ראשי מגזין הטיפ האולטימטיבי: חשיפה מושלמת בגמישות מירבית

הטיפ האולטימטיבי: חשיפה מושלמת בגמישות מירבית

0
0

צלם הטבע האמריקני סטיב פרי פרסם לאחרונה סרטון בוא הוא חושף את אחת משיטות העבודה השימושיות ביותר שלו המאפשרת לו לשלוט בצורה מושלמת

אם אתם צלמי טבע (וצלמי ציפורים בפרט) הטיפ הבא של פרי הוא פשוט מתנה משמיים. הוא אולי נשמע מעט מוזר, לא אינטואיטיבי ואפילו טיפה מורכב בשניות הראשונות אבל מרגע שתבינו את הרעיון תגלו שהוא למעשה פשוט מאד ומההתנסות הקצרה שלנו – גם אפקטיבי מאד כשאתם זקוקים לגמישות מירבית בכל הקשור לשליטה בחשיפה במהירות גבוהה מבלי לשחק יותר מידי בתפריטים ובהגדרות.

הטיפ של פרי – שליטה אולטימטיבית בחשיפה – אוטומטי בידני

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mFLxYMLsv8I[/youtube]

היתרון על פני עבודה במצב ידני מלא היא ברורה למדי – במקום לכוון רגישות קבועה אנו מספקים למצלמה טווח רגישויות איתו אנו מרגישים בנוח ועל ידי שינוי הצמצם או התריס אנו שולטים למעשה באופן עקיף גם ברגישות עבור כל צילום וצילום. חשוב להבין – בעוד שצמצם או מהירות תריס הם כלים בעלי משמעות צילומית-יצירתית (יותר או פחות הפרדה מהרקע, מריחה או הקפאה של האובייקט וכו’), לרגישות אין משמעות דומה ולמעשה אין שום יתרון ברגישות גבוהה כל עוד כמות האור והחשיפה נכונה (במילים אחרות – אין דבר כזה צמצם או מהירות תריס נכונים או עדיפים והדבר תלוי בתנאי הצילום ובמטרה הצילומית שלנו אך לגבי רגישות יש העדפה עקרונית לרגישות נמוכה ככל האפשר).

התפריט החשוב במצלמה ISO sensitivity settings

tip-iso-1

היתרון על פני צילום במצב חצי אוטומטי (קדימות צמצם/מהירות תריס) הוא בגמישות המשופרת – ניתן לשלוט בשני הפרמטרים בקלות בעזרת החוגות וגם – ולא פחות חשוב – ניתן בקלות יחסית להוריד ולהעלות את הרגישות באמצעות משחק עם מהירות התריס (לדוגמא עבור מעבר מהיר מצילום של ציפור בתנועה לצילום ציפור סטטית יותר על ענף.

הסרטון הקודם של פרי בנושא פרספקטיבה אותו פרסמנו כאן היכה גלים וזכה לצפיות ותגובות מרובות מאד (ובצדק) ובעקבותיו פרסמנו כאן גם סרטון העוסק בטיפים (וטריקים) לשימוש בפילטר מקטב אשר גם הוא זכה ללא מעט צפיות.

פרי עצמו הוא צלם נוף וטבע וותיק ומוכשר לו כאמור רקע של סרטוני וידאו שימושיים (ראו סיקור שלנו באתר LensVid) ואתם מוזמנים להציץ בעבודתיו באתר האינטרנט שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *