ראשי מבזקים פטנטים – ניקון: סוללת תאי דלק, תלת מימד, מראה חצי שקופה ועוד

פטנטים – ניקון: סוללת תאי דלק, תלת מימד, מראה חצי שקופה ועוד

0
0

כידוע מפעם לפעם אנו מביאים סקירה של פטנטים שונים מתחום הצילום הנרשמים על ידי החברות. הפעם איתר ידידנו מהאתר nikonrumors שורה ארוכה של פטנטים אותם רשמה ניקון, חלקם מסקרנים למדי. הינה רשימה חלקית:

  • טכנולוגיית מראה חצי שקופה – בדומה לסוני אך עם מספר הבדלים חשובים כשהמרכזי שבהם הוא שמדובר במראה חצי שקופה נעה (בניגוד למראה הקבועה בסוני) – לכך יתרונות וחסרונות שונים. אחד החסרונות המרכזיים קשור במורכבות המערכת (יש צורך להזיז פיזית את המראה), היתרונות מצד שני כוללים שימוש בעינית אופטית במצבים מסויימים (העינית בדגמי ה-A33/A55 של סוני היא דיגיטלית). בנוסף איכות התמונה איננה נפגמת כתוצאה מהשימוש במראה משום שניתן להרימה במצבים מסוימים. אפשר למצוא הבדלים נוספים בקישור הבא.
  • פלאש מובנה עם Bounce – הקונספט אינו חדש (למען האמת אנו מתפלאים מאד שאף חברה לא יישמה אותו עד כה).
  • חיישן מבוסס phase detect – ניקון הגישה שורה ארוכה של פטנטים בתחום זה. אפשר שמדובר בטכנולוגיה המזכירה במשהו את טכנולוגיית ה-EXR של חברת פוג’יפילם.
  • עדשה “מתכווצת” (collapsible lens) – אין מידע רב. יש להניח שהדבר נועד עבור מצלמות קומפטיות.
  • סוללת תא דלק – אנו תוהים כבר זמן רב מדוע לא הופיעו מכשירים (מחשבים ניידים, מכשירים סלולאריים וכמובן גם מצלמות) המבוססים על הטכנולוגיה של תאי דלק ומאפשרים חיי סוללה ארוכים יותר. אבות טיפוס הוצגו בתערוכות רבות כבר לפני מספר שנים ויש להניח שנראה אותם בעתיד הלא רחוק.
  • תלת מימד – ניקון הגישה מספר פטנטים בתחום – אין פירוט רב (עוד מידע).

אנו נזכיר כרגיל כי יש הרבה סיבות לרישום פנטים ולא כולן קשורות להכרזות צפויות של מוצרים המבוססים על פטנטים אלו (עסקנו בכך בהרחבה לא מזמן כזכור).

מראה חצי שקופה של ניקון – פטנט:

Nikon patent miror

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *