ראשי חדשות הכרזות מוצרים Okii – מערכת Follow Focus דיגיטלית למצלמות קנון

Okii – מערכת Follow Focus דיגיטלית למצלמות קנון

0
0

חברת Okii מצפון קרוליינה הציגה לאחרונה מערכת Follow Focus המאפשרת שליטה בעדשה עבור מצלמות קנון באמצעות מתאם USB המחובר למצלמה. המערכת שונה מהותית מן המערכות המכאניות המשמשות בדרך כלל למטרה זו והיא קטנה, פשוטה וזולה מהן באופן משמעותי.

המערכת אותה פיתחה חברת Okii Systems עושה שימוש בפרוטוקול ה-USB בו משתמשת גם תוכנת ה-EOS Utility של חברת קנון אך היא איננה מחייבת שימוש במחשב המחובר באופן קבוע למצלמה. במקום זאת פיתחה החברה מתאם USB קטן המאפשר שליטה בפרמטרים השונים הנוגעים לעדשה. אחד החסרונות המרכזיים של המערכת הינו התמיכה בעדשות בעלות מנוע מיקוד אולטרסוני בלבד (USM כפי שהוא מכונה על ידי קנון). מצד שני קנון היא החברה בעלת מבחר העדשות הגדול ביותר המשלבות מערכת מיקוד אולטרסונית והחלה לעשות זאת כבר במהלך שנות ה-90.

סרטון קצרצר המדגים את פעולת המערכת:

[vimeo]https://vimeo.com/19200970[/vimeo]

המערכת אותה פיתחו ב-Okii כוללת חוגה מרכזית ולא פחות מתשעה כפתורים המאפשרים שליטה בתכונות שונות של המצלמה בניהם התחלת הקלטה/הפסקה, זום דיגיטלי, שינוי מיקוד ושמירת נקודות פוקוס וכן שינוי מאפיינים שונים של המצלמה באופן ישיר. את המערכת עצמה ניתן להתקין על מכתוף למשל לנשיאה נוחה יותר. החברה ממליצה לרוכשים פוטנציאליים לקרוא את מדריך המשתמש לפני הרכישה בכדי להבין את יכולות ומגבלות המערכת.

סרטון נוסף המדגים את תוצאות הצילום באמצעות המערכת ושינוי הפוקוס:

[vimeo]https://vimeo.com/16550131[/vimeo]

לאלו אשר אינם מכירים את נושא ה-Follow Focus אנו ממליצים לקרוא את הסיקור המיוחד שלנו של ה-BuddyFOC מתערוכת פוטוקינה 2010 – הסיקור כולל בין השאר גם הסבר הנוגע לשימוש ולצורך במערכת בעת צילום וידאו רפלקסי.

ה-Follow Focus הדיגיטלי מחובר למצלמת קנון:

USB follow focus 2

מחירו של ה-USB Follow Focus של חברת Okii זול מאד (באופן יחסי למערכות מכאניות מקבילות) – 400 דולרים בלבד. פרטים נוספים באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *