ראשי מגזין מנכ”ל נוקיה מספיד את מצלמות הרפלקס

מנכ”ל נוקיה מספיד את מצלמות הרפלקס

2
0

סגן נשיא נוקיה, אנסי ואנג’וקי מסר לאחרונה לתקשורת את תחזיתו לשוק הצילום בשנים הקרובות. לטענת ואנג’וקי, שוק הטלפונים הסלולארים ההולך ומשתכלל, יחולל מהפכה שתאיים באופן משמעותי על שוק המצלמות בכלל ומצלמות הרפלקס בפרט, כך שלא רחוק היום בו מצלמות הרפלקס ייכחדו לגמרי ויוחלפו על ידי המצלמות הקיימות בטלפונים הסלולארים.

ואנג’וקי נחשב לאחד האנשים המשפיעים בעולם הטכנלוגיה ומאחורי התבטאויותיו עומדת התוכנית העסקית של אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי לואנג’וקי אינטרס מובהק לקדם את החזון אותו הציג וזאת למרות שישנם מכשולים רבים בדרך להפוך את המכשיר הסלולארי למתחרה ברמה כלשהי למצלמות קומפקטיות מתקדמות (שלא לדבר על מצלמות רפלקסיות).

אף על פי ש”במלחמת המגה פיקסלים” המכשירים הסלולאריים הדביקו ויש להניח שאולי אף יעברו בקרוב חלק ניכר מן המצלמות המצויות בשוק, בפרמטרים מרכזיים כגון גודלו של החיישן (הזעיר בפלפונים ביחס למצלמות קומפקטיות ובוודאי ביחס למצלמות רפלקסיות), איכות האופטיקה וההכיסוי שלה (כנגזרת מגודל החיישן) נופלים פלפונים סלולאריים באופן ניכר אחרי מרבית המצלמות בשוק.

התבטאותו של מר ואנגו’קי מצטרפת לשורת התבטאויות של גורמים בתעשיית האלקטרוניקה וכן של עיתונאים ובלוגרים העוסקים בשינויים הצפויים להתחולל בשנים הקרובות בתעשיית הצילום. רבים מסכימים שתחום המצלמות הקומפקטיות יצטמצם בצורה משמעותית בשנים הקרובות לאור המשך הפיתוח  של המצלמות במכשירי הסלולאר. כבר כיום קיימים מכשירים סלולארים המצויידים במצלמות המספקות איכות תמונה ברמה סבירה לתיעוד יום יומי ונראה כי המגמה רק תתרחב.

אחת התחזיות החוזרות על עצמן פעם אחר פעם בתקופה האחרונה צופה כי את מקומן של המצלמות הקומפקטיות יתפסו מצלמות הרפלקס הקומפקטיות חסרות המראה (EVIL) דוגמת שתי מצלמות ה-NEX של סוני אשר הושקו לאחרונה ודגמי ה-PEN של אולימפוס. ובאשר לעתידן של מצלמות הרפלקס, רוב בעלי הדעה הרלוונטים רחוקים מלהספיד את הקטגוריה.

בינתיים אפשר להסתפק בתמונות מפרויקט ייחודי של סטודנטית לעיצוב בשם ארין פונג מקליפורניה אשר עיצבה קונספט חדש תחת הכותרת Nova DSLR המשלב מצלמת רפלקס של Canon כחלק ממכשיר סלולארי (או ההיפך):

[mega_gallery]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    אריאל כרמלי

    20/05/2010 ב 10:19 AM

    אני דווקא מדמיין את העתיד אחרת:
    מאות אלפי צלמים מקצועיים וחובבים רציניים אשר בשבילם עדשה איכותית מאד וחיישן גדול הם חלק מהחיים, מסתובבים להם עם מכשיר מיותר בכיס אשר משמש אותם לפעמים לצורך שיחת טלפון.
    מצלמות ה DSLR הבאות, יכללו בתוכן מודם סלולרי אשר יאפשר למשתמש, לשלוח תמונות להיכן שירצה וגם לשוחח עם משתמש סלולרי (או קווי) אחר.
    מסך ה DSLR ישמש גם את החייגן הסלולרי.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/05/2010 ב 4:41 PM

    הקונספט ההפוך בו מצלמות הופכות למכשירים חכמים בעלי תכונות מגוונות הוא הקונספט לפיו פועלת חברת סמסונג. החברה דוחפת בשנה האחרונה באופן חזק מכשירים בעלי יכולות WIFI ו-BT וכן גישה לאינטרנט (האמת שמכשירים עם 3G טרם הופיעו אך אני מאמין כי לא ירחק היום).
    האם מצלמות רפלקסיות יהפכו למכשירים חכמים מהם נגלוש בעתיד – אני קצת סקפטי – הם גדולים וכבדים מידי והארגונומיה שלהם איננה מתאימה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *