ראשי מבזקים קנון הדור הבא: ידיעות ראשונות על ה- 5D Mark IV ועוד

קנון הדור הבא: ידיעות ראשונות על ה- 5D Mark IV ועוד

0
0

כמעט לא עובר שבוע בוא אנו לא נשאלים מתי צפוי הדגם הבא של מצלמת ה-5D (כרגע בגרסתה השלישית) של קנון. ובכן, סוף סוף יש בידינו מה שנראה כמידע ראשוני.

על פי ידיעה שהסתפרסמה מוקדם יותר היום, מצלמת ה-5D MK IV תושק בראשית השנה הבאה (אולי כבר במהלך תערוכת +CP ביפן בחודש פברואר) אך עוד לפניה יושק עדכון של מצלמת העל של החברה – ה-1D X בגרסה שנייה.

אין בשלב מוקדם זה מפרט כלשהו של שתי המצלמות אך הידיעה יודעת לספר כי שתי המצלמות כוללות חיישנים בטכנולוגיה חדשה אשר צפויה לשפר משמעותית את ביצועיהן ביחס לדגמים הנוכחיים. בנוסף, שתי המצלמות כבר נמצאות בימים אלו בבחינה אצל קנון (לרוב מוצרים מתקדמים חדשים נמצאים חודשים רבים – ולעיתים אף שנה ויותר – בבדיקות אצל החברה ובהמשך אצל צלמים נבחרים בטרם הן משוחררות לשוק).

ה-5D MK IV בראשית 2015?

5D-MARK-IV-mock-up

אם כבר בחיישנים מתקדמים עסקינן, המידע האחרון בנוגע למצלמת ה-7D Mark II מגיע ממקור אשר מכיר צלם שצילם לכאורה עם המצלמה (כאמור קנון כבר אמורה להיות בשלב בו המצלמה נמצאת בידיהם של מספר צלמים נבחרים ברחבי העולם) והוא יודע לספר על המפרט של המצלמה הנמצאת בבדיקה:

  • חיישן 24 מגה פיקסל חדש (כאמור בטכנולוגיה חדשה – אך לא טכנולוגיית “השכבות” אותה פרסמנו בעבר).
  • מערכת פוקוס אוטומטי משופרת במיוחד ביחס לדור הנוכחי.
  • שיפור משמעותי ברגישות.
  • המצלמה תושק יחד עם עדשה מתקדמת (אפשר שגרסה חדשה לעדשת ה-100-400 מ”מ).
  • השקה בסתיו (פוטוקינה?) במחיר תחרותי (אפשר להניח שהכוונה למחיר זהה לזה של המתחרה הצפויה מבית ניקון).

ידיעות קודמות דיברו גם על עינית משופרת – בידיעה הנוכחית לא היה לעניין זכר – אנו ממליצים לקחת עם גרעין של מלח (אם כן עצם ההשקה הקרבה נראית לנו בשלב זה בסבירות גבוהה למדי).

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *