ראשי מגזין 10 היעדים המצולמים בעולם ב-2013

10 היעדים המצולמים בעולם ב-2013

0
0

השנה האזרחית עומדת להסתיים ואנו מגיעים לשלב הסיכומים. עוד בטרם נסכם את השנה כולה הינה סיכום של האתרים (והערים) המצולמות ביותר בשנה החולפת.

רשימת 10 המקומות המצולמים ביותר באינסטגרם בשנה החולפת עשויה להפתיע את חלקכם – ולו רק בשל המקום הראשון:

  1. Siam Paragon shopping mall, Bangkok, Thailand
  2. Times Square, New York
  3. Disneyland, California
  4. Bellagio Fountains, Las Vegas
  5. Disney World Florida
  6. Staples Center, Los Angeles
  7. Central Park, New York
  8. Dodger Stadium, Los Angeles
  9. Suvarnabhumi Airport (BKK), Bangkok, Thailand
  10. The High Line, New York

מה גורם לקניון Siam Paragon בבנקוק להיות היעד המצולם ביותר בעולם? מלבד העובדה שזהו אחד מהקניונים הגדולים באסיה והושקעו בבנייתו קרוב לחצי מיליארד דולר, עוברים דרכו ביום מספר בלתי נתפס של 100 אלף איש. אבל זאת כנראה לא הסיבה האמתית. אם להאמין לתושבי בנקוק – הסיבה האמיתית היא שסלבריטאים רבים מגיעים לקניון ומצטלמים בו והדבר הוביל כנראה לסוג של פעולת חיקוי על ידי רבים מן המבקרים במקום.

קניון Siam Paragon – המקום המצולם בעולם (לפחות באינסטגרם)

Siam-Paragon-shopping-mall

מקומות אחרים ברשימה נראים מעט יותר הגיוניים, בניהם דיסנילנד ודיסניוורלד, הסנטרל פארק והטיימס סקאור בניו יורק אך במקום ה-8 אנו פוגשים עוד יעד מפתיע – שדה התעופה של תאילנד. כנראה שיש משהו במדינה שגורם לתאילנדים (ואולי גם לתיירים הרבים) לא להפסיק לצלם (לפחות לא באינסטגרם).

מרשימת היעדים נעבור לרשימת הערים המצולמות ביותר (גם הפעם מדובר ברשימה שמקורה באינסטגרם):

  1. New York City, NY, USA
  2. Bangkok, Thailand
  3. Los Angeles, CA, USA
  4. London, UK
  5. São Paulo, Brazil
  6. Moscow, Russia
  7. Rio de Janeiro, Brazil
  8. San Diego, CA, USA
  9. Las Vegas, NV, USA
  10. San Francisco, CA, USA

לא מפתיע אנו חושבים לראות כי 5 מתוך 10 הערים במצולמות ביותר בעולם מצויות בארה”ב. אם נחליט לחרוג מגבולות האינסטגרם ולברר מהן הערים המצולמות ביותר באופן כללי (לפחות על פי נתוני האתר sightsmap המבוססים על שירות Panoramio של גוגל עם למעלה מ-100 מליון תמונות) נגלה שוב כי ניו יורק בראש עם רומא הפעם במקום השני ברצלונה במקום השלישי, פריז ברביעי ואיסטמבול במקום ה-5.

ניו יורק – העיר המצולמת בעולם

NEw-York-iddo-Genuth

החיסרון המרכזי של כל הרשימות הללו הוא שהן רלוונטיות בעיקר לצילום סלולארי בשלב זה. מעט מאד אנשים טורחים לעדכן נתוני מיקום בקובץ ה-EXIF של התמונה לפני שהם מעלים אותה לרשת מן המצלמה שלהם (נתונים אלו נאספים בדרך כלל באופן אוטומטי על ידי סמרטפונים בעת הצילום אך במרבית המצלמות אין כיום GPS המאפשר הוספת נתונים אלו). כאשר יותר מצלמות רפלקס ומצלמות חסרות מראה ישלבו GPS מובנה יהיה מעניין לראות רשימה המציגה את המקומות המצולמים על ידי בעליהם של מצלמות אלו וכיצד היא שונה מזו של הצלמים הסלולאריים (אם בכלל).

מפת המקומות המצולמים בעולם על פי sightsmap

most-photographed-cities-2013

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *