ראשי מבזקים פטנט: קנון – מכפיל 2.8X

פטנט: קנון – מכפיל 2.8X

0
0

עוד יום ועוד פטנט מעניין מתחום הצילום נחשף והפעם מחברת קנון. החברה רשמה לאחרונה פטנט על מכפיל עדשה רב עוצמה במיוחד – 2.8X באמצעותו ניתן יהיה להגיע לאורכי מוקד ארוכים במיוחד גם עם מצלמת ה-1D-X החדשה.

המעבר של קנון ממצלמת ה-1D MK IV בעלת חיישן ה-APS-H לדגם ה-1D-X בעל חיישן ה-Full Frame גרר עימu השפעה על אורכי המוקד המתקבלים מעדשות הטלפוטו. מכיוון שצלמי טבע, ציפורים וגם ספורט רבים עושים שימוש במכפילים ומעוניינים לקבל את אורך המוקד המירבי האפשרי, אין זה מפתיע לראות כי קנון עושה מאמץ לפתח מכפילים אשר יאפשרו לנצל את המקסימום האפשרי מעדשות הטלפוטו הקיימות.

האתר היפני egami אשר פרסם את דבר הפטנט ערך חישוב פשוט – עדשת 400 מ”מ f/2.8 עם מכפיל 2X על מצלמת ה-1D Mark IV תספק אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ של 1040 מ”מ (בצמצם f/5.6). לעומת זאת באמצעות המכפיל החדש ניתן יהיה להגיע עם מצלמת ה-1D-X, עדשת ה-400 מ”מ f/2.8 ומכפיל 2.8X ללא פחות מ-1120 מ”מ (אך תאלצו להקריב צמצם – f/8 בלבד). ההבדל אולי לא נראה גדול אבל חשוב לזכור כי מדובר על הבדל בין מצלמת Full Frame למצלמה בעלת חיישן APS-H.

המכפיל המתוכנן לא יהיה הארוך ביותר בשוק. חברת Kenko משווקת מזה זמן את ה-Kenko PRO 300 3.0x מכפיל בעל הגדלה של 3X אם כי הביקורות עליו מעורבות והוא גורם לירידה באיכות האופטית וקשיים משמעותיים למקד (לא מפתיע כשחושבים על עוצמתו).

ה-Kenko PRO 300 3.0x – גם קנון רוצה מכפיל ארוך

teleconverter kenko 3x 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *