ראשי מבזקים קנון מפתחת מצלמה מודולארית?

קנון מפתחת מצלמה מודולארית?

0
0

גוגל עובדת על טלפון מודולארי וכעת נראה שגם בקנון חושבים בכיוון ועל פי דיווחים בוחנים אפשרות לייצור מצלמה מודולארית.

אנו מחליפים מצלמה בכל מספר שנים. בכל פעם מגיע לשוק דגם חדש – לעיתים עם שינויים משמעותיים יותר ולעיתים פחות. אך מה אם היה באפשרותנו להחליף ולעדכן רכיבים מסויימים במצלמה שלנו בכל פעם שהייתה התקדמות טכנולוגית מבלי להחליף את המצלמה עצמה?

הרעיון נשמע מעניין על הנייר ובחברת גוגל כבר עובדים מזה זמן על קונספט דומה עבור פלפונים במסגרת פרויקט המכונה Ara. הרעיון מאחורי פרויקט זה הוא שמשתמשים יוכלו להחליף כמעט כל רכיב במכשיר הנייד – זיכרון, מעבד, מסך ואף להוסיף רכיבים שלא קיימים בהכרח במכשירים קיימים כמו מקלדת פיזית אם ירצו בכך. לפרויקט יש גם רלוונטיות מסוימת לחובבי הצילום משום שהמצלמה תהיה אחד הרכיבים שתוכלו להחליף – וכך אם למשל לא תהיו מרוצים מן המצלמה הבסיסית שתגיע עם המכשיר תוכלו להמיר אותה בדגם משופר – ברזולוציה גבוהה יותר ואולי אף עם חיישן גדול יותר או עדשה משודרגת (ניתן אפילו להעלות על הדעת בעתיד דגמי פלפונים לחובבי צילום שיאפשרו החלפת עדשות ממש – סוג של מיקרו DSLR).

פרויקט Ara של גוגל – בקרוב גם במצלמות?

Google-project-ara

הרעיון של מצלמה מודולארית איננו חדש כמובן. מצלמות פורמט בינוני הן מודולאריות ומאפשרות (בחלק מן הדגמים) שילוב של גוף נפרד אליו מחברים רכיב מסך/מעבד/חיישן ובנפרד אלמנטים נוספים דוגמת עינית ורכיבים אחרים.

בשלב זה לא ממש ברור לאן קנון מכוונת עם הפיתוח שלה. האם הכיוון הוא החלפה של כל רכיב במצלמה (לא סביר) או של מודולים גדולים (גוף/יחידת עיבוד/מסך וחיישן) או אפילו רק של רכיבים “חיצוניים” (עינית לדוגמא). חשוב להבין שמצלמות רפלקס מורכבות מרכיבים מכאניים שונים החייבים לפעול בדיוק רב – כך למשל אנו מתקשים לראות מצלמה עתידית אשר תאפשר החלפה של מערכת הפוקוס של המצלמה בידי המשתמש. מצד שני אפשר וקנון מתעניינת בקונספט המודולארי דווקא עבור מצלמות חסרות מראה (שימו לב שלא על כך מדברת הידיעה המקורית שמתייחסת בפירוש למצלמות רפלקס), מצלמות אלו כוללות פחות רכיבים מכאניים ושם החלפה של מגוון גדול יותר של רכיבים – בדומה למכשיר סלולארי, היא אופציה הגיונית יותר – כך או כך זאת היא ידיעה מפתיעה למדי – במיוחד כשהיא מגיעה מחברה שמרנית כמו קנון – אנו בכל מקרה נשארים סקפטיים לאור ההיסטוריה של קנון בתקופה האחרונה בכל הנוגע ליצירת הייפ שבעקבותיו אכזבות (בין אם רשמי או שאינו רשמי).

Project Ara של גוגל – “סמרטפון לגו”

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wCnEsdaqA-w[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *