ראשי מגזין אייפון 4 – רזה ויפה אבל האם הוא יודע גם לצלם?

אייפון 4 – רזה ויפה אבל האם הוא יודע גם לצלם?

0
0

הצילום במכשירי סלולאר הוא נושא שאינו משמח במיוחד יצרניות מצלמות ותיקות. בעבר הבאנו כאן ידיעה המדווחת על ראיון לתקשורת של סגן נשיא נוקיה אנסי ואנג’וקי בו הספיד הנ”ל בנחרצות את המצלמות הייעודיות וטען כי עתיד הצילום מצוי במכשירים הסלולאריים.

למרות כוונותיהן של חברות הסלולאר, עדיין לא קם וגם אינו נראה באופק מכשיר שיוכל לאיים ברצינות אפילו על מצלמה קומפקטית ברמה גבוהה, אלא שיצרניות הסלולאר אינן מרימות ידיים וממשיכות לנסות כל הזמן.

היצרנית החריגה עד כה בנושא הצילום היא אפל. בזמן שבשנים האחרונות יצרניות טלפונים חכמים אחרות התפארו במצלמות מתקדמות בעלות רזולוציה גבוהה ועדשות משופרת נדמה היה שחברת אפל  החליטה להזניח את נושא הצילום במכשיריה ומסיבות לא ברורות להשאר מאחור. כשהוכרז ה-iPhone 4 לפני כחודש, דאג סטיב ג’ובס נשיא החברה להדגיש לראשונה פונקציה מסויימת שבהכרזות הקודמות בחר להצניע – מדובר כמובן על יכולת הצילום של המכשיר החדש. עוד לפני שהציג ג’ובס את מצלמת המכשיר בחר האחרון להשוות את עיצוב המכשיר לא למכשיר סלולארי דווקא אלא ל”מצלמת Leica, ישנה ויפייפיה”

הפעם החליטה החברה שלא ניתן להשען לעד על מבחר אפליקציות ועיצוב אטרקטיבי והאייפון 4 מצוייד בחיישן בעל רזולוציה של חמישה מגה פיקסל, אופטיקה משופרת (לדברי החברה) ויכולת צילום וידאו באיכות HD (או 720p).

כדי לבדוק בפועל את יכולות הצילום של המכשיר, הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט להשוות צילומים אשר נעשו באמצעותו לאלו שצולמו עם מצלמות רגילות. אתר הטכנולוגיה “ilounge” ערך השוואת צילום סטילס בין האייפון 4 למצלמת הקומפקט המתקדמת Canon PowerShot S90. את התוצאות ניתן לראות בעמוד הפליקר של האתר.

השוואה מעניינת אחרת בחנה את ביצועי האייפון מול הביצועים של לא פחות מה-7D של קנון בתחום הוידאו.

ההשוואה בוצעה על ידי חברה צעירה בשם “Take Zero Productions” העוסקת בצילום והפקת וידאו קליפים. במסגרת הבדיקה הסריטו בשני המכשירים קטעים דומים במקומות זהים ובתנאי תאורה אחידים, שילבו את התוצאות לסרטון וידאו אחד ואפילו הוסיפו מוזיקת רקע חביבה. מטרת ההשוואה לדברי החברה הייתה להציג ולהתרשם בעיקר מביצועי האייפון ולכן ציינו כגילוי נאות שמידת השקעתם בצילומים עם ה-7D הייתה מצומצת (הם לא דאגו אפילו לכוון את  המצלמה לחשיפה נכונה) למרות זאת התוצאות מספיקות בכדי לקבל מושג לגבי ביצועי הוידאו של האייפון. מומלץ לצפות בסרטון במצב HD:

[vimeo]https://vimeo.com/12925855[/vimeo]

לגבי המסקנות מהסרטון, אנו ניתן לכם לשפוט ולהחליט, אך אם אתם באמת מתעקשים לשמוע את דעתנו נאמר בקצרה שאנו מעדיפים להשאר עם ציוד הצילום המסורתי שלנו כדי לצלם סטילס ווידאו אך באותה נשימה אנו מבטיחים להמשיך ולהשתמש באייפון כמכשיר סלולארי אפילו אם במצלמת הרפלקס הבאה תהיה אפשרות לחייג.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *