ראשי מגזין טיפים לשימוש בעדשות ארוכות

טיפים לשימוש בעדשות ארוכות

0
0

צלם הטבע האמריקני סטיב פרי פרסם לאחרונה סרטון בוא הוא משתף מספר טיפים שימושיים לצילום באמצעות עדשות טלפוטו – בעיקר לצילומי טבע ובעלי חיים.

פרי הוא צלם טבע, נוף וציפורים המתגורר בארה”ב ובסרטון הנוכחי הוא מציג את שיטת העבודה שלו עם עדשות טלפוטו ארוכות – הינה כמה נקודות מתוך הסרטון:

  • השיטה המדוברת מותאמת במיוחד לעבודה עם עדשות המתחברות בעצמן לחצובה (באמצעות רגיל – קרי עדשות טלפוטו ארוכות, זום טלפוטו וכו’).
  • אם אתם משתמשים בסט גדול (עדשה ארוכה ומצלמה) – חצובה יציבה במיוחד היא הכרחית (פרי משתמש בחצובה של חברת Gitzo אבל כמעט לכל היצרניות הגדולות סדרות המיועדות למשקלים גבוהים יחסית).
  • פרי משתמש בראש גימבל של וימברלי המספק למצלמה ולעדשה שלו חופש תנועה גדול מאד (יש כמובן ראשי גימבל זולים יותר – ויש גם יקרים יותר כמו ראש סיבי הפחמן של החברה האיטלקית זנלי אותו בדקנו באתר הבת שלנו LensVid בשנה שעברה).
  • פרי ממליץ לא לנעול את ראש הגימבל (לפחות לא באופן מלא) – זה אולי מעט פחות יציב אבל זה מאפשר חופש תנועה מיידי עם העדשה שחשוב מאד בעיקר בצילום ציפורים. הוא ממליץ גם לא לנעול את קולר העדשה למי שאוהב צילומים אנכיים.
  • הטיפ המרכזי הוא הצבת היד על העדשה לצורך מניעה של ויברציות. אין ללחוץ חזק על העדשה אלא פשוט להניח את היד על גוף העדשה שם היא גם תוכל להזיז בקלות את הפוקוס לפי הצורך (או הזום בעדשות זום).
  • בשילוב עם הנחת היד על העדשה אמצעי ייצוב נוסף הוא הצמדה של העין לעינית היוצרת נקודת ייצוב נוספת.
  • עכשיו מגיע שלב הצילום – פרי ממליץ לצלם ברצפים מהירים וקצרים ולגלגל את האצבע על פני כפתור הצילום. הסיכוי לתמונה חדה במקרה כזה בתוך הרף גדול יותר.
  • פרי ממליץ לעשות כמה ניסויים בטכניקה זו בבית או בגינה לפני שאתם יוצאים לטבע נסו לצלם ללא ייצוב בעדשה (שאגב לא מומלץ בדרך כלל משום שהוא מוסיף רעידות – אלא אם יש לכם מצב ייחודי לשימוש עם חצובה בעדשה – פרי דווקא ממליץ להשתמש במייצב – אנו אומרים – נסו עם ובלי וביחרו מה שנראה חד יותר). בדקו מה המהירות תריס הנמוכה ביותר שאתם מצליחים לצלם בה ולקבל תמונות חדות.
  • לפרי יש טכניקה דומה גם עם ראש כדורי (במקרה זה תצטרכו לנעול את קולר העדשה) ולרופף מעט את ראש הגימבל (שימו לב שלעדשה כבדה תצטרכו ראש כדורי איכותי מספיק בעל יכולת נשיאת משקל גבוהה אחרת התוצאות לא יהיו טובות ואתם אף עלולים לגרום נזק לציוד שלכם אם העדשה תחליק בטעות). 

הסרטון של פרי המציג את הטכניקה בה הוא משתמש בכדי למנוע רעידות ולשפר את איכות התמונות המתקבלות

אנו פרסמנו כאן במגה פיקסל לא פעם סרטונים של פרי – האחרון שבהם עסק ביצירת “חשיפה מושלמת בגמישות מירבית” ולפניו היה גם סרטון בנושא פרספקטיבה אותו פרסמנו כאן אשר היכה גלים וזכה לצפיות ותגובות מרובות מאד (ובצדק) ובעקבותיו גם סרטון העוסק בטיפים (וטריקים) לשימוש בפילטר מקטב אשר גם הוא זכה ללא מעט צפיות.

פרי עצמו הוא צלם נוף וטבע וותיק ומוכשר לו כאמור רקע של סרטוני וידאו שימושיים (ראו סיקור שלנו באתר LensVid) ואתם מוזמנים להציץ בעבודתיו באתר האינטרנט שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *