה יש מחיר).

eneloop pro charger

ה-eneloop pro צפויה להיות הגרסה האמריקנית/יפנית לסדרת ה-eneloop XX מאירופה (המגיעה באיחור בלתי מוסבר לשוק לאחר למעלה מחצי שנה) אגב, למרות שהחברה מציינת את העניין באופן רשמי בידיעה לעיתונות אותה פרסמה, חדי עין ישימו לב כי הגרסה האירופאית חזקה לכאורה ב-100 מיליאמפר מהגרסה האמריקנית (2500mah לעומת 2400mah בגרסה האמריקנית). לא ברור האם קיימים הבדלים נוספים.

מדוע חשוב לדווח על גרסה אמריקנית למוצר אשר הוכרז ומשווק כבר באירופה מזה זמן? הסיבה היא כי למרות מאמצי החברה ליין ה-eneloop XX פשוט לא הגיע לתודעת הקונים ולא הפך נפוץ כמו הליין הלבן המקורי (למעשה לא נתקלנו בו באף חנות אותה פקדנו ברחבי היבשת – אם כי באמזון הוא דווקא זמין) ואף שסניו אינה מודה בכך, אפשר ובעיות ייצור שונות (וודאי אחרי האסון ביפן) פגעו ביכולת הייצור של החברה. החברה מקווה כי ההשקה והמיתוג מחדש לשוק האמריקני יהפכו סוף סוף את הדור החדש של סוללות החברה לפופולאריות.

eneloop pro case

ה-eneloop pro צפויות להיות זמינות החל מאמצע חודש יולי – מחיר רשמי לא פורסם אך אם המחיר הנוכחי של ליין ה-eneloop XX מלמד דבר מה, אנו צפויים לראות רבעיה נמכרת בלמעלה מ-20 דולרים.

באותה הזדמנות טרחה חברת סניו להכריז גם על מטען התומך בתקן ה-Qi להעברת חשמל אלחוטית (תקן חדש לטכנולוגיה וותיקה המשמשת כבר שנים רבות באינדוקציה בכדי להעביר חשמל ללא חוטים (בדומה לאופן בו מברשות שיניים חשמליות מסוימות מוטענות כיום). המטען יהיה זמין החל מחודש ספטמבר – בשלב הראשון לצערנו ביפן בלבד. מלבד סניו חברות בקבוצה המקדמת את התקן גם פיליפס, נוקיה, סמסונג ופנסוניק ושורה של חברות נוספות. מעניין כי בשלב זה שלוש יצרניות הצילום הגדולות (קנון, ניקון וסוני) טרם הכריזו על רצונן להצטרף ולשלב שיטות הטענה אלחוטיות גם עבור מצלמות.

eneloop wireless charger qi

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    אלכס

    28/06/2011 ב 1:49 PM

    —קישור הוסר ע”י צוות האתר— (תוכן פרסומי)

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *