ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (12/3/2013)

מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (12/3/2013)

0
0

בשבוע האחרון הצטברו על שולחננו שורה של נושאים מסקרנים שלא זכו לידיעות נפרדות ואנו מביאים אותם היום בפניכם במסגרת מקבץ מבזקי הצילום של MegaPixel.

  • קנון רשמה לאחרונה פטנט מעניין על גרסה חדשה לעדשת ה-14 מ”מ האולטרה רחבה שלה בעלת ציפוי חדשני מונע החזרים המוכנה SWC (ציפוי דומה קיים כבר בעדשת ה-EF24mm F/1.4L II USM של קנון). (מקור).
  • גם לטמרון יש מה לומר בתחום העדשות האולטרה רחבות מסתבר. החברה רשמה לאחרונה פטנט על מספר תכנונים לעדשות 10-18 מ”מ (למצלמות בעלות חיישן APS-C) בעלות צמצם f/4 ו-f/3.5-f/4 הכוללות מייצב תמונה מובנה (עניין נדיר למדי בעדשות אולטרה רחבות). (מקור).
  • ידיעות המגיעות לרשת מדברות על האפשרות שהמצלמה חסרת המראה המתקדמת של סוני בעלת חיישן Full Frame תיקרא NEX-9 ותגיע בסוף השנה הנוכחית או בראשית השנה הבאה במחיר שיעלה על זה של ה-RX1 (כיום סביב 2800 דולר). הידיעה מדברת על חיישן 24 מגה פיקסל חדש (לא זה המשולב ב-D600/A99 של ניקון וסוני). המצלמה צפויה לעשות שימוש בעדשות A של סוני ובעדשות צייס/זייס (כולל שורה של עדשות חדשות). האם למצלמה כזאת יהיה שוק, במיוחד לנוכח המחירים ההולכים ויורדים של מצלמות הכניסה בתחם ה-Full Frame דוגמת ה-D600 וה-6D של ניקון וקנון? בשלב זה לא ברור. (מקור).
  • אם כבר נגענו בחברת סוני ובחברת קרל זייס, בחודש הבא אנו עתידים לראות 3 עדשות חדשות של החברה עבור תושבת E של סוני (מצלמות ה-NEX) ותושבת X של פוג’יפילם באורכי מוקד של 12 מ”מ (צמצם f/2.8) אולטרה רחבה, 32 מ”מ (f/1.8), נורמאלית, ועדשת 50 מ”מ f/2.8. כל העדשות בעלות פוקוס אוטומטי ותקשורת מלאה עם המצלמה. המחירים ינועו בין 1000-1400 דולר. אנו ראינו את שלושת העדשות בתערוכת פוטוקינה 2012 בשנה שעברה. מעבר לכך אנו צפויים כנראה בהמשך השנה גם להכרזה על עדשת 85 מ”מ f/1.8 של זייס לסוני. (מקור). העדשות הללו אמנם טרם הוכרזו רשמית אך העיצובים כבר הספיקו לזכות בפרס (די בצדק לדעתנו). חברת קרל זייס פרסמה ידיעה מקיפה בעניין עם לא מעט תמונות של העדשות החדשות.

עדשת ה-32 מ”מ העתידית של קרל זייס – הספיקה לזכות בפרסי עיצוב עוד לפני שהוכרזה

Zeiss 32mm E MOUNT

  • משתמשי ליין המצלמות חסרות המראה של פוג’יפילם ישמחו בוודאי לשמוע את החדשות הבאות. החברה חשפה לאחרונה פרטים על עדשת ה-55-200 מ”מ צמצם f/3.5-f/4.8 אשר צפויה לצאת לשוק במאי (לפי הדיווח במחיר נמוך יחסית). מעבר לכך חשפה החברה את מפת הדרכים בתחום העדשות להמשך השנה הכוללת גם עדשת 23 מ”מ מהירה (f/1.4), עדשת 27 מ”מ (f/2.8), עדשת 56 מ”מ מהירה (f/1.4) ועדשה אולטרה רחבה – 10-24 מ”מ (f/4) מיוצבת. בהחלט שנה עמוסה צפויה לנו מפוג’יפילם (מקור).
  • סמסונג עדיין עושה צעדים די ראשנים בשוק הצילום, במיוחד כשהדבר נוגע להכרזות ויחסי ציבור (אנו התלוננו על כך לא פעם). כעת מסתבר שדלף לו לרשת המפרט המלא של מצלמת ה-NX1100 העתידית, ולא רק זה, אלא שאתם אפילו יכולים להזמין את המצלמה בהזמנה מוקדמת ב-B&H, אבל הכרזה רשמית מסמסונג עדיין אין… לנו אין הסברים, אבל אין ספק שסמסונג צריכה לעשות סדר בתחום יחסי הציבור שלה.
  • אם אתם מצלמים עם מצלמת רפלקס של חברת אולימפוס וודאי תתעניינו לשמוע כי לדגם ה-E-5 צפוי כנראה בוודאות מחליף (הדגם יכונה כנראה E-7), עניין אותו הזכרנו כאן כאפשרות לא פעם בעבר. אין בשלב זה פרטים אך המצלמה צפויה להגיע לשוק במחצית השנייה של 2013. (מקור).
  • גם עדכון קושחה אחד עימנו – דגם ה-S110 הקומפקטי של קנון זכה לאחרונה לעדכון קושחה אשר נועד לטפל במספר באגים. להורדה מאתר קנון.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *