ראשי מגזין Jay P. Morgan: כך תבחרו את מפזר האור הטוב ביותר לצילום סטודיו

Jay P. Morgan: כך תבחרו את מפזר האור הטוב ביותר לצילום סטודיו

4
0

ישנן שיטות רבות לפיזור האור בצילום סטודיו – אחת מהן היא שימוש בבדים מיוחדים בעלי רמות שונות של העברת אור יחד עם תאורה רציפה. Jay P. Morgan – אחד מצלמי הסטודיו המקצועיים המוכרים בעולם, פרסם לאחרונה סרטון הסבר בו הוא מציג את אופן השימוש בבדים אלו ותוצאותיו במסגרת פרויקט צילום מסחרי.

לחברת Rosco Labs המתמחה בפתרונות בתחום התאורה יש ליין שלם של בדים במשמשים לריכוך תאורה. במשך שנים עשו תאורנים מקצועיים ואנשי קולנוע שימוש בבדים אלו בכדי לרכך תאורה בצורה מקצועית על הסט, אך אלו היו פחות מוכרים ונפוצים בקרב צלמי סטודיו. Jay P. Morgan מציג בסרטון חדש אותו הוא מפרסם באתר המצוין שלו – theslantedlens העוסק בתאורה (וממנו נמשיך להביא לכם סרטונים בקרוב) הסברים מפורטים על האופן בו משפיעים בדים שונים על צילום פורטרטים, גווני עור הצללה ועוד. כפי שתוכלו לשים לב חלק מן השינויים עדינים מאד בעוד שאחרים מובהקים יותר.

בדים לפיזור אור – Jay P Morgan

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6-0N-qBHWC8[/youtube]

כפי שמסביר Morgan בשנות ה-50 של המאה הקודמת עשו בתעשיית הקולנוע שימוש בוילונות אמבט כסוג של "דיפיוזר לעניים", מאז התעשיה התפתחה מאד ונוצרו עשרות סוגים של בדים בעלי תכונות שונות של העברת אור אשר את השפעותיהם השונות ניתן היה לראות כאמור בסרטון.

כך נראית התוצאה הסופית (קרדיט: Jay P. Morgan)

Jay P Morgan fabrics

זה הזמן להזכיר שני פרויקטים קודמים ומסקרנים של Morgan אותם סיקרנו בעבר – לשלוף סטילס מוידאו עם ה-EOS-1DC של קנון בו בדק Morgan לעומק את האפשרות לעשות שימוש בתמונות סטילס מתוך צילום וידאו ב-4K ו-מאחורי הקלעים של צילום מערבונים – בו הציג Morgan כמה מן הטריקים הקשורים לתאורה בצילום מערבונים (ועשויים להיות רלוונטיים ללא מעט תרחישי צילום חוץ אחרים).

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

4 תגובות

  1. אדי

    27/05/2013 ב 8:52 PM

    בדים ואריגים לפיזור אור "גונבים" כמות גדולה של אור, מה שמאלץ את הצלם לפתוח צמצם, להעלות את רגישות ה ISO, ולהאיט את התריס – כולם תורמים להורדת רמת הפוקוס ואיכות התמונה בעיקר בצילום מסחרי.

    האלטרנטיבה ה"בהירה" יותר לפיזור אור היא יריעות Maylar בגימור חלבי, אשר מפזרת את האור בצורה אחידה יותר מאריגים, אבל מדובר בחומר פלסטי (מבוסס אקריל או פוליאסטר) שהוא לא כל כך זול.

    http://www.alibaba.com/showroom/acrylic-light-diffuser-sheet.html

    השב

  2. עידו גנוט

    27/05/2013 ב 11:49 PM

    דווקא פה הוא מסביר שהאריגים הללו לא מורידים הרבה מאד אור – לכל היותר שני סטופים ולרוב פחות. התוצאות פה נראות מצוינות – אני לא מאמין שהוא היה משתמש בזה אם זה היה דורש ממנו להעלות רגישות.

    השב

  3. אדי

    28/05/2013 ב 4:57 AM

    בארץ אפשר להשיג יריעות דיפיוזר אקרילי ומיילאר בכמה גימורי חלב, בחנויות לאספקת גראפיקה, שלטים, ואמנות, בגדלים עד A0. ניתן גם להשתמש בלוחות פרספקס חלב.

    שוב, זה לא זול במיוחד.

    בדרך-כלל השתמשו ביריעות בד בגלל העמידות שלהן לחום של נורות ליבון וקוורץ, אבל אקריל כאמור מעביר הרבה יותר אור ובפיזור הרבה יותר אחיד, וכיום אפשא להעמיד פלש ותאורת PL מאחורי הדיפיוזר לטמפרטורה יותר נמוכה.

    מדובר על טמפרטורת חום ב"צלסיוס", ולא על טמפרטורת צבע ב"קלווין".

    השב

  4. עידו גנוט

    28/05/2013 ב 1:22 PM

    מן הסתם.
    אני מודה שלא ניסיתי בעצמי אז אני לא יודע לומר מה עדיף אבל הפיתרון שלו נראה סך הכל לא רע ועל פניו אני לא רואה בעיה עם העובדה שאתה מאבד כמות אור מסויימת – המנורות שמשתמשם בהם לעבודות סטודיו רציניות הן חזקות מאד וזה "בסדר" לאבד חלק מהאור שלהן.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *