ראשי מגזין DIY עשה זאת בעצמך: מכתוף מעץ ושלט רחוק מקוביית לגו

עשה זאת בעצמך: מכתוף מעץ ושלט רחוק מקוביית לגו

0
0

לא תמיד מדובר בתחביב חסכוני ולעיתים התוצאה איכותית פחות אך הסיפוק המתקבל לאחר שיצרתם בעצמכם מוצרים משלימים למצלמה שלכם שווה לעיתים את הטרחה, בעיקר בהנחה שאתם חובבי DIY (עשה זאת בעצמך).

ב-MegaPixel אנו משתדלים לעקוב אחר פרויקטי “עשה זאת בעצמך” מעולם הצילום ולפרסם את המעניינים מבינהם. למרות שבארץ התופעה איננה נפוצה עדיין נשמח לשמוע מגולשים מוכשרים שיצרו בעצמם דברים דומים.

הפעם בחרנו ב-2 פרויקטים מפתיעים אך שימושיים:

הראשון הוא המכתוף מעץ שתוכנן ונבנה על ידי בחור שבדי בשם ג’ונתן קליפורד, בעל מצלמה Canon 7D שנדבק כמו צלמים רבים אחרים בעלי מצלמות רפלקסיות בקדחת הוידאו. ג’ונתן חיפש פיתרון יעיל שיהפוך את צילום הוידאו במצלמה לפעולה נוחה ויציבה יותר המדמה צילום במצלמת וידאו של ממש.

המהלך הראשון שעשה ג’ונתן הוא לחפש בחנויות מכתוף וידאו עבור ה- 7D אך כשראה שמחירים המכתופים יקרים יחסית עבר ג’ונתן לתוכנית ב’. בעזרת אביו, נגר מוכשר ובעל נגרייה, ישבו ותכננו את המכתוף האולטימטיבי בגודל המושלם ובצורה הנוחה ביותר ולאחר שעות של שירטוטים על הדף, עבר אביו למלאכת ההכנה ולאחריה לסדרת ניסורים, חיתוכים, הדבקות והברגות. לבסוף נולד מכתוף הוידאו הראשון בעולם המיועד ל- 7D העשוי כולו מעץ. מלבד יכולת אחיזה נוחה וייצוב מושלם, כללו השניים גם ידית עץ נוספת המחוברת לאלמנט נוסף שרכש ג’ונתן בחנות “הכל לבית” שתפקידה הוא לשלוט על פוקוס המצלמה (כידוע, צילום וידאו רפלקסי מוגבל לרוב לשימוש בפוקוס ידני בלבד). בעזרת סיבוב ידו השמאלית יכול היה ג’ונתן לשלוט בקלות על טבעת הפוקוס.

לאחר התנסות עם מכתוף העץ החדש, דיווח ג’ונתן באתרו על היתרונות והחסרונות במוצר שבנה:

היתרונות: מבנה יציב מאוד, שליטה קלה מאוד בפוקוס בעזרת הידית הייעודית, מראה אסתטי.

החסרונות: מנגנון השליטה בפוקוס תוכנן במיוחד עבור עדשת ה Tamron 17-50 של ג’ונתן כך שעבודה עם עדשה אחרת תחייב פירוק והתאמה מחדש, המוצר אינו מתקפל, המוצר אינו נוח להרכבה (עניין שג’ונתן מתכנן לשפר בקרוב).

תוכלו לצפות במלאכת ההכנה של המוצר בוידאו הבא:

מוצר ה DIY השני להיום הינו שלט רחוק המותאם למגוון רחב של מצלמות ניקון ועשוי מ… לבנת לגו. שלא כמו במוצרי “עשה זאת בעצמך” רבים, כאן מדובר במוצר המצריך ידע מתקדם באלקטרוניקה והוא נוצר על ידי בחור עם ידע מתאים עבור אחותו, בעלת מצלמת Nikon D60 המתחננת מזה תקופה לשלט אלחוטי למצלמה שלה. מי שרוצה ליצור שלט כזה בעצמו, יכול לבקר בקישור הבא ולצפות במדריך מצולם ואף להוריד מסמך PDF עם ההוראות המלאות.

תמונות שלט הלגו:

[mega_gallery]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *