ראשי מבזקים פוג’יפילם- קושחה ל-X100 ושמועות על שלוש מצלמות בספטמבר

פוג’יפילם- קושחה ל-X100 ושמועות על שלוש מצלמות בספטמבר

0
0

חברת פוג’יפילם הכריזה לאחרונה על עדכון קושחה (Firmware) מקיף במיוחד עבור דגם ה-X100. המצלמה אשר זכתה לשבחים רבים (וחברת פוג’יפילם מתקשה לעמוד בביקוש אליה) קיבלה לאחרונה עדכון (1.10 מספרו) הכולל בין היתר:

  • יכולת שינוי מצבים (Drive/flash/white balance/Macro) באמצעות לחיצה רציפה על כפתור ה-Menu למשך 3 שניות רצופות.
  • תיקונים בתפרטים הנוגעים לצילום מאקרו.
  • שיפור במצבי ה-Shutter-Priority AE וה-Aperture-Priority AE.
  • תיקונים הקשורים לתצוגה מוגלדת של תמונה לאחר הצילום.
  • שיפור בתצוגת ההיסטוגרמה בעינית.

ברשימה המלאה עוד כמעט 20 תיקונים ושיפורים שונים – פרטים מלאים והורדה מאתר חברת פוג’יפילם.

ה-X100 – שדרוג קושחה מקיף – בקרוב דגמים חדשים? (צילום: אופיר אילוז)

fuji x100 blonde2

הצלחתה של ה-X100 מדרבנת כפי הנראה את חברת פוג’יפילם לפתח דור חדש של מצלמות מתקדמות. אם להאמין לידיעה אשר התפרסמה לאחרונה באתר photorumors אנו צפויים בחודש ספטמבר הקרוב לפחות לשלושה דגמי מצלמות מתקדמים אשר יצטרפו ל-X100. הפירוט בשלב זה ראשוני למדי:

  1. מצלמה בעלת חיישן גדול (ככל הנראה APS-C או מיקרו 4/3) אך עדשת זום 20X קבועה – מוצר שלא קיים כיום בשוק ומהווה שדרוג משמעותי למצלמות האולטרה זום הקיימות.
  2. מצלמה לשוק הקומפקטי המתקדם (אין פירוט לגבי סוג או גודל החיישן). המצלמה בעלת מראה רטרו (בדומה ל-X100 עצמה) צפויה להגיע עם עדשה בעלת צמצם f/2-f/2.8 וייתכן שגם עינית.
  3. מצלמה חסרת מראה בעלת עדשות מתחלפות ככל הנראה בעלת חיישן קטן מ-APS-C – אין פרטים נוספים.

הליין החדש נשמע אמנם מעניין מאד אך הפרטים בשלב זה כאמור דלים ביותר. חשוב לזכור כי פוג’יפילם הצטרפה לקבוצת  המיקרו 4/3 אותה הקימו פנסוניק ואולימפוס ולפיכך יש באפשרותה לבחור האם להשתמש בחיישני APS-C כמו זה בו עושה שימוש ה-X100 או בחיישנים קטנים יותר בפורמט המיקרו 4/3 אשר יאפשרו לה גם שימוש בעדשות קטנות יותר. אנו נמשיך לעקוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *