ראשי חדשות פוטוקינה 2010: BuddyFOC – פיתרון הפוקוס האולטימטיבי

פוטוקינה 2010: BuddyFOC – פיתרון הפוקוס האולטימטיבי

0
0

לעיתים סקרנות היא דבר בריא. אחד הסרטונים המפתיעים ביותר אותם צילמנו במהלך תערוכת פוטוקינה 2010 שנסגרה בסוף חודש ספטמבר נבע משאלה פשוטה אותה הפננו לזוג צלמים גרמנים אשר הסתובבו באחד מאולמות התצוגה בתערוכה עם מכתוף לא מזוהה.

הצלמים היו בעליה של חברה גרמנית קטנה בשם ScaleART אשר הוקמה בשנת 2000 ומתמחה בבניית דגמי כלים הנדסיים מוקטנים. לאחר שיחה קצרה התברר כי הדגמים אותה בונה החברה הם העתקים מדויקים למקור של משאיות, בולדוזרים וכלים הנדסיים נוספים בקנה מידה קטן וכי הם פועלים ומסוגלים לבצע עבודות בקנה מידה זעיר (משמשים לתצוגות ותערוכות בתחום הכלים ההנדסיים). עד מהרה פנינו לברר מה הקשר של השניים והחברה לתחום הצילום. התברר לנו כי בחברה החליטו לרתום את הידע שצברו בתכנון הנדסי לצורך פיתוח התקן ייחודי אשר נועד לפתור את בעיית השליטה בפוקוס הידני בעת צילום וידאו.

קצת רקע: עם כניסתו של הוידאו הרפלקסי לזירה לפני כשנתיים לערך הגיע גם הצורך לפתרון בעיה מציקה הקשורה לשליטה בפוקוס. צלמי וידאו ואנשי קולנוע העושים בדרך כלל שימוש במצלמות וידאו נוטים להעדיף כמעט תמיד שימוש בפוקוס ידני. הדבר מאפשר להם גמישות ושליטה רבה יותר בתוצר המתקבל. עד לאחרונה (עם כניסתן של ה-D7000 וה-D3100 של ניקון) לא היו כלל מצלמות רפלקס אשר אפשרו עבודה עם פוקוס אוטומטי בעת צילום וידאו ובכל מקרה כאמור צלמי וידאו רבים יטענו כי גם אם תינתן להם האופציה הם יעדיפו שימוש בפוקוס ידני על פני כל פוקוס אוטומטי.

הפתרון המקורי של ScaleART – רצועת פוקוס:

buddyfoc

טבעת הפוקוס המצויה על העדשה איננה מתאימה לשימוש עבור עבודות וידאו מורכבות. לכך שתי סיבות מרכזיות: ראשית, כמעט בלתי אפשר לסובב את הטבעת 360 מעלות בתנועה חלקה אחת, ושנית קשה למנוע תזוזה של העדשה בעת שימוש ישיר בטבעת הפוקוס בזמן הצילום (בעיקר בעדשות להן טבעות פוקוס בעלות התנגדות מסוימת). כאן נכנס לתמונה התקן בשם Follow Focus אשר הינו התקן המותאם לטבעת הפוקוס של עדשה מסוימת, מורכב עליה ובאמצעות גלגלי שיניים ניתן לשליטה עדינה (תמונות לדוגמא של התקן Follow Focus מבוסס גלגל שיניים ניתן למצוא בקישור הבא).

אלא שהתקני Follow Focus קיימים מותאמים לעדשה מסוימת – אם נרצה להשתמש במספר עדשות בעת צילום וידאו נצטרך לרכוש מספר התקנים שונים כמספר העדשות ולהחליף בניהן – לא פעולה זולה או נוחה. כאן נכנסו לתמונה החברה מ-ScaleART עם רעיון פשוט ועל פניו גאוני. במקום “חישוק” בעל שיניים המותאם ספציפית לכל עדשה רצועת גומי בעלת “שיניים” משני הצדדים. הרצועה ניתנת להתאמה ושינוי לפי גודל ומבנה העדשה ואמורה (לדברי החברה) להתאים כמעט לכל עדשה קיימת. ScaleART יצרו כמובן גם מכתוף תואם מאלומיניום (ההתמחות של החברה) והתוצאה – פיתרון שלם לצלמי וידאו רפלקסי.

את המוצר ניתן לראות בסרטון אותו צילמנו ליד אחד הדוכנים בתערוכה. למי שמעוניין לרכוש את המוצר – ההתקן כולו (כולל המכתוף) עולה כ-1600 יורו וניתן לרכישה באתר החברה.

הצפייה מומלצת ברזולוציה גבוהה (720p):

ניתן לצפות בכל הסרטונים והראיונות אותם הקלטנו בתערוכת פוטוקינה 2010 בערוץ המיועד לכך באתר. בימים הקרובים צפוי פרסום ראיונות וסרטונים נוספים עם חברות שונות בניהן, פנסוניק, סיגמא, טמרון ומבחר הפתעות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *