ראשי מבזקים סמסונג NX30 תוכרז בימים הקרובים – תכלול מערכת פוקוס מתקדמת

סמסונג NX30 תוכרז בימים הקרובים – תכלול מערכת פוקוס מתקדמת

4
0

כבכול שנה סמסונג צפויה להכריז על דגמי מצלמות חדשים לקראת פתיחת תערוכת CES, והשנה כנראה לא תהיה שונה. הפעם אנו צפויים לדגם חדש בסדרת ה-NX של החברה אשר יביא עימו כפי הנראה שיפורים בתחום מערכת הפוקוס.

אנו בדקנו לעומק את מצלמת ה-NX300 במהלך השנה (אף שלא פרסמנו כאן ביקורת עד עתה), הדבר המרכזי אשר מצאנו כבעייתי במצלמה היה קשור למערכת הפוקוס שהתקשתה מאד בתנאי תאורה שאינם אופטימאליים.

בסמסונג כנראה הבינו כי זאת נקודת התורפה המרכזית שלהם והחליטו להשקיע בצורה במשמעותית בפיתוח מערכת פוקוס חדשה לדור הבא של מצלמות החברה אשר פרטים אודותיה התפרסמו (באופן בלתי רשמי כמובן) בסוף השבוע.

להלן המפרט הצפוי של מצלמת ה-NX30 כפי שפורסם:

  • חיישן APS-C בן 20.3 מגה פיקסל (בדומה לדור הנוכחי של חיישני החברה).
  • מערכת פוקוס היברידית הכוללת לא פחות מ-247 נקודות פוקוס מבוססות קונטרסט ו-105 נקודות מבוססות פאזה על החיישן עצמו.
  • מעבד: DRIMe IV.
  • יכולות וידאו: 1080p ב-60p.
  • מסך AMOLED, מגע מתהפך ברזולוציה גבוהה.
  • עינית מובנית ברזולוציה של 2.36 מליון נקודות.
  • מערכת הפעלה – Tizen OS (מערכת הפעלה בקוד פתוח מבוססת לינוקס המיועדת למכשירים ניידים).

אם אכן מדובר במערכת ההפעלה Tizen OS – תהיה זו המצלמה הראשונה המבוססת על מערכת הפעלה פתוחה זו מבית סמסונג ואולי גם המכשיר המסחרי הראשון בכלל התומך במערכת ההפעלה החדשה (מדוע יש בה צורך כאשר אנדראויד זמינה ונגישה – לסמסונג הפיתרונים). בכל מקרה אנו מאד סקרנים לראות האם סמסונג הצליחה סוף סוף להתגבר על בעיית הפוקוס האוטומטי (בעיה אותה היא גוררת עוד מה-NX10 אותה בדקנו לפני מספר שנים).

סמסונג NX300 – דור חדש בקרוב?

Samsung-NX300-green

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    30/12/2013 ב 6:12 PM

    מערכת הפעלה פתוחה, זה חלום ישן שאם יוגשם יום אחד כסטנדרד משותף לכולם, הייתרונות האפשריים ממצב כזה, הם רבים מדי כדי למנות אותם אחד אחד.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    30/12/2013 ב 7:36 PM

    כתבנו על הנושא כבר ב-2010 (מה שנקרא היינו “הראשונים לזהות”). מה שאני לא מבין הוא מה היתרון של מערכת ההפעלה הזאת על פני אנדרואיד שהיא מערכת מבוססת עם קהילת פיתוח עצומה וענפה ומוצר מוכח (היתרון היחיד הוא אולי שזאת מערכת הפעלה של סמסונג עצמה ואנדרואיד לא – האם זה כלשעצמו מספיק – ספק – סמסונג כבר כשלה בעבר עם BADA וזה איזה נסיון לא ברור להחזיר אותה בדלת האחורית). נראה מה יצא מזה.

    השב

  3. Avatar

    אדי

    30/12/2013 ב 8:57 PM

    אולי הבסיס של הקוד הפתוח באנדרואיד מגביל מפתחי צד-שלישי, יותר מאשר, למשל, הגירסאות הפתוחות של לינוקס.

    אני לא רוצה להיכנס לספקולציה למה הקוד הפתוח של אנדרואיד (או הדמוי אנדרואיד הסיני והקוריאני) הוא מגביל יותר – ייתכן שגוגל מגבילה החוצה חלקים מהקוד, שאותם היא משאירה פתוחים לעצמה, נאמר, כדי שישאר לה יתרון יחסי, אבל כך או כך, יש תלונות על מגבלות תיכנות שמפתחי צד-שלישי של אנדרואיד מתלוננים עליהן.

    השורה התחתונה היא, שאין עדיין מערכת הפעלה בקוד-פתוח שהיא נוחה ופוטנציאלית מספיק כדי לפתות את כל הצדדים לאמץ אותה, וברור שקוד-סגור (כמו חלונות 8 על לומיה) זו לא הדרך (למרות כמה ייתרונות), כי שוב, מפתחי צד-שלישי נשארים מוגבלים.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    30/12/2013 ב 9:42 PM

    עסקנו פה בשינויים שגוגל עומדת להכניס בכל הקשור לממשק הפיתוח של האנדרואיד לעבודה עם מצלמות – זה עניין חשוב שרק עכשיו צפוי להיכנס לגרסאות אנדרואיד – אבל הוא ייכנס וימשיך להתפתח להערכתי בשנים הקרובות. הבחירה במערכת אחרת לגמרי בלי שיש לה בסיס מפתחים רציני נראית לי לא פחות ממוזרה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *