ראשי מגזין שריפה חמורה במפעל אלקטרוניקה מתקדם ביפן עשויה לפגוע בשוק הצילום

שריפה חמורה במפעל אלקטרוניקה מתקדם ביפן עשויה לפגוע בשוק הצילום

0
0

כאילו שלא מספיק אסונות פקדו אותנו ב-2020 (ואת שוק הצילום באופן כללי בעשור האחרון) מגיעה שריפה ממקור בלתי ידוע במפעל AKM בעיר Nobeoka שביפן שמספקת רכיבים מרכזיים עבור מגוון חברות, כולל חברות צילום.

לפני שנגיע לפגיעה הצפויה בשוק הצילום צריך להבהיר כי AKM היא בראש ובראשונה יצרנית אלקטרוניה לתחום הסאונד (מייצרת רכיבי ADC/DAC או ממירים דיגיטליים-אנלוגיים ולהפך). גורמים בתעשיית האודיו כבר מתייחסים לשריפה שהתחוללה במשך 3 ימים (ב-20 לאוקטובר אבל מימדיה כנראה מגיעים לידיעת הציבור רק לאחרונה) בטרם כובתה וגרמה לפינוי 400 עובדים מהמפעל הגדול, כחמורה והמשפיעה ביותר על התחום מזה כ-40 שנה (ראו ידיעה בנושא). על פי מידע שהתפרסם בנושא המפעל לא ישוב לפעילות לפחות ב-6 החודשים הקרובים ושיקומו עשוי להמשך גם שנה ויותר.

מלבד חברות אודיו, נראה שיש לא מעט חברות בתחום הצילום שמשתמשות במוצרי AKM שיוצרו במפעל ועשויות להיפגע. דוגמא אחת (כנראה לא היחידה) מגיעה מחברת סוני שכבר הודיעה כי בשל השריפה היא מפסיקה לאלתר את ייצור דגמי ה-A6100 וה-RX0 II וכן עוד מספר מצלמות וידאו (ראו ידיעה). סוני היא כאמור רק לקוחה אחת של המפעל  ולא מן הנמנע שניקון וקנון ייפגעו מהשלכות השריפה גם כן (טרם נמסרו פרטים רשמיים מחברות אלו ואפשר שהם יצליחו למצוא מקורות חלופיים לרכיבים או שהמלאי שעומד לרשותן יספיק עד למציאת חלופות). בנתיים בכל מקרה כבר הודיעו שלושת החברות כי הן משהות את השתתפותן במבצעי Black friday עבור מצלמות בשל השריפה.

שווה להזכיר רק כי בעשור החולף נפגע שוק הצילום מספר פעמים בשל אסונות. ב-2011 נפגע המפעל הגדול של חברת ניקון ב-Sendai שביפן יחד עם מפעלים רבים של יצרניות אחרות כתוצאה מרעידת אדמה אדירה בעוצמה 8.9 דבר שהוביל לפגיעה משמעותית בייצור לתקופה ממושכת (וכמובן גם לאסון הגרעיני החמור בפוקושימה) , באותה השנה נפגעו גם מספר מפעילי צילום גדולים של קנון, ניקון וסוני בתאילנד בשל שיטפונות עזים ופגעו עוד יותר בשוק הצילום. לאורך העשור היו עוד מספר אירועים נקודתיים אבל הפגיעה המשמעותית ביותר בשוק הצילום הגיעה כמובן עם התפרצות הקורונה בראשית השנה דבר שהקשה מאד על הייצור, פגע בשרשראות האספקה והעלה מאד את מחירי השילוח (שלא לדבר על המצב הכלכלי הגלובלי שהוביל לירידה במכירות בשוק הצילום בכל העולם לרמות שלא הכרנו מזה שנים רבות).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *