ראשי חדשות NEC מציגה: טכנולוגיית ביטול רעשים למצלמות

NEC מציגה: טכנולוגיית ביטול רעשים למצלמות

0
0

NEC היא חברה שאיננה מגיעה בדרך כלל לעמוד הראשי של חדשות הצילום באתר, אלא שהיום הכריזה החברה כי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ביטול רעשים הנובעים משימוש בזום בעת צילום סרטונים במצלמות סטילס (ווידאו). כתוצאה משיתוף פעולה עם חברת קסיו הטכנולוגיה כבר משולבת באחת ממצלמות החברה.

בעת צילום סרטוני וידאו במצלמות קומפקטיות ואולטרה זום עשויים להופיע רעשים בזמן שימוש בזום האופטי. הרעש המכאני אולי חלש מאד אך המנועים הזעירים קרובים מאד למיקרופונים הקבועים במצלמה ולפיכך חיוני למצוא דרכים לבטל את הרעש.

ההכרזה של NEC מוזרה מעט משום שלטענת החברה הטכנולוגיה כבר משולבת לפחות במצלמה אחת הנמצאת בשוק מאז חודש ספטמבר 2010 – המצלמה היא ה-Casio Exilim EX-ZR10. נראה טבעי אולי כי ההכרזה על הטכנולוגיה החדשה תגיע עם הכרזת המוצר הראשון העושה בה שימוש ולא חצי שנה מאוחר יותר.

הטכנולוגיה עצמה אותה פיתחה NEC היא טכנולוגיית נטרול רעשים (דומה לזו המוכרת מאוזניות מתקדמות המשמשות נוסעים במטוסים לדוגמא). NEC פיתחה למעשה שורה של אלגוריתמים הלומדים את הרעש הסביבתי ולומדים כיצד לנטרל אותו מן הרעש הקבוע של רכיבי המצלמה (ובעיקר הרעשים המכאניים של הזום).

חברת NEC עצמה צופה כי חברות נוספות ישלבו את הטכנולוגיה במוצרים עתידיים.

Casio Exilim EX-ZR10 – המצלמה הראשונה בעלת טכנולוגיית Noise Cancellation

Casio Exilim EX ZR10

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *