ראשי מגזין האם יצליח שוק הצילום להתאושש בשנת 2014?

האם יצליח שוק הצילום להתאושש בשנת 2014?

0
0

כזכור, ב-2013 קרס שוק הצילום. בכל רחבי העולם ירדו המכירות בעשרות אחוזים בכל התחומים והפגיעה הייתה קשה ביותר. אך מה קרה במחצית הראשונה של שנת 2014? היום אנו מביאים לכם נתונים ראשוניים – והמגמה כפי שנראה מייד איננה מעודדת.

לפני כחצי שנה פרסמנו כאן (במקביל באתר הבת שלנו באנגלית LensVid) כתבה הסוקרת את שהתרחש בעולם הצילום ב-2013. גולת הכותרת הייתה נפילה מטאורית בייצור ובמכירות – לא פחות מ-45% בשנה אחת (בשוק כולו) וכ-20% בשוק המצלמות הרפלקסיות וחסרות המראה והעדשות.

אך מה קרה מאז? האם המשיכה המגמה (כפי שאנו ואנליסטים רבים אחרים בתעשייה) חזו או שהמגמה התהפכה וחזרנו לעליות כפי שראינו לפחות בחלק מהשוק לפני 2013?

את התשובה אפשר לקבל מנתוני CIPA (ה-Camera & Imaging Products Association) אשר חשפה ממש לאחרונה מה קרה במחצית הראשונה של 2014 על סמך נתונים שמקורם בחברות הצילום עצמן. שני הגרפים הבאים (רשמיים של CIPA) מציירים תמונה ברורה:

סך כל מכירות של מצלמות עם עדשות קבועות (עדשות לא מתחלפות: מצלמות קומפקטיות-אולטרה זום וכו’) לפי חודשים

photo-market-2014-1-6-compact

בגרף ניתן לראות את המכירות לשנת 2014 (בכתום) אל מול המכירות בשנה 2013 (שחור) ו-2012 מקוקו. כפי שניתן לראות הנמתונים ממשיכים לרדת באופן לא מפתיע עם פחות מ-3 מליון מצלמות קומפקטיות ב-2 החודשים הראשונים של השנה – לראשונה מזה שנים רבות, ובהמשך בין 3-4 מליון מצלמות לחודש – מספרים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת השנה שעברה ועוד הרבה יותר מכך לעומת 2012.

סך כל המכירות של מצלמות בעלות עדשות מתחלפות (רפלקס וחסרות מראה) לפי חודשים

photo-market-2014-1-6-DSLR

גם בגרף זה ניתן לראות השווה דומה לפי חודשים ושנים. חודש בפרואר השנה היה דומה למקבילו ב-2013, אך פרט לכך כל חמשת החודשים האחרים היו נמוכים ב-15-25 אחוזים ביחס לשנה שעברה (מי שמתעניין בחלוקה בין רפלקס לחסרות מראה מוזמן להציץ בגרף בקישור הבא).

המסקנה ברורה – השוק ממשיך בצניחה חופשית ואם קצת הירידות ימשיך גם בשנתיים הקרובות אנו מתקשים לראות כיצד יישרדו רבות מחברות הצילום (והדבר נכון לא רק ליצרניות הגדולות – המייצרות מצלמות ועדשות אלא גם ליצרניות, הציוד הנלווה – תיקים, חצובות, פילטרים, ועוד).

נקודת האור היחידה נוגעת אולי למה שצפוי במחצית השנייה של 2014. נראה שכל היצרניות (וחלק מן הרוכשים) ממתינים להכרזות הצפויות בעוד כחודש לערך לקראת תערוכת פוטוקינה 2014. ראוי לזכור כי קנון לא הכריזה השנה על אף מצלמה משמעותית וגם ניקון לא השיקה עד כה מוצרים מהפכניים (ה-D810 וה-D5300 הם בעיקר שדרוגים של דגמים קיימים). כך גם בתחום העדשות ונראה כי בחודשים הבאים תהיה בכל זאת עליה מסויימת, אך ספק אם היא תצליח לכפות על הירידות המשמעותיות של המחצית הראשונה של השנה – לא כל שכן של השנה וחצי האחרונות. אנו נמשיך לעדכן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *