ראשי מגזין Diffraction – מה שאתם חייבים לדעת ואיך היא משפיעה על הצילומים שלכם

Diffraction – מה שאתם חייבים לדעת ואיך היא משפיעה על הצילומים שלכם

0
0

לא מעט צלמים מודעים לקיומה של תופעת ה-Diffraction (בעברית שבירה/עקיפה) אך לא יודעים בדיוק להשפעתה. הצלם האמריקני סטיב פרי פרסם לאחרונה סרטון מצויין בו הוא מסביר בצורה ברורה כיצד התופעה באה לידי ביטוי במצלמות ועדשות שונות ומה עלינו כצלמים לדעת בנושא.

הסרטון אותו מציג פרי הוא הדגמה מצויינת למקרה בו אין הכרח להבין את כל הפרטים הנוגעים לתופעה פיזיקלית מורכבת, אבל אפשר בהחלט ללמוד כיצד ההשפעות של התופעה משליכות על הדרך שבה אנו מצלמים.

תופעת השבירה: צמצם סגור יותר = שבירה = פחות פרטים בתמונה הסופית

Diffraction-

מבלי להיכנס כאמור לסיבות האופטיות אפשר להסביר את ההשפעות של תופעת השבירה באופן הבא – ככל שאנו סוגרים את צמצם העדשה אנו עדים לירידה הדרגתית בחדות. אם כך מדוע מרבית העדשות אינן חדות בהכרח בצמצם הפתוח ביותר (אלא לרוב כשני סטופים אחריו)? גם לכך יש לפרי הסבר בסרטון. בכל מקרה לרוב אנו נתחיל לראות בצורה בולטת את תופעות השבירה בצמצמים סגורים יחסית (אחרי f/8 ולרוב סביב f/11 או f/16 כפי שפרי מדגים בסרטון למטה).

סטיב פרי וכל מה שפחדתם לשאול על תופעת השבירה 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N0FXoWdHXTk[/youtube]

במסגרת הסרטון פרי מתייחס לשורה של נושאים ביניהם לשאלה האם חיישנים בעלי רזולוציה גבוהה יותר מושפעים מהתופעה יותר (קרי בצמצם פתוח יותר), האם המשמעות של שבירה תלויה בעוד היבטים (בעדשה הספציפית למשל) והאם יש דרך להחזיר חלק מהפרטים שנפגעו כתוצאה מהשבירה.

אנו פרסמנו בעבר שורה של סרטונים מוצלחים מאד של פרי אשר זכו לצפיות רבות כולל סרטון בנושא פרספקטיבה אשר היכה גלים וזכה לצפיות ותגובות מרובות מאד (ובצדק) ובעקבותיו פרסמנו כאן גם סרטון העוסק בטיפים (וטריקים) לשימוש בפילטר מקטב אשר גם הוא זכה ללא מעט צפיות. לאחרונה פרסמנו גם סרטון של פרי תחת הכותרת “הטיפ האולטימטיבי: חשיפה מושלמת בגמישות מירבית” בו מוצגת טכניקה בה אנו עצמנו משתמשים מזה זמן לשליטה טובה יותר בחשיפה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *